رئیس‌جمهور با بیان این که انقلاب فضای جدیدی را برای زنان باایمان فراهم کرد، اظهار کرد: امام خمینی(ره) زن را از گوشه خانه با حجاب و عفت به جامعه آورد.
کد خبر: ۶۶۵۲۳۱

به گزارش ایرنا، حسن روحانی در همایش ملی زنان، نقش آفرینان عرصه اقتصاد و فرهنگ، یادآور شد: امام خمینی(ره) در برابر آنها که ایجاد شبهه می‌کردند زنان در تظاهرات شرکت کنند، فتوای صریح دادند و آن کسی که مقابل متحجرین ایستاد که می‌خواستند در کلاس‌های دانشگاه بین دختر و پسر دیوار بکشند، امام خمینی(ره) بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: راست و درست است که مادری و مقام مادری مقام بسیار شایسته و بالاست، جای تردید نیست اما مگر پدر به جامعه می‌آید وظیفه پدری یا حق و مسئولیت پدری را فراموش می‌کند. مادر هم اگر به جامعه آمد مسئولیت و وظیفه مادری را فراموش نخواهد کرد. رئیس‌جمهور یادآور شد: درست است که هیچ وظیفه و رسالتی را بالاتر از تربیت فرزندان و انسان‌ها نمی‌توانیم قرار دهیم، اما آیا تربیت فرزندان و رسیدگی به امور خانه و رئیس خانه بودن با حضور در جامعه و رسالت‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در تضاد است؟ آیا تنها خانه مامن زنان است؟ ما این امنیت را باید به اداره و جامعه و خیابان و همه جای کشور گسترش دهیم.روحانی تاکید کرد: چرا عده‌ای حضور زن را تهدید احساس می‌کنند؟ زن چه تهدیدی است؟ بعضی فکر می‌کنند به محض این که زن از در خانه خارج شد، عرش اخلاق و عفت عمومی به لرزه درآمده است؟ چرا این چنین می‌اندیشیم؟ زنان خود پاسدار عفت جامعه هستند. وی یادآور شد: تردید نکنید حضور این همه زنان در صحنه‌های اجتماعی فرصت است و تهدید نیست. اگر اشکالی در گوشه‌ای وجود دارد به خود بانوان ما واگذار کنید، بگذارید خود آنها حل و فصل کنند، با خشونت و تکبر با زنان عزیز جامعه ما برخورد نکنید. رئیس‌جمهور تصریح کرد: ما نه فرهنگ خشونت و نه خشونت فرهنگی، نه فرهنگ تبعیض نه تبعیض فرهنگی، نه فرهنگ افراط نه افراطی‌گری فرهنگی را برای جامعه‌مان و بویژه برای زنان ایرانی نخواهیم پذیرفت.

رئیس دولت همچنین گفت: مگر می‌توان نیمی از جامعه را فراموش کرد؟ مگر می‌شود 50 درصد اعضای جامعه را به گوشه‌ای راند یا در حاشیه گذاشت؟ زنان باید دارای فرصت برابر، مصونیت برابر و حقوق اجتماعی برابر باشند.

وی با بیان این‌که امروز زنان ما در همه بخش‌های فرهنگی و اقتصادی حضور دارند، افزود: امروز شرایط کار الکترونیکی برای خانم‌ها مهیاتر از گذشته است؛ ما نیازی نداریم برای بانوان ایرانی و راه آینده آنها از غرب تبعیت کنیم یا از آنها الگو بگیریم.روحانی ادامه داد: ما امروز زنانی را در جامعه ایران داریم که از بسیاری از حقوق برخوردارند اما هنوز هم کاستی‌های فراوانی وجود دارد.

وی تصریح کرد: من هم به عنوان یک حقوقدان و هم به عنوان رئیس دستگاه اجرایی کشور اعتراف می‌کنم هنوز کاستی‌های فراوانی در زمینه احقاق حقوق زنان و عدالت جنسیتی در این کشور وجود دارد.

روحانی در ادامه سخنان خود اظهارکرد: دولت تدبیر و امید و بالاتر از آن نظام جمهوری اسلامی ایران، خود را مرهون حضور فعال زنان آگاه مشارکت جو در صحنه اجتماع و در پای صندوق‌های رای می‌داند. دولت تدبیر و امید برعهدی که از روز اول با دختران و زنان ایرانی داشت که فرصت‌های بیشتری را برای حضور آنها مهیا کند بر این عهد وفادار خواهد ماند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها