با محمود زنده‌رودی، به بهانه اهدای تابلوهایش به موزه هنرهای معاصر تهران

تمام کارهایم محصول خواب است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار از نمایشگاه مروری بر آثار کاظم چلیپا و ایرج اسکندری که در موزه هنرهای معاصر برپاست، اظهار امیدواری کرد در حوزه‌های مختلف هنری حضوری جدی در عرصه بین‌المللی داشته باشیم.
کد خبر: ۶۶۲۵۵۷

به گزارش هنرآنلاین، عصر شنبه علی جنتی به موزه هنرهای معاصر رفت تا از آثار دو هنرمند معاصر، کاظم چلیپا و ایرج اسکندری که تحت‌عنوان «سیری در هنر معاصر ایران» به نمایش گذاشته شده دیدن کند.

این نمایشگاه با ارائه بیش از 150 اثر در موزه هنرهای معاصر برپا شده است، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار بود در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه حضور داشته باشد اما بازدید او از این نمایشگاه به آخرین روزهای برپایی آن موکول شد.

در این بازدید کاظم چلیپا و ایرج اسکندری درباره آثار خود توضیحاتی ارائه کردند. سپس جنتی گفت: کاظم چلیپا و ایرج اسکندری دو نفر از هنرمندان برجسته انقلاب هستند که تاکنون من فرصت و امکان دیدن آثارشان را به این شکل نداشتم و در آثار این دو هنرمند فرهنگ اصیل ایرانی و انقلابی به بهترین شکل ممکن انعکاس یافته است و امیدواریم که بزودی مجموعه کامل آثار این دو هنرمند را به‌صورت مستقل و دو زبانه منتشر و در سراسر جهان توزیع کنیم.

وی افزود: از زمانی که به سمت مدیریت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب شده‌ام، موضوع دیپلماسی فرهنگی را مطرح کرده ام و امیدوارم امکانات مناسبی در اختیار داشته باشیم تا در حوزه‌ هنرهای تجسمی، نمایش، فیلم و موسیقی حضور جدی و پررنگی در عرصه ملی و بین‌المللی داشته باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها