آسمان پایتخت در تعطیلات نوروزی امسال همچون سالهای گذشته چنان آبی و پاک بود که حتی از پشت بامها نیز تمام نقاط شهر براحتی قابل مشاهده بود اما با پایان یافتن تعطیلات سال نو و ورود تدریجی خودروها و ساکنان تهران، دوباره نگرانی درباره هوا در صحبتهای تهرانیها شنیده می‌شود: آیا این پاکی و زیبایی تکرار خواهد شد یا از فردا باید با آسمان آبی تهران هم وداع کرد؟
کد خبر: ۶۵۸۹۵۸

جام جم سرا: در سالهای گذشته هوای پاک و آبی پایتخت دستکم بعداز نوروز استمرار پیدا نکرد و شهروندان اکنون با همین تجربه نگران هوای تهرانند. به گفته کار‌شناسان، پایتخت در طول سال فقط به تعداد انگشتان دست دارای هوای سالم بوده و داشتن هوای پاک تقریبا به یک آرزو برای شهروندان بویژه بیماران قلبی و تنفسی تبدیل شده است.
طبق آنچه ایرنا گزارش کرده، به نظر می‌رسد داشتن آسمان آبی و هوای پاک برای پایتخت نشینان به یک آرزو تبدیل شده است آرزویی که فقط در نوروز آن را تجربه می‌کنند. در این روز‌ها هر وقت به آسمان چشم می‌دوختی با منظره‌ای زیبا و رویایی روبرو می‌شدی: شهری که هوا و آسمانش قلب بسیاری از شهروندانش را به درد آورده بود، اکنون حسابی پاک و تمیز و زیبا شده بود. تقریبا در هر منطقه‌ای از تهران که به سمت شمال چشم می‌چرخاندی کوه‌های تهران را می‌دیدی که برخی از روز‌ها با لایه نازکی برف و روزهای دیگر با روکشی سبز که نشان از گل و گیاه بهاری بود، نگاه بیننده را به سوی خود جلب می‌کرد.

در این روز‌ها همه تهرانی‌ها دوست داشتند، نفس عمیقی بکشند و ریه‌هایشان را پر از هوای سالم کنند. زیبایی آسمان و پاکی هوا این روزهای تهران آن چنان بود که مردم در دید و بازدیدهای نوروزی از آن حرف می‌زدند و دیگر کسی از نفس تنگی و آلودگی هوا سخنی نمی‌گفت. حتی برخی در تهران ماندن را یک خاطره‌ای زیبا می‌دانستند.
شاید این روز‌ها از معدود روزهایی باشد که تهرانی‌ها به زیبایی شهرشان افتخار می‌کنند و تمایل دارند در خیابانهای شهر قدمی بزنند و از زیبایی و هوای پاک آن لذت ببرند.
فردا، و با آغاز روزهای کاری تهران در میان تعداد بیشماری از ساکنان این شهر، احتمالاً دوباره آلودگی هوا به شهر باز خواهد گشت و ساکنان تهران همچنان در حسرت آسمانی آبی و هوای پاک خواهند ماند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها