مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خبر داد:

اعمال تحریم های جدید علیه روسیه

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از نشست شورای روابط خارجی اروپا در بروکسل از اعمال تحریم های جدید ضد روسیه خبر داد.
کد خبر: ۶۵۶۸۰۸
اعمال تحریم های جدید علیه روسیه

کاترین اشتون پس از نشست شورای روابط خارجی اروپا در بروکسل گفت: محور اصلی نشست شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا مسایل مربوط به اوکراین و گفت وگوهای عمیق درباره تحولات این کشور از جمله همه پرسی در کریمه بود.من قصد دارم با این گفته شروع کنم که ما به شدت برگزاری این همه پرسی را محکوم می کنیم.این همه پرسی غیرقانونی و نقض آشکار قانون اساسی اوکراین بود. ما اقدام روسیه در اعزام نیروهای نظامی را نقض تعهدات بین المللی روسیه قلمداد می کنیم.

وی افزود: من تاکید می کنم اتحادیه اروپا نتایج این همه پرسی را تحت این شرایط به رسمیت نمی شناسد و نمی تواند چنین کند. ما همچنین از دیگر تحولات که ناقض حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین است؛ انتقاد می کنیم. من ابراز تاسف می کنم که روسیه تاکنون وارد مذاکره با اوکراین نشده است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اظهار کرد: با توجه به نبود اقدامات مثبت و در راستای بیانیه سران اتحادیه اروپا در ششم مارس، ما امروز تصمیم گرفتیم تحریم هایی جدید ضد روسیه اعمال کنیم که به طور مشخص تحریم های محدود کننده درباره بیست و یک فردی است که مسئول تضعیف و تهدید تمامیت ارضی، حاکمیت و استقلال اوکراین هستند.

اشتون افزود: اسامی این افراد امروز در روزنامه رسمی اتحادیه اروپا منتشر خواهد شد. ما می خواهیم به طور کاملا آشکار تاکید کنیم که هنوز زمان برای جلوگیری از روند کنونی و معکوس کردن آن وجود دارد. ما از سران روسیه می خواهیم کریمه را به روسیه ملحق نکنند و در عوض از هر گونه اقدام تحریک آمیز در کریمه خودداری کند و در عوض در تلاش برای کاهش این تنش ها باشد.

وی تاکید کرد: روسیه باید نیروهای خود را از کریمه خارج و گفت وگو با دولت اوکراین را آغاز کند و همه سازوکارهای بین المللی مربوط در این باره به کارگیرد تا بتوان به راه حلی صلح آمیز درباره اوکراین براساس قوانین بین المللی و حفظ حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین دست یافت.ما آماده تسهیل برگزاری چنین گفت وگویی هستیم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود:ما حمایت خود را از اعزام سریع نیروهای ناظر بین المللی به اوکراین اعلام می کنیم و امیدوارم این تصمیم امروز یا فردا در وین اتخاذ شود. ما همچنین درباره حمایت از برقراری ثبات در اوکراین گفتگو کردیم. اتحادیه اروپا 21 مارس توافقنامه هم پیمانی اتحادیه اروپا و اوکراین را در بروکسل امضا خواهیم کرد.

اشتون گفت: این پیامی قوی برای حمایت سیاسی ما است ما همچنین از طرح های ثبات بخشی به اقتصاد اوکراین که کمیسیون اروپا ارائه کرده است؛ حمایت خواهیم کرد. این طرح شامل امتیازات تجاری است که ظرف چند هفته آینده اجرایی خواهد شد. ما همچنین به حمایت از اوکراین در زمینه انرژی و تقویت تماس های فردی ادامه خواهیم داد.

وی افزود: ما از اقداماتی که دولت اوکراین در واکنش به بحران کنونی صورت داده است حمایت و شجاعت مسئولان این کشور در ادامه روند کنونی از جمله فرایند فراگیر و تلاش برای اصلاحات قانون اساسی را تحسین می کنیم. همه اقدامات خشونت بار باید به نحوی درست مورد تحقیق قرار گیرد و تدابیری مناسب برای مبارزه با مصونیت افراد مختلف اتخاذ شود. حمل و نگهداری سلاح های غیرقانونی نیز به طور کامل غیرقابل قبول است. مسئولان اوکراینی همچنین باید به همه مناطق مختلف اوکراین نزدیک شوند و از حفاظت کامل از اقلیت ها در این کشور اطمینان حاصل کنند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: مسایل مربوط به بوسنی و هرزگوین و نیز فرایند صلح خاورمیانه از جمله دیگر مسایل مطرح شورای در شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا بود.(واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها