مدیر اکتشاف شرکت نفت خزر گفت: با توجه به لرزه‌نگاری دوبعدی در نواحی مرزی استان گلستان و ترکمنستان، احتمال وجود ذخایر گازی در مرزهای شمال شرقی کشور قوت گرفته است.
کد خبر: ۶۵۶۴۲۵

به گزارش شانا، یوسف اعتمادی افزود: درخصوص مرز مشترک استان گلستان و ترکمنستان، اطلاعات مختصری در حوزه زمین‌شناسی وجود داشت و فعالیت‌های ترکمنستان در این مرز مشترک، ما را نسبت به شناسایی و انجام فعالیت‌های اکتشافی در این منطقه ترغیب کرد.

وی گفت: به این ترتیب، طراحی خطوط دوبعدی لرزه نگاری به طول ١٢٥٠ کیلومتر و تعداد تقریبی ٢٥ هزار شوت در سال ٩٠ به گونه‌ای انجام شد که نوار مرزی ایران و ترکمنستان را برای بررسی ساختارهای مرزی پوشش دهد.

اعتمادی تصریح کرد: این عملیات با برداشت ٢٤ هزار و ١٠٣نقطه روی ٤٨ خط لرزه‌نگاری به طول ١٢٠٥ کیلومتر پایان یافت که از این نقاط، عملیات در ١١ هزار و ٩٤٧ نقطه به صورت لرزه‌ای و در ١٢ هزار و ١٥٦ نقطه به صورت انفجاری انجام شد.

وی با بیان این‌که هم اکنون پردازش داده‌ها مراحل نهایی خود را می گذراند، یادآور شد: مرحله بعدی، کار تعبیر و تفسیر داده‌های پردازش شده توسط شرکت نفت خزر است که انتظار می‌رود در آینده نزدیک این مهم انجام بپذیرد و موقعیت حفر چاه اکتشافی را در نوار مرزی تعیین کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها