15 شکارچی شهرستان کامیاران در استان کردستان با کنار گذاشتن اسلحه‌ خود، دست از تفنگ و شکار برداشته و به عنوان دوستدار و همیار محیط زیست با طبیعت آشتی کردند.
کد خبر: ۶۵۵۱۲۴

این افراد روز سه‌شنبه گذشته در مراسمی نمادین، ده کبک را در طبیعت رها کردند و صد قفس را هم آتش زدند و شکستند. پس از آن نیز چند اصله نهال را به نشانه آشتی با طبیعت غرس کردند.

به گزارش واحد مرکزی خبر در بخشی از این مراسم، سوگندنامه‌ای به نمایندگی از شکارچیان به زبان کردی خوانده شد که در این سوگندنامه بر حفظ و حراست از منابع طبیعی و محیط زیست تاکید شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان نیز در این مراسم گفت: آشتی شکارچیان کردستانی می‌تواند آغاز حرکتی تاریخی در زمینه زیست‌محیطی در کشور و حتی جهان شود.

ناصح قادری افزود: حیف است که با این همه پیشینه تاریخی، فرهنگی و ملی در حفاظت از محیط‌زیست، ما شکارچی شویم و سلاح‌هایمان سینه کبک‌ و کبوتر را نشانه بگیرد.مدتی پیش نیز شکارچیان شهرستان سروآباد با شکار خداحافظی کردند و به جمع حامیان طبیعت و حیات وحش پیوستند.

احمد عزیزی، شکارچی مریوانی نیز پیش از آن اسلحه خود را به نشانه مخالفت با شکار شکسته بود.منطقه حفاظت‌شده شاهو و کوسالان در شهرستان‌های سروآباد و کامیاران قرار دارد.

تنوع گیاهی این منطقه فوق‌العاده زیاد است و حدود 30 نوع گل و گیاه در ارتفاعات مختلف آن رویش دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها