معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت نیرو:

آب و برق، کالای اقتصادی می‌شود

وزیر نیرو گفت: با توجه به افزایش 24 درصدی قیمت برق و 20 درصدی قیمت آب در اواخر سال‌جاری، دیگر قیمت این حامل‌ها در سال آینده افزایش نخواهد یافت.
کد خبر: ۶۵۳۷۷۵
قیمت آب و برق سال  آینده گران نمی‌شود

حمید چیت‌ چیان امروز در مراسم امضای قراردادهای جدید سرمایه‌ گذاری در آب و فاضلاب گفت: مشکل آب یک مشکل همگانی است. این موضوع برای مناطقی که در کنار آب قرار دارند و مناطقی که کویری و دور از آب هستند نیز تفاوتی ندارد.

وی با تاکید بر اینکه بهترین الگو در اقتصاد مشارکت دولت و بخش خصوصی است، افزود: اگر تمامی اعتبارات عمرانی کشور را نیز به بخش آب اختصاص دهیم بازهم جوابگوی نیازهای این بخش نخواهد بود.

وزیر نیرو اظهار کرد: بهترین اقدام این است که بخش های دولتی و خصوصی در پروژه های انتقال آب به شهرها و روستاها و همچنین شیرین سازی آب دریا مشارکت داشته باشند.

وی افزود: اگر بخواهیم یک متر مکعب آب معدنی داشته باشیم، باید دو هزار بطری آب معدنی نیم لیتری را از آب پُر کنیم که هزینه آن 900 هزار تومان می شود.اگر مانند دهه 70 تدبیر می شد و قیمت آب و برق با شیب ملایم بین 10 تا 15 درصد افزایش می یافت، امروز به قیمت واقعی رسیده بودیم.

چیت چیان با اعلام اینکه قرار است در سال آینده 400 میلیاردتومان از محل درآمد آب به هدفمندی پرداخت نشود، گفت: در مورد برق نیز 3500 میلیارد تومان به هدفمندی پرداخت می‌شد که از سال آینده قرار است دوهزار و 200 میلیارد تومان بابت سوخت به وزارت نفت پرداخت شود.

وزیر نیرو با اعلام اینکه در سال آینده قیمت آب و برق افزایش نخواهد داشت، افزود: افزایش قیمت آب و برق در ماه های اخیر به مراتب کمتر از نرخ تورم بوده است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
مخاطب
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
۰
۰
جناب وزیر چطور مدعی گران نشدن قیمت آب و برق در سال آینده هستید كه قیمت آب از بهمن افزایش پیدا كرده ، نكن منظور شما این كه اون جز افزایش قیمت محسوب نمیشه؟؟!!!
همه چیز نرم و بی صدا رفته بالا اونوقت شما مسئولان دولت وعده سرخرمن می دهید.مثل شیر كه صد تومن رفته بالا اما هیچ كس نه صداش دراومد نه مسئولی توضیح داد.فقط مدام وعده می دهید
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
۰
۰
عجبا زمانیكه میخواستن برق وآب و... روگران بكنن میگفتن از محل صرفه جویی نه تنها بازده افزایش پیدا میكنه واین حوزه هااز حمایت دولت بی نیاز میشن بلكه با درآمدشون مملكت روهم میتونن آباد كنن حالا چطورشده كه محتاج شدن به اینكه برای بقای این سازمانها حتی پولی به هدفمندی هم ندن ؟؟؟

نیازمندی ها