»جواد عزتی» نقش قاسم را در مرحله دوم سریال سرزمین کهن بازی می‌کند که رهی بزرگ شده و نقش او را شهاب حسینی بازی می‌کند، قاسم یکی از دوستان رهی است.
کد خبر: ۶۴۶۰۶۶
جواد عزتی به سرزمین کهن می‌آید

عزتی با اشاره به این نکته که قاسم و رهی طی اتفاقاتی به انقلابیون می‌پیوندند، به فارس گفت: در سرزمین کهن از طریق ماجرای زندگی یک فرد به تاریخ پل می‌زنیم. اصولا خود من این طور نگاه به تاریخ را دوست دارم و فکر می‌کنم جذابیت زیادی دارد؛ زیرا نمایش به قهرمان یا قهرمانانی نیاز دارد که مخاطب را با خود همراه کند. در این شرایط راحت‌تر می‌توان تاریخ را به تصویر کشید.

وی افزود: این‌گونه روایت دست نویسنده را در شخصیت‌پردازی باز می‌گذارد؛ زیرا او طبیعتا نمی‌تواند در تاریخ دست ببرد و آن را به گونه‌ای دیگر به رشته تحریر درآورد، اما وقتی از خلال زندگی یک فرد به آن وارد می‌شود، در پرداختن به شخصیت‌ها می‌تواند جذابیت‌هایی را به داستان تزریق کند.

عزتی درباره طولانی شدن زمان تصویربرداری سریال و تاثیر آن در بازی بازیگران گفت: این سخت‌ترین بخش بازیگری است. یک خاطره جالب در همین زمینه برایتان تعریف می‌کنم. من و شهاب حسینی در سکانسی از سرزمین کهن باید با عجله از دری وارد می‌شدیم، نمای ورود ما گرفته شد، اما نمای بعدی که ما را آن طرف در نشان می‌داد، یک‌ ‌سال بعد تصویربرداری شد!

این بازیگر درباره نحوه ادامه حس بازی خود در زمان تصویربرداری که چند سال طول کشیده است،‌ اظهار کرد: فرقی نمی‌کند ساخت یک سریال چهار ماه طول بکشد یا چند سال. هر سریالی که بیش از 20 قسمت دارد، دست‌کم چهار ماه تصویربرداری‌اش طول می‌کشد. بنابراین بیشتر سریال‌ها با این آسیب روبه‌رو است، از این رو زمان تولید یک سریال نباید تاثیری بر بازی بازیگر داشته باشد؛ بلکه یک بازیگر خوب باید تداوم حسی‌اش را حفظ کند و در طول زمان آن را فراموش نکند.

وی در پاسخ به این‌که آیا حضور بازیگران چهره و سرشناس و تعدد بازیگران این سریال اجازه پرداختن به زندگی هر یک از آنها و ارائه تصویری روشن از هرکدام را فراهم ساخته است یا خیر، تصریح کرد: به نظر من لزومی ندارد که قصه همیشه به زندگی همه شخصیت‌ها به طور جزئی وارد شود؛ زیرا در یک داستان شخصیت‌هایی قهرمان قصه هستند و به برجسته شدن شخصیت اصلی سریال کمک می‌کنند، چاره‌ای هم نیست. وجود این شخصیت‌ها که نقش آنها را بازیگران معروف به‌عهده دارند، در قصه ضرورت دارد و من هم به عنوان یک بازیگر آنها را می‌پذیرم. بازیگری حرفه ماست و باید توان ظاهر شدن در هر نقشی را داشته باشیم؛ البته برایم مهم است که در نقش‌های تاثیرگذار بازی کنم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها