رئیس سازمان امداد و نجات از ادامه عملیات در مناطق کولاک زده کشور به ویژه دو استان شمالی مازندارن و گیلان خبر داد و گفت: تا صبح امروز نیروهای امدادرسانی جمعیت هلال احمر به ۴۷ هزار و ۳۰۰ نفر کمک کرده‌اند.
کد خبر: ۶۴۳۷۳۳
امدادرسانی به ۴۷ هزار و ۳۰۰ نفر در برف و کولاک

به گزارش واحد مرکزی خبر، پیرحسین کولیوند افزود: با حضور به موقع نیروهای عملیاتی هشت هزار و 200 کولاک زده نیز به طور اضطراری اسکان داده شدند.

وی به مصدومیت 464 نفر در برف و کولاک اخیر اشاره کرد و گفت: 306 نفر از این مصدومان از جمله 35 خانم باردار به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی انتقال پیدا کردند و 158 نفر نیز تحت درمان سرپایی قرار گرفتند.

رهاسازی ۳ هزار و ۹۱۰ خودرو از میان برف و کولاک

رئیس سازمان امداد و نجات افزود: در این مدت با انجام عملیات رهاسازی متعدد در محورهای مواصلاتی کشور، سه هزار و 910 دستگاه خودرو از میان برف و کولاک خارج شده است.

کولیوند گفت: از هفته گذشته تا کنون در 28 استان کشور، 3 هزار و 834 امدادگر در قالب 860 تیم و با بکارگیری 771 خودرو عملیاتی، مشغول خدمت رسانی به مردم کولاک زده بوده‌اند.

وی افزود: با تلاش نیروهای امدادی تا صبح امروز پنج هزار و 300 تخته پتو، 47 هزار و 500 بسته غذایی، 377 هزار قرص نان، 93 هزار بطری آب و 5 هزار و 900 کیلوگرم خرما میان مردم در راه مانده توزیع شده است.

آخرین وضعیت امدادرسانی به روستاهای مازندران و گیلان

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از بهره‌مندی ساکنان 200روستای متاثر از برف، یخبندان و سرمای شدید مازندران از خدمات امدادی ارایه شده از سوی امدادگران و نجات گران هلال احمر خبر داد.

به گزارش ایرنا، ناصر چرخ ساز روز جمعه با تشریح آخرین روند امدادرسانی به گرفتار شدگان در برف و سرمای اخیر در چهار روز گذشته گفت: در روزهای اخیر با تلاش 176گروه امدادی متشکل از هزار و 117امدادگر به 18هزار و 200نفر از گرفتار شدگان در برف و یخبندان خدمات متنوع امدادی ارایه شد.

وی توضیح داد: این خدمات امدادی شامل امداد و نجات، اسکان و تغذیه اضطراری در هفت شهرستان تنکابن، رامسر، عباس آباد، چالوس، فریدونکنار، نور و نوشهر بود.

وی خاطرنشان کرد:در روزهای اخیر 410نفر از آسیب دیدگان در برف و کولاک در پایگاههای امدادو نجات جاده ای و بین شهری، مساجد و راهداری‌ها اسکان موقت و اضطراری یافته‌اند.

چرخ ساز همچنین از انتقال 141 مصدوم و حادثه دیده از حوادث برف و کولاک به مراکز درمانی و بیمارستانی خبر داد و گفت: همچنین در کنار ارایه خدمات، 34هزار بسته غذایی شرایط اضطراری عمومی، 330هزار قرص نان، هشت هزار و 300بطری آب معدنی و چهارهزار و 100کیلوگرم خرما در میان این افراد توزیع شد.

به گفته چرخ ساز هم اکنون نیروهای امداد رسان هلال احمر برای خدمات رسانی زمستانی به عموم هموطنان در حالت آماده باش کامل امدادی قرار دارند.

وی از عموم هموطنان خواست در صورت قرار گرفتن در وضعیت های اضطراری عمومی و پیچیده انواع حوادث با شماره 112مرکز پاسخگویی اضطراری به انواع حوادث تماس بگیرند.

اسکان بیش از یکهزار نفر از گرفتارشدگان در برف در استان گیلان

مدیر مرکز کنترل و هدایت عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر همچنین از اسکان یک هزار و 100 نفر از گرفتاران برف و یخبندان در جاده‌ها و مسیرهای صعب العبور و سخت گذر استان گیلان خبر داد.

مرتضی مرادی پور اظهار کرد: این تعداد عملیات خدمات رسانی امدادی در 7 محور و مسیر مواصلاتی به شهرستان های صومعه سرا، فومن، شست، رضوان شهر، بندر انزلی، رودسر و رشت انجام شده است.

مدیر مرکز کنترل و هدایت عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر همچنین از خدمات رسانی امدادی به 153نفر آسیب دیدگان برف، یخبندان و کولاک در هفت شهرستان یاد شده خبر داد و گفت: با تلاش امدادگران 101 نفر از این مصدومان که شامل 22 زن باردار بودند، به مراکز درمانی منتقل و 52 نفر دیگر نیز از سوی امدادگان با ارایه خدمات پایه و اولیه امداد و کمک های اولیه در محل درمان سرپایی شدند.

مرادی پور افزود: توزیع 600 تخته پتو، یک هزار و 600 بسته غذایی شرایط اضطراری عمومی، 5 هزار و 600 قرص نان و 400 کیلوگرم خرما در میان گرفتارشدگان در برف و یخبندان را از دیگر اقدامات گروه های امدادرسان در چهار روز گذشته ذکر کرد.

این مقام مسوول در سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: 125گروه تخصصی پشتیبانی و امدادی در پاسخ به درخواست کمک اضطراری گرفتارشدگان در برف و کولاک این خدمات را ارایه کرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها