وزیر خارجه سابق آمریکا سودای ریاست جمهوری دارد

استفاده تبلیغاتی هیلاری کلینتون از توافق هسته‌ای با ایران

وزیر خارجه خارجه سابق آمریکا که در زمان وزارتش همواره بر تحریم و تهدید تأکید می‌کرد، اکنون تغییر سیاست داده و در صف مخالفان تحریم جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است.
کد خبر: ۶۴۲۲۳۴
استفاده تبلیغاتی هیلاری کلینتون از توافق هسته‌ای با ایران

به گزارش جام جم آنلاین همسر رئیس جمهور اسبق آمریکا یعنی بیل کلینتون که اکنون خود را برای انتخابات ریاست جمهوری آینده ایالات متحد آماده می‌کند، در نامه‌ای به یکی از سناتورهای دموکرات کنگره آمریکا با صراحت نوشته است که اکنون زمان دیپلماسی است و نباید فرصت را از دست داد.

مقامات آمریکا که در جریان گفت‌وگوهای هسته‌ای و توافق اولیه‌ای که بین ایران و 1+5 انجام شد، همواره در خلال این گفت‌وگوها و توافق از روی میز بودن گزینه نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران سخن گفته‌اند.

واشنگتن سعی دارد تا در جریان گفت‌وگوهای ایران و 1+5 مدت زمان این گفت‌وگوهای را طولانی کند به گونه‌ای که از زبان مقاملت کاخ سفید زمان 20 ساله شنیده شده است.

هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه سابق آمریکا از کنگره درخواست کرده است در برابر اعمال تحریم های جدید علیه ایران برسر برنامه هسته ای این کشور مقاومت کند، زیرا اکنون زمانی است که باید به دیپلماسی فرصت داد کار خود را بکند.

آمریکایی‌هایی و دیگر کشورهای همپیمان او در جریان گفت‌وگوهای هسته‌ای همواره اعلام می‌کردند که جمهوری اسلامی ایران با طولانی کردن گفت‌وگوهای هسته‌ای سعی دارد زمان خریداری کند و ایران را به طولانی کردن مذاکرات متهم می‌کردند.

حتی مقامات آمریکایی می‌گفتند که جمهوری اسلامی زمان زیادی برای گفت‌وگو و توافق با 1+5 زمان زیادی ندارد و به همین خاطر نباید فرصت را از دست بدهد اما اکنون از مدت زمان 20 ساله برای رسیدن به نتیجه نهایی سخن می‌گویند.

به گفته هیلاری کلینتون، اقدام احتمالی کنگره به موقعیت دیپلماتیک آمریکا در مورد ایران لطمه خواهد زد و در جبهه متحد قدرت‌های بزرگ در برابر ایران شکاف ایجاد خواهد کرد.

وزیر خارجه سابق آمریکا در دوران اوباما هنگامی که در این مقام بود،  بار‌ها خواستار اعمال تحریم‌های شدید و فلج کننده علیه ایران شده بود تا این فشارها باعث شود ایران دست از فعالیت‌های هسته‌ای صلح آمیز خود بردارد.

آنگونه که از مواضع هیلاری کلینتون بر می‌آید او که از هم اکنون نامزد انتخابات ریاست جمهوری دوره اینده از حزب دموکرات آمریکاست از هم اکنون تبلیغات انتخاباتی خود را آغاز کرده اشست و موضوع هسته‌ای ایران برای او یکی از جلوه‌های تبلیغی است که می‌تواند با نشان دادن چهره‌ای که با افکار عمومی آمریکا همراه است آراء زیادی را برای خود به دست آورد.

طبق نظرسنجی‌های انجام شده در آمریکا بیش از 60 درصد مردم این کشور با گزینه نظامی که همواره بر روی میز مسئولان آمریکاست، مخالفند.

البته نامزد انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا در نامه خود که در پاسخ به نامه سناتور لوین نوشته شده است که از وی پرسیده بود که به عنوان یک وزیر امور خارجه سابق، در مورد پیش نویس طرح تحریمی تازه‌ای که مدتی است در مجلس سنا مطرح شده چه نظری دارد؟ نوشته است؛ اگر دیپلماسی مؤثر واقع نشد، زمان برای اعمال تحریم های بیشتر علیه ایران در آینده به همراه حمایت بین المللی بیشتر برای تضمین اجرای آن و بررسی هر گزینه دیگر که روی میز است، وجود خواهد داشت.

تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دور بعدی آمریکا حدود 3 سال باقی مانده است، هیلاری کلینتون که نامزد دموکرات انتخابات و هم حزبی باراک اوباماست هنگامی که رئیس جمهور این کشور شد باز هم همین سیاست را نسبت به ایران و گفت‌وگوهای هسته‌ای خواهد داشت یا زمانی که رئیس جمهور شد تغییر دیدگاه خواهد داد.

مسئولان آمریکایی تا زمانی که در مسند قدرت هستند سیاست‌های خصمانه علیه جمهوری اسلامی دارند اما پس از پایان دوران ریاست و وزارت دیدگاه‌های متعادلی را اتخاذ می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
۰
۰
وزیر خارجه خارجه آمریكا!!!! در تیتر اصلی

نیازمندی ها