معاون رییس جمهور و رییس سازمان محیط زیست کشور از بازنگری در سیاست های شکار حیوانات و پرندگان حیات وحش خبر داد.
کد خبر: ۶۳۴۱۹۰
سیاست‌های شکار بازنگری می شود

معصومه ابتکار عصر پنجشنبه و در حاشیه بهره برداری از سیتسم تصویربرداری از تالاب بین المللی آلاگل گنبدکاووس در گفت وگو با خبرنگاران، گفت: مقوله شکار حیوانات و پرندگان حیات وحش با مقوله حفاظت از حیات وحش همخوانی ندارد و باید در این خصوص بازنگری اساسی صورت گیرد.

وی افزود: مجوزهایی که برای شکار پرندگان و حیوانات حیات وحش صادر می شود رویه ای بوده که از گذشته وجود داشته است و سازمان محیط زیست در نظر دارد از سال آینده در این سیاست ها بازنگری اساسی کند.

ابتکار همچنین با تاکید بر ضرورت استفاده بهینه از ظرفیت های گردشگری منابع محیط زیست توسط مردم اضافه کرد: در سایه استفاده از این ظرفیت ها، حیات وحش نیز حفاظت خواهد شد.

وی با اشاره به شکار حیوانات و پرندگان غیر مجاز توسط شکارچیان تصریح کرد: با وجود اسلحه غیرمجاز در بین مردم، سازمان محیط زیست به تنهایی قادر به حفاظت از حیات وحش نیست.

معاون رییس جمهور و رییس سازمان محیط زیست کشور ادامه داد: مردم و شکارچیان دارای مجوز باید محیط زیست را در مقابله با شکارچیان غیر مجاز یاری نمایند.

ابتکار، راه اندازی سیستم های تصویر برداری از تالاب ها را نیز شیوه ای نوین در کنترل و حفاظت از تالاب ها دانست و گفت: با راه اندازی این سیستم ها، تالاب ها، رصد پرندگان و شکار آنان به صورت آنلاین در مرکز استان و حتی تهران کنترل خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها