آیت الله هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت و گو با سایت انتخاب،دیدگاههای خود درباره سیاست خارجی، سیاست داخلی، ارزیابی عملکرد دولت اعتدال و موانع دولت برای تحقق برنامه اش را تشریح کرد.
کد خبر: ۶۳۳۶۶۵
به عربستان بروم که چه بگویم؟

وی با بیان اینکه روابط ایران و عربستان در هیچ‌دوره‌ای اینقدر تیره نبوده است، در مورد سفر احتمالی اش به عربستان گفت: اصل سفر بنا بود که برای زیارت و مراسم عمره به حج بروم که  مشکلی نیست. مسأله این است که اگر بحث مذاکره برای حل مشکلات است ؛ باید اول در اینجا طرحی آماده شود که ما چه می‌خواهیم و آنها چه می‌خواهند.

وی افزود: باید بحث‌های کارشناسی شود تا هر کسی که می‌رود ؛ با برنامه برود و مذاکره کند.

آیت الله هاشمی در پاسخ به این سئوال که «فکر نمی کنید نیاز است در این برهه حساس، فردی چون حضرتعالی وارد میدان شده و ضمن سفر به عربستان، مشکلات را مرتفع سازید؟»، گفت:  اینگونه نه. بروم که چه بگویم. من مسئولیتی ندارم که بگویم با این کار موافق یا با آن کار مخالف هستیم.  این کار در درجة اوّل از اختیارات رهبری و سیاست‌های کلی نظام و بعد دولت است. باید اول طرحی مثل همین مذاکرات، تهیه و خطوط قرمز مشخص شود تا کسانی که برای مذاکره می روند؛ بدانندچه بگویند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
زهرا
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
۰
۰
جناب هاشمی بهتر است خودتان را درگیر مسئله عربستان ( سلفی ها - وهابی ها - و تكفیری های ) جنایتكار نكنید چهره پلید و جنایتكار عربستان برای همه مردم جهان آشكار شده و ایران مسلمان به هیچ عنوان با هیچ بهانه ای برای ارتباط با این جنایتكارها آمادگی نداشته و نخواهد داشت گرگ زاده همیشه گرگ خواهد بود عربستان دشمن آشكار ایران بوده و هست و هیچ ایرانی با غیرتی ارتباط با این قوم پلید را نخواهد پذیرفت زیرا كه شایسته ایران نخواهد بود كه با این تكفیری های جانی درارتباط حتی كلامی ساده باشد
بوالفضل
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
۰
۰
درود بر هاشمی بزرگ وسیاستمدار(استوانه محكم انقلاب)دوستدار نظام
ابوالفضل
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
۰
۰
خواهر عزیزم زهرا :فرمایش شما درست است.امابگذارید سیاستمداران به این موضوع فكر كنند زیرا كه امروزه مبارزه با دشمنان مثل سابق در جبهه ها نیست بلكه در تفكر ونفوذ درآن كشور هست .اگر ما بخواهیم جواب این همه دشمنی های وهابیون پس فطرت را بدهیم باید از در دوستی وارد بشویم وریشه شان رابكنیم والسلام .مرگ بر دشمنان اسلام ناب محمدی

نیازمندی ها