وزیر نفت گفت: هیچ مقدار بنزین خارج از استاندارد وارد کشور نمی‌شود و بنزین‌های وارداتی کیفیت بالایی دارد.
کد خبر: ۶۳۳۴۲۵

به گزارش ایسنا، بیژن نامدارزنگنه دیروز در حاشیه نخستین اجلاس استانداران سراسر کشور در جمع خبرنگاران و درباره شایعات ورود بنزین چینی به ایران، اظهار کرد: من هم چنین چیزی را شنیده‌ام، این که بنزین خارجی غیراستاندارد وارد شده باشد، قطعا می‌گویم که چنین چیزی اتفاق نیفتاده و نخواهد افتاد.

وی افزود: ما مقدار کمی بنزین وارد می‌کنیم اما این‌که از کجا خریده‌اند خیلی دنبال نمی‌کنم؛ ممکن است از چین هم باشد ولی این‌که بنزین چینی غیراستاندارد با کیفیت پایین باشد چنین چیزی نیست.

وزیر نفت گفت: چند میلیون لیتر بنزین نیاز داریم که باید وارد شود.

زنگنه در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که آیا بابک زنجانی بدهی خود را به وزارت نفت پرداخت کرده است، گفت: بدهی وی بیش از دو میلیارد یورو است که هنوز چیزی به حساب وزارت نفت برنگشته و اسناد ارائه شده از سوی وی نیز مورد قبول بانک مرکزی نبوده است.

وی در ادامه با اشاره به نشست خود با استانداران، اظهار کرد: در این نشست درباره وضع شبکه گاز کشور توضیحاتی به استانداران دادم و از آنان خواستم وضع موجود گاز کشور را به مردم منتقل کنند.

وزیر نفت با بیان این‌که استانداران، ادارات دولتی را در جهت کاهش مصرف تشویق کنند، تصریح کرد: به رغم میل خود ناچاریم برخی مصارف عمده را غیر از مصارف خانگی کاهش دهیم و برای آن محدودیت اعمال کنیم.

وزیر نفت گفت: ناچار شدیم که مصارف جایگاه‌های CNG و کارخانه‌ها را کاهش دهیم.

نامدارزنگنه اظهار کرد: امسال برای این‌که به این شرایط سخت گرفتار نشویم باید شش فاز پارس‌جنوبی را وارد مدار می‌کردیم که این کار انجام نشد.

وی ادامه داد: ما 160 میلیون مترمکعب در روز کمبود گاز در شبکه داریم و این کمبود را با مقدار عظیمی فرآورده‌های مایع که به نیروگاه‌ها می‌دهیم، جبران می‌کنیم.

وزیر نفت به مردم توصیه کرد، در مصارف خود صرفه‌جویی کنند تا همه جمعیت ایران بتوانند از گاز طبیعی استفاده کنند و صنایع ما نیز به تولید بپردازند.

زنگنه در خصوص برنامه‌های این وزارتخانه برای افزایش تولید نفت و گاز نیز گفت: در بخش گاز تمام فشار را برای تکمیل فازهای پارس‌جنوبی گذاشته‌ایم. یک واحد فاز 15 با نصف ظرفیت کار می‌کند و مشکلاتی دارد که واحدهای بعدی باید فعال شود.

وی افزود: در بحث نفت نیز باید گفت که تولید نفت درازمدت است و اکنون در این ماه‌ها منابع جدیدی نداشته ایم و امکانش هم نبوده است، اما ظرفیت تولید نفت خالی را داریم که اگر تقاضا و مشکلات حل شود می‌توانیم نفت بیشتری را صادر کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها