هفته نامه اشپیگل آلمان از هجوم گسترده شرکت های غربی به تهران با پیش بینی برداشته شدن تحریم ها خبر داد.
کد خبر: ۶۳۱۹۲۶
سرمایه گذاران بین المللی به تهران هجوم می برند

به گزارش ایرنا، این هفته نامه روز گذشته(جمعه) در تحلیلی با عنوان «هجوم سرمایه گذاران بین المللی به تهران»، از تلاش بی وقفه شرکت ها و کشورها برای ورود دوباره به بازار ایران خبر داد.

این هفته نامه به نقل از دانیل برنبک رییس اتاق صنعت و بازرگانی آلمان - ایران در تهران نوشت: برداشته شدن تحریم ها علیه ایران مشخص کننده فرصت های بالقوه اقتصادی و مالی است که به عنوان فرصت قرن به روی جهان باز می شود.

اما به نظر می رسد، گفت و گوهای هسته ای می تواند جرقه شکوفایی اقتصادی در ایران باشد. گرچه هیچیک از تحریم ها برداشته نشده، خیل سرمایه گذاران غربی به تهران هجوم می آورند.

ایران چهارمین کشور جهان به لحاظ ذخایر شناخته شده نفت و دومین کشور جهان به لحاظ ذخایر گاز است.

تهران اکنون جایی است که معاملاتی به ارزش میلیاردها یورو می تواند در آن انجام شود.

اکنون هواپیماهای اروپایی پر از ایتالیایی های است که مدیران شرکت عظیم انرژی ایتالیا از آن جمله هستند.

فرانسه نیز در تکاپو است، با قراردادی به ارزش میلیاردها یورو، در صدد تجدید قرارداد تولید تحت لیسانس پژو با شرکت ایران خودرو است و بالاخره آمریکایی ها نیز با شرکت اکسون موبیل، شورون و شرکت های دیگر در تهران حضور دارند.

آنها متعهد به احیای تسهیلات قدیمی تولید نفت و صنعت پالایش و نیز اکتشاف میدان های جدید نفتی در ایران هستند و این به معنای ایجاد یک کسب و کار عظیم چندین میلیاردی دلاری است.

این توصیف ها هم راستا با نگرانی هایی است که به صراحت و به طور مکرر از سوی بدبین ها قبل و بلافاصله بعد از برنامه اقدام مشترک میان ایران و گروه پنج به علاوه اعلام شد، مبنی بر اینکه حتی اگر تحریم ها به طور محدود برداشته شوند، هجوم به ایران قابل کنترل نخواهد بود زیرا شرکت ها می ترسند با باز شدن بازارهای ایران از هم عقب بمانند.

یک گروه دو حزبی از سناتورها در تبعیت از رهبر مجلس نمایندگان اخیرا قانونی معرفی کردند که در صورت تخلف ایران در طول دوره شش ماهه اجرای برنامه اقدام مشترک و یا در پایان آن، تحریم های جدیدی علیه این کشور وضع خواهد شد.

کاخ سفید اما با پافشاری بر اینکه باقی تحریم ها علیه ایران حفظ خواهند شد، با اعمال تحریم های جدید مبارزه کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها