153 سال پیش در روز 20 دسامبر سال 1860 میلادی مجلس ویرجینیا به اتفاق آرا جدایی کارولینای جنوبی را از خاک ایالات متحده تصویب می کند، این سرآغاز جنگ های انفصال آمریکا بود.
کد خبر: ۶۲۷۶۵۲
جنگ های انفصال آمریکا آغاز شد

به گزارش جام جم آنلاین، اندکی بعد ده ایالت دیگر جنوب نیز از این اقدام پیروی کرده و جدایی خود از ایالات متحده را اعلام می کنند.

از اوایل قرن نوزدهم میلادی ، در ایالات متحده اختلاف میان شمال صنعتی ، نوگرا و تاجر مسلک با جنوب کشاورزی ، سنت گرا و اشرافی بر سر مساله بردگی آغاز می شود.

جنوبی ها برای انجام کارهای توان فرسا در مزارع پنبه ، تنباکو و نیشکر روی بیگاری بردگان سیاهپوست حساب می کردند.

شمالی ها هم آزادی بردگان را بهانه قرار داده بودند و می خواستند تحت شعار فریبنده لغو بردگی از نیروی کار ارزان و فراوان بردگان سیاهپوست در کارخانه های شمال استفاده کنند.

در سال 1860 میلادی آبراهام لینکلن یک جمهوری خواه و معتقد سرسخت لغو بردگی با کسب 40 درصد آرا به دلیل شکافی که در حزب دموکرات ایجاد شده بود ، به مقام ریاست جمهوری آمریکا انتخاب می شود.

با به قدرت رسیدن آبراهام لینکلن کارولینای جنوبی بهانه لازم را برای انفصال می یابد و همراه 10 ایالت دیگر کنفدراسیون جنوب را تشکیل می دهد.

لینکلن که می خواست وحدت کشور را حفظ کند در نقض اعتقادهای خود نسبت به لغو بردگی تردید نمی کند و به ایالات جنوبی پیشنهاد می دهد تا تحت شرایطی بردگی را حفظ کنند اما جنوبی ها پیشنهاد او را نمی پذیرند.

در نتیجه جنگ های انفصال میان ایالت های شمالی و جنوبی آمریکا آغاز می شود.

سرانجام جنگ های انفصال آمریکا ، لغو بردگی و ویرانی ایالت های جنوبی به دست شمالی ها بود. بهرام افتخاری.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها