دزد حرفه‌ای که اموال درون خودروهای شهروندان تهرانی را می‌دزدید و با همدستی دو نفر با پول کارت‌های بانکی سرقت شده از خودروها لوازم خانگی می‌خریدند، از سوی پلیس آگاهی فرودگاه مهرآباد تهران دستگیر شدند.
کد خبر: ۶۲۴۷۸۰
متهمان حرفه‌ای در کمین سرقت از خودروها

به گزارش جام‌جم، اوایل آبان امسال زنی با حضور در شعبه دوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب فرودگاه مهرآباد تهران، از سرقت اموال داخل خودرویش خبر داد و گفت: در محوطه فرودگاه کیفش از زیر صندلی راننده که حاوی دو قولنامه زمین مادرش و کارت عابربانک خود و فرزندش و چند چک به ارزش 350 هزار تومان و مقادیری پول و و مدارکی دیگر بوده، به سرقت رفته است. در پی این شکایت و ارجاع پرونده به پلیس آگاهی فرودگاه مهرآباد تهران، تحقیقات آغاز و معلوم شد سارق پول‌های موجود در کارت عابربانک شاکی و فرزندش را برداشت کرده و با بخشی از آن، لوازم خانگی خریده است.

تحقیقات در این باره ادامه داشت تا این که مردی با حضور در پلیس آگاهی عنوان کرد از داخل خودرویش که در خیابانی منتهی به فرودگاه پارک بوده مدارک، کارت‌های عابربانک، پول و گوشی تلفن همراهش سرقت شده است.

در ادامه ماموران ردپای یک دزد حرفه‌ای را در این زمینه به دست آوردند و چند روز پیش او را دستگیر کردند.

اعتراف دزد سابقه‌دار

متهم با انتقال به پلیس آگاهی فرودگاه مهرآباد به جرمش اعتراف و عنوان کرد با پرسه زدن در خیابان‌های منتهی به فرودگاه، در خودرو‌ها را تخریب و اموال داخل آن را سرقت می‌کردم. با توجه به این که رمز کارت‌های بانکی مسروقه، همراه این کارت‌ها بود، آنها را در اختیار دو نفر از دوستانم قرار می‌دادم و آنها بخشی از پول را برداشت می‌کردند.

وی اضافه کرد: سپس با همان کارت‌های عابربانک لوازم خانگی می‌خریدند. در ادامه همان اموال را به قیمت پایین‌تر می‌فروختیم و پولش را میان یکدیگر تقسیم می‌کردیم. علاوه بر آن، با پرسه زدن مقابل مراکز خرید، فروشگاه‌ها و محله‌های خلوت در دیگر نقاط شهر تهران نیز اموال خودرو‌ها را سرقت می‌کردیم.

در پی اعتراف دزد سابقه‌دار، همدستانش نیز تحت تعقیب قرار گرفتند و در پی دو عملیات جداگانه دستگیر شدند.

متهمان در بازجویی به همدستی با دزد سابقه دار اعتراف کردند.

بنا بر این گزارش، با صدور قرار قانونی برای متهمان، تحقیقات تکمیلی از آنها برای مشخص شدن دیگر جرایمشان ادامه دارد. افرادی که اموالشان به این شیوه سرقت شده است، می‌توانند برای شکایت از متهمان به دادسرا یا پلیس آگاهی فرودگاه مهرآباد تهران مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها