کارشناسان این اشیا را متعلق به دوره قاجار و اوایل پهلوی اعلام کردند

ناکامی 3 قاچاقچی در انتقال اشیای عتیقه به خارج

دو عضو یک باند که به زور وارد خانه یک شهروند شهریاری شده و با آتش زدن خانه، قصد جان زن صاحبخانه را داشتند، در اجرای نقشه‌شان ناکام مانده و پس از چند روز دستگیر شدند.
کد خبر: ۶۲۳۰۹۱
ناکامی 2 آدمکش در سوءقصد به جان یک زن

به گزارش جام‌جم، چندی پیش زنی با حضور در شعبه دوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شهریار از دو مرد و یک زن به اتهام بیهوش کردن وی و سرقت گوشی تلفن همراهش شکایت کرد.

شاکی گفت: روز حادثه زنگ در خانه‌مان به صدا درآمد و دیدم یک زن و دو مرد با ادعای این که چند روزی است همسایه‌مان شده‌اند، غذای نذری به من دادند. خواستم در را ببندم که یکی از آن دو مرد دستمالی را مقابل دهانم گذاشت که بیهوش شدم.

وی اضافه کرد: وقتی به هوش آمدم، متوجه شدم گوشی تلفن همراهم را سرقت کرده‌اند و در ادامه شوهرم پس از پرس و جو از همسایه‌ها متوجه شد سارقانی که به خانه‌مان آمده بودند، با ما همسایه نیستند و نمی‌دانم با چه انگیزه‌ای دست به این کار زده‌اند.

پیامک‌های تهدیدآمیز برای شوهر شاکی

با تشکیل پرونده و به دستور بازپرس ولایی کبریا، تحقیقات برای دستگیری سه سارق فراری آغاز و در ادامه معلوم شد یکی از همان سارقان در تماس با شوهر شاکی، مدعی شده علاوه بر سرقت گوشی تلفن همراه همسرش، از وی در حالی که بیهوش بوده، برگه‌ای سفید امضا گرفته‌اند مبنی بر این که بلاهایی که بر سرش می‌آید از سوی افرادی است که شوهرش اجیر کرده است و حال که موضوع را به پلیس اطلاع داده، اگر از شکایت خود منصرف نشود، بلاهای بیشتری بر سر او و خانواده‌اش می‌آورند.

در حالی که تحقیقات در این زمینه ادامه داشت، صاحبان گوشی‌هایی که او با آن پیامک‌های تهدیدآمیز ارسال می‌کرد، به پلیس اطلاعات ـ امنیت احضار شدند و در ادامه معلوم شد گوشی‌هایشان گم یا سرقت شده است.

جستجو برای دستگیری متهمان فراری ادامه داشت تا این که چند هفته پیش مردی با مرکز فوریت‌ های پلیسی 110 و 125 آتش‌نشانی شهرستان شهریار تماس گرفت و از آتش‌سوزی خانه همسایه‌شان و گرفتار شدن زن همسایه در میان شعله‌های آتش خبر داد.

در پی این تماس ماموران انتظامی همراه آتش‌نشانان به محل اعزام شدند و پس از عملیات نفسگیر برای مهار آتش، زن صاحبخانه را که بشدت آسیب دیده بود، از میان شعله‌های آتش بیرون آوردند و به بیمارستان منتقل کردند.

ماموران با اطلاع از این که خانه متعلق به شاکی همان پرونده‌ای است که سارقان زن صاحبخانه را بیهوش و گوشی‌اش را سرقت کرده‌اند، شوهر وی را برای تحقیقات به مرکز پلیس منتقل کردند؛ او در این باره گفت روز حادثه مردی چند بار به من پیامک زد و تهدید کرد اکنون که رضایت نمی‌دهید، شمارش معکوس برای مرگ همسرت آغاز شده است.

در ادامه با دریافت پیامک‌های مشابه، نگران شدم و با خانه‌ام تماس گرفتم، اما کسی جواب نمی‌داد تا این که از طریق یکی از همسایه‌ها متوجه شدم خانه‌مان در حال سوختن است و همسرم نیز در میان آتش گرفتار شده است.با این خبر سراسیمه خود را به خانه رساندم و نمی‌دانم چه کسی قصد جان همسرم را داشته و انگیزه‌اش از این کار چیست؟

در ادامه ماموران با اطلاع از این که زن مصدوم قادر به حرف زدن است، به بیمارستان اعزام و در تحقیق از او متوجه شدند روز حادثه زنگ در خانه‌شان به صدا درآمده و وقتی مقابل در رفته، ناگهان دو مرد به زور وارد خانه‌اش شده‌اند و پس از کتک زدن وی، خانه‌اش را به آتش کشیده و متواری شده‌اند که یکی از این افراد، به یکی از سارقان گوشی‌اش شباهت داشته است و نمی‌داند انگیزه آنها از این کارها چه بوده است.

دستگیری 2 متهم

با اطلاعات به دست آمده از شاکی و همسرش، تصاویر رایانه‌ای متهمان فراری تهیه و جستجو برای دستگیری آنها آغاز شد تا این که دو روز پیش، دو نفر از متهمان در پی عملیات جداگانه‌ای دستگیر شدند.

متهمان با انتقال به پلیس اطلاعات ـ امنیت غرب استان تهران، به بیان اظهارات ضدونقیض پرداختند و برای ادامه تحقیقات به شعبه دوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهریار منتقل شدند.

یکی از متهمان سابقه جنایت داشت

در تحقیق از متهمان معلوم شد یکی از آنها چند سال پیش با همدستی خواهرش، شوهر وی را کشته و هر دو به زندان افتاده‌اند تا این که با جلب رضایت اولیای دم و پس از چند سال محکومیت، آزاد شده‌اند.

در حالی که متهمان ارتکاب هر گونه جرمی را انکار می‌کردند، شاکی هر دویشان را شناسایی و عنوان کرد یکی آنها وی را بیهوش کرده و دیگری خانه‌اش را آتش زده است.

در ادامه مشخص شد زنی که همدست متهمان بوده و اکنون فراری است، خواهر همان متهمی هست که همراه وی به اتهام قتل در زندان بوده است.با مشخص شدن این موضوع، روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله جدیدی شد.

بنا بر این گزارش، با صدور قرار قانونی برای متهمان، تحقیقات تکمیلی از آنها در حالی آغاز شده که جستجوی پلیس برای دستگیری یک مرد و یک زن دیگر که اعضای این باند هستند، ادامه دارد تا با دستگیری آنها، راز سوءقصد به جان زن شاکی و انگیزه‌شان از این اقدامات برملا شود.

معصومه ملکی - گروه حوادث

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
جواد
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
۰
۰
اگر تو مملكت ما قانون درست اجرا بشه درمورد متخلفین /مجرمین اینطوری وحشیانه به ناموس وحریم خانواده مردم حمله نمی كنند

نیازمندی ها