جوان خواستگار که در پی پاسخ منفی خانواده دختری کرجی، از آنها کینه به دل گرفته و به قصد انتقامگیری با همدستی دوستش، دختر هشت ساله آنها را گروگان گرفته و برای آزادی او 500 میلیون تومان پول خواسته بود، همراه همدستش دستگیر شد.
کد خبر: ۵۸۶۳۶۸
ناکامی متهمان در گروگانگیری 500 میلیون تومانی

به گزارش جام‌جم، سرهنگ حمیدرضا گل‌صباحی، رئیس پلیس آگاهی استان البرز در این باره گفت: ساعت 18 و 30 دقیقه ششم مرداد امسال مردی با حضور در اداره مبارزه با آدم‌ربایی پلیس آگاهی استان، با ارائه شکایتی عنوان کرد برادرزاده هشت ساله‌اش به نام محدثه، از سوی افرادی ربوده شده و آدم‌ربا‌ها برای آزادی او 500 میلیون تومان خواسته‌اند.

وی افزود: با تشکیل پرونده‌ای در این باره، پدر کودک به پلیس آگاهی دعوت و در تحقیق از او معلوم شد، دخترش ساعت 17 روز حادثه برای بازی با دوستش از خانه خارج شده و دیگر بازنگشته است.

گل صباحی یادآور شد: بعد از ساعاتی، فردی ناشناس در تماس تلفنی با آنها مدعی شده دخترشان را ربوده و برای آزادی او 500 میلیون تومان خواسته و تهدید کرده در صورت پرداخت نشدن این مبلغ، به کودک آسیب می‌رساند.

با تشکیل پرونده‌ای در این ارتباط، پنج گروه عملیاتی از کارآگاهان جنایی، برای نجات گروگان و دستگیری آدم‌ربا‌ها وارد عمل شده و در ورودی و خروجی استان البرز، طرح مهار رابه اجرا در آوردند.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز گفت: کارآگاهان با بررسی فرضیه‌های مختلف به این نتیجه رسیدند، آدم‌ربا با شاکی آشنایی داشته و به انگیزه انتقامگیری کودک او را ربوده‌اند.

آزادی گروگان پس از شش ساعت

وی خاطرنشان کرد: در حالی که جستجوی کار آگاهان ادامه داشت، ساعت 23 همان شب خانواده شاکی به پلیس اطلاع دادند زن سالخورده‌ای، کودکشان را در حالی که در خیابان بدون کفش رها شده بوده، پیدا کرده است که با این خبر یکی از واحد‌های گشت پلیس با مراجعه به محل رها شدن کودک او را از آن زن تحویل گرفتند.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز افزود: با شروع تحقیقات از محدثه ـ گروگان نجات یافته ـ معلوم شد عصر روز حادثه مقابل خانه دوستش، مرد جوانی به او نزدیک شده و او را به زور با خود برده و به صورت او افشانه اشک‌آور زده است.

ردپای دو مرد در گروگانگیری

وی خاطرنشان کرد: در ادامه مشخص شد، مرد آدم‌ربا همراه دوستش، دختر هشت ساله را با یک خودروی پراید ربوده و شش ساعت او را گروگان گرفته‌اند. فقط کودک به یاد دارد متهمان یکدیگر را هادی و جواد خطاب می‌کردند و در این مدت در کوچه‌های مختلف شهر در حرکت بودند.

خواستگار جوان، آدم‌ربا از آب در آمد

گل‌صباحی خاطرنشان کرد: با اطلاعات به دست آمده از این کودک و تحقیق از خانواده شاکی، معلوم شد چند روز پیش خانواده‌ای قصد داشته‌اند برای خواستگاری دختر بزرگترشان به خانه‌شان بیایند، اما آنها بنابر دلایلی مخالفت کرده‌اند.

به این ترتیب مشخصات ارائه شده از جوان خواستگار و مقایسه آن با مشخصاتی که دختر گروگان به ماموران داده بود، معلوم شد تصویر او با یکی از آدم‌ربا‌ها مطابقت دارد. بنابراین، جوان خواستگار و همدستش تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند تا این که چند روز پیش خواستگار آدم‌ربا دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد.

آدم‌ربایی به قصد انتقام

وی یادآور شد: متهم اعتراف کرد وقتی از خانواده شاکی پاسخ منفی مبنی بر خواستگاری از دخترشان دریافت کرده، از آنها کینه به دل گرفته و برای انتقامگیری دختر هشت ساله این خانوده را با همدستی دوستش ربوده و قصد اخاذی داشته است.

وی گفت: با اعتراف متهم، دیگر همدست او نیز دستگیر شد و به همدستی با خواستگار ناکام در ربودن دختر خردسال و اخاذی از خانواده‌اش اعتراف کرد.

بنا بر این گزارش، متهمان با قرار قانونی روانه زندان شدند. تحقیقات تکمیلی از هردو متهم ادامه دارد.

معصومه ملکی - گروه حوادث

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
۰
۰
ولش
نكنین تاادم شه
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
۰
۰
نمیتونین اخبار امیدبخش بگین همش از جرم وجنایت صحبت نكنین

نیازمندی ها