هفتمین جشنواره بین المللی فیلم مستند ایران (سینما حقیقت) با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» از 19 آذر به مدت یک هفته در سینماهای فلسطین و سپیده برگزار می شود.
کد خبر: ۶۲۱۵۹۰
19 آذر؛ آغاز هفتمین جشنواره سینماحقیقت

در نشست خبری این جشنواره که امروز با حضور طباطبایی نژاد مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و صفاجو مدیر روابط عمومی این مرکز برگزار شد، صفاجو به ارائه آمار آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره پرداخت و گفت: بیش از1010اثر مستند داخلی و670مستند خارجی به دبیرخانه ارسال شد.

وی با بیان این که 117مستند ایرانی در بخش مسابقه ملی پذیرفته شده است، افزود: همچنین پنج فیلم مهمان، 9 فیلم مستند داستانی و 10 مستند در بخش ویژه مستندهای سیاسی و اقتصادی به منظور پاسداشت شعار سال نیز اکران می شود.

صفاجو اضافه کرد: نکوداشت «ناصر تقوایی» و «حسن بنی هاشم» با اکران پنج فیلم منتخب از این پیشکسوتان نیز از دیگر برنامه های جشنواره هفتم است.

وی افزود: در مجموع 166 فیلم مستند ایرانی در این جشنواره روی پرده می رود، ضمن این که 45 فیلم خارجی، 10 فیلم ایرانی، 41 فیلم در بخش جنبی و 96 فیلم مستند خارجی نیز در بخش بین الملل خواهیم داشت که در مجموع هفت روز جشنواره، 262 فیلم مستند اکران می شود.

مدیر روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، درباره دیگر برنامه های جشنواره هفتم سینما حقیقت گفت: برگزاری کارگاه آموزشی به مدت چهار روز در مرکز صبا در مجاورت سینما فلسطین و همچنین برگزاری بخش ویژه میراث مشترک در استقبال از آثار مستند درباره میراث فرهنگی کشورها و فرهنگ آسیای مرکزی با نمایش غیر رقابتی آثار کشورها از دیگر برنامه های جشنواره هفتم است.(واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها