عضویت 8 تن از معدومان در گروهک ریگی

اسامی اعدام شدگان اخیر در زاهدان اعلام شد

رییس کل دادگستری سیستان و بلوچستان با اعلام اسامی تعداد 16 مفسد فی‌الارض و همچنین قاچاقچی مواد مخدر که در زاهدان به دار مجازات آویخته شدند، گفت: تعداد هشت نفر از این افراد با عضویت در گروهک تروریستی جندالشیطان به سرکردگی عبدالمالک ریگی در حوادث تروریستی اخیر استان مشارکت داشتند.
کد خبر: ۶۰۹۹۶۴
اسامی اعدام شدگان اخیر در زاهدان اعلام شد

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی روز یکشنبه به خبرنگاران گفت: حکم اعدام این افراد از مدت‌ها قبل به تایید مراجع قضایی رسیده و لازم الاجرا بود که به دلیل برخورداری از رافت اسلامی به تعویق افتاده بود.

وی افزود: اقدام اخیر گروهک تروریستی و بازماندگان گروهک جندالشیطان در به شهادت رساندن مرزبانان استان و اصرار به انجام حرکات مذبوحانه و تروریستی علیه نظام اسلامی زمینه بهره‌مندی عوامل دستگیر شده را از رأفت و عطوفت اسلامی منتفی ساخت و لذا احکام صادره همزمان با شهادت نیروهای مرزبانی در استان به مرحله اجرا درآمد.

حجت الاسلام حمیدی با اشاره به اینکه هیچ حکم و یا تصمیمی در دستگاه قضایی بر اساس احساسات یا حس انتقام جویی صادر و اجرا نمی شود، اظهار کرد: احکام صادره تنها به دلیل اعمال قانون و رعایت مصلحت جامعه و مردم به مرحله اجرا گذاشته شده است.

وی یادآور شد زمینه رافت اسلامی زمانی محقق می گردد که افراد از عملکرد گذشته خود اظهار ندامت کرده و تحرکات گروه‌های تروریستی کاهش یابد در غیر این صورت امیدها برای برخورداری از رافت اسلامی از بین می رود.

حمیدی تاکید کرد: هرگونه حرکت بر ضد نظام و جمهوری اسلامی تبعات منفی در پی خواهد داشت و دستگاه قضایی  از انجام وظیفه شرعی و قانونی خود یک گام به عقب نخواهد گذاشت.

رییس دادگستری استان با هشدار نسبت به اقدامات مذبوحانه و تحریک آمیز در راستای دامن زدن به اختلافات قومی و مذهبی در استان از افراد فریب خورده خواست تا از دست از خیانت به مردم و قوم و قبیله خود بردارند و به دامان ملت برگشته و در پناه نظام اسلامی آبرومندانه زندگی نمایند زیرا در غیر این صورت با قهر ملت مواجه شده و در چنگال عدالت گرفتار می شوند.

بر همین اساس، ناظر ملازهی فرزند حبیب، مهراله ریگی ماهرنیا فرزند نظر، عبدالوهاب ریگی فرزند محمدرضا، حبیب‌اله ریگی‌نژاد شورکی فرزند محمد، سعید نارویی فرزند میرزا، حامد وکالت فرزند عبدالحکیم، سلمیان میائی فرزند جان محمد، احمد بهرام زهی فرزند گل محمد به اتهام محاربه، افساد فی الارض از طریق عضویت و همکاری در گروهک جندالشیطان و مشارکت موثر در حوادث تروریستی سالهای اخیر روز شنبه به دار مجازات آویخته شدند.

همچنین اعظم گرگیج فرزند گمشاد به اتهام حمل و نگهداری مسلحانه 20کیلو هروئین، داود میربلوچ زهی فرزند عبدالرشید به اتهام حمل و نگهداری 15 کیلو هروئین، حسن رضایی فرزند میرزا به اتهام حمل و نگهداری 20 کیلو هروئین، حبیب توتازهی فرزند محمد اکبر به اتهام حمل و نگهداری 133کیلو هروئین و 9 کیلو مرفین، ناصر شه بخش فرزند محمد حسن به اتهام حمل و نگهداری 10 کیلو هروئین، احمد دهمرده فرزند خدا رحم به اتهام حمل و نگهداری 13 کیلو هروئین و 50 کیلو تریاک، حسین براهویی فرزند فیض محمد به اتهام حمل و نگهداری هشت کیلو هروئین و 33 کیلو تریاک و نجیب الله بهادری فرزند امیر به اتهام حمل و نگهداری پنج کیلو هروئین پس از انجام تشریفات قانونی و تائید در مراجع عالی قضایی کشور روز شنبه در زاهدان به دار مجازات آویخته شدند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
منو چهر اكرمی منش
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
۰
۰
از لطف و محبت سلحشوران و سربازان ایرانی هم آنان كه شهید شدند و درخت آذرین شهادت را دوباره سیراب كردند و هم آنان كه برای ایجاد احترام به شهیدانمان دوباره شیطان صفتان را به ماتم نشاندند.
سعید
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
۰
۰
كسانی كه از گروهك های تروستی بودند باید جلوی مردم ... میشدند نه اعدام

نیازمندی ها