وزیر راه و شهرسازی

مسکن مهر باید متوقف شود

وزیر راه و شهرسازی با بیان این که پروژه مسکن مهر باید متوقف شود گفت: ما به قراردادهای دولت قبل پایبندیم و آنها را به اتمام می رسانیم اما این پروژه را متوقف خواهیم کرد.
کد خبر: ۶۰۹۰۲۵
مسکن مهر باید متوقف شود

عباس آخوندی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران با بیان این که چندین هزار واحد مسکونی مسکن مهر بدون خدمات در جاهای نامناسب احداث شده است، گفت: مسکن مهر به ظاهر به نفع مردم است اما در واقع این پروژه برای گرفتار کردن هم دولت های آینده است و هم مردم.

وی افزود: بسیاری از واحدهای مسکونی ساخته شده فاقد آب، فاضلاب و خدمات هستند و دولت به شدت درگیر این پروژه است.

وزیر مسکن با بیان این که در هر صورت ممکن به قراردادهای قبلی پایبند است ، گفت: خیلی طرح جالبی نبوده است که گفته می شود که آیا متوقف می شود یا نه چرا که باید متوقف شود.

وی افزود: خیلی از مسکن ها در جاهای نامرغوب ساخته شده اند. مردم خدمات مختلف و روابط اجتماعی درست و حمل و نقل می خواهند اما این که برویم یک جای نامناسب خانه بسازیم و بقیه موظف شوند امکانات آن را تامین کنند این کار درستی نیست.

آخوندی در واکنش به سوال های مطرح شده در مورد مسکن مهر گفت: دائما از من پیرامون مسکن مهر سوال می شود و من مجبورم پاسخ دهم که ما به تعهدات دولت گذشته پایبندیم اما این طرحی نیست که خیلی مناسب باشد و فکر کنید باید ادامه یابد.

وی در پاسخ به این سوال که در برخی از قراردادهای مسکن مهر مبلغ اضافی بیش از قرارداد از مردم گرفته شده است، گفت: پروژه مسکن مهر یک پروژه دولتی نیست اساس کار این است که یک مبلغی را مردم و یک مبلغی را بانک ها بگذارند و خانه ای ساخته شود. بنابراین این پروژه دولتی نیست که شما از ما می پرسید.

وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: با توجه به این که این پروژه مربوط به دولت قبل بوده ما تا آنجا که توانسته ایم زیر بار افزایش قیمت ها نرفته ایم و مقاومت کرده ایم اما آمارها نشان می دهد که ما 40 درصد تورم داشته ایم لذا باید بیندیشیم که چه کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که شما گفته اید مدت قرارداد اجاره مسکن از یک سال به سه سال افزایش می یابد گفت: ما می خواهیم یک سیستم های مالیاتی با وزارت دارایی تشکیل دهیم که به نفع مستاجرها باشد و به جای آن که واحدهای مسکونی را سالیانه اجاره دهند به صورت چند ساله اجاره دهند که این فعلا به عنوان یک سیاست تعقیب می شود تا زمانی که در قالب لایحه به مجلس ارائه شود.

آخوندی در پاسخ به این سوال که طرح جایگزین برای مسکن مهر وجود دارد یا نه گفت: من نظرم این است که برای مسکن مهر باید به رسانه ملی بیایم و برای مردم از روند مسکن مهر گزارش دهیم و با آن ها صحبت کنیم که با چه مشکلاتی رو به رو شده ایم چرا که همین الان با 200 هزار واحد مسکونی غیرقابل سکونت مواجه هستیم که فاقد امکانات است و باید بگوییم که هزینه و فایده این طرح چه بوده است.

وی با بیان این که طرح مسکن قرار بود برای طبقات کم درآمد جامعه باشد خاطر نشان کرد: امروز مسکن مهر از هدف خود منحرف شده است و بیشتر افراد متوسط جامعه از امکانات این طرح استفاده می کنند.

به دنبال سه برد در مذاکرات با 1+5 هستیم

رئیس سازمان انرژی اتمی با تاکید بر اینکه ما می خواهیم سه برد در مذاکرات ایران و 1+5 باشد گفت: یک برد برد یعنی برد جمهوری اسلامی ایران، برد طرف مقابل و دیگری برد مجامع بین المللی در جهت تقویت NPT است.

علی اکبر صالحی نیز در حاشیه امروز جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران بر اساس منافع ملی تصمیم می گیرد و عمل می کند، گفت: آن چیزی که مسئولین نظام در جهت منافع ملی و مصلحت کشور تشخیص دهند طبق همان تشخیص عمل می کنند و ما به صحبت های دیگران کاری نداریم و آن صحبت ها ملاک عمل نیست، بنابراین مواضع سیاسی مقامات سیاسی کشورهای مختلف ملاک عمل ما نیست.

رئیس سازمان انرژی اتمی در پاسخ به این سوال که سیگنال های مثبتی از سوی آژانس نسبت به گذشته به ایران فرستاده شده، آیا اتفاق خاصی رخ داده است؟، گفت: ما به عنوان یک کشور عضو NPT همواره همکاری خوبی با آژانس داشته ایم ، اما یک موردی که هنوز بین ما و آژانس بوده و باید حل و فصل شود و ارتباطی با انرژی هسته ای ما ندارد، بحث NPT است.

وی افزود: کلاهک هسته ای یا موشک و بحث های سیاسی دیگری که غربی ها نسبت به فعالیت‌های هسته ای ما ادعا می کنند، موضوعیتی ندارد و ما از باب شفاف سازی و ثابت کردن اینکه اطمینان به فعالیت های هسته ایمان داریم، اعلام کرده ایم که با آژانس همکاری خواهیم کرد و جلسه ای یکماه گذشته با آژانس داشتیم که من در آن حضور داشتم و ظرف یکی دو هفته آینده نیز مجددا جلسه ای خواهیم داشت و امیدواریم که در این جلسه بتوانیم چارچوب کاری را تنظیم کنیم تا بتوانیم این موضوع مورد نظر را با آژانس به یک ترتیبی حل و فصل کنیم.

صالحی در پاسخ به این سوال که تولید خط جدید UO2 به کجا رسیده است؟، پاسخ داد: ما اعلام کردیم تولید UO2 از UF6 غنی شده در دست انجام شده و امیدواریم ظرف دو سه ماه آینده این خط کامل شود و ما فرآیند تولید سوخت نیروگاه بوشهر را کامل کنیم.

صالحی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا ساخت نیروگاه های جدید مورد توجه است؟، اظهار داشت: ساخت نیروگاه در کرانه های خلیج فارس و کرانه های دریای خزر و مرکز کشور مدنظر است، ولی اولویت را در کرانه های خلیج فارس قرار دادیم چون می خواهیم  بحث آب استان های جنوبی را هموار کنیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه چیز ممکن است روند مذاکرات را بهم بزند و خط قرمز این مذاکرات چیست؟، تصریح کرد: ما باید در درون کشور یک انسجام داخلی داشته باشیم که دولت یازدهم مشغول حل و فصل این موضوع است؛ چراکه الان دولت یازدهم مشغول حل و فصل این موضوع است و تا به امروز نیز قدم های مثبتی برداشته است و از نشانه هایی که امروز دریافت می کنیم، امیدوار و به آینده مذاکرات خوشبین هستیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: امیدواریم این انسجام داخلی به گونه ای باشد که همه در جهت پیشبرد مذاکرات باشند؛ چراکه دیگرانی در خارج از کشور ما هستند که خیرخواه این مذاکرات نیستند و نمی خواهند که این مذاکرات به سرانجام برسد و ایران از این پرونده تصنعی که برای ما ایجاد کرده اند، خارج شود و از رژیم صهیونیستی گرفته تا دیگران موانعی را بر سر راه ما ایجاد می‌کند و نمی خواهند از حیث تعاملات سیاسی، اقتصادی و تجاری ایران در موضع بالایی در نظام بین الملل قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه ما به لطف خداوند و ارشادات رهبری و جدیت دولت یازدهم از این پرونده به خوبی به صورت برد برد خارج می شویم، بیان کرد: ما می خواهیم سه برد در این مذاکرات باشد، یک برد برد یعنی برد جمهوری اسلامی ایران، برد طرف مقابل و دیگری برد مجامع بین المللی در جهت تقویت NPT است.

400 دانشجوی محروم از تحصیل به دانشگاه بازگشتند

سرپرست سابق وزارت علوم تحقیقات و فناوری با بیان این که رئیس جمهور به مصلحت ندیدند بنده را به عنوان وزیر پیشنهادی علوم تحقیقات و فناوری به مجلس معرفی کنند، گفت: فعلا بحثی برای مسئولیت جدید بنده در دولت مطرح نیست.

جعفر توفیقی در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به سوالی درباره دلایل عدم معرفی وی به عنوان وزیر پیشنهادی علوم اظهار کرد: همانطور که قبلا گفتم معرفی وزیران پیشنهادی در اختیار رئیس جمهور است و ایشان به مصلحت ندیدند من را معرفی کنند بیشتر از این هم اطلاع ندارم.

وی درمورد این که پس از این به چه کار مشغول خواهید شد، افزود: عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس هستم و در خدمت شما.

سرپرست سابق وزارت علوم در خصوص اینکه که آیا مسئولیت جدیدی در دولت به عهده خواهید گرفت یا خیر تصریح کرد: فعلا بحثی برای مسئولیت جدید بنده در دولت مطرح نیست.

توفیقی درباره پیش بینی اش از رای اعتماد مجلس به فرجی دانا وزیر پیشنهادی علوم و توانمندی های وی گفت: آقای فرجی دانا یکی از منتخبین کارگروه ما در ستاد آقای دکتر روحانی برای تصدی وزارت علوم بودند. در آن زمان 5 نفر به عنوان گزینه منتخب برگزیده شدند که یکی از آن ها آقای فرجی دانا بود.

وی ادامه داد: وزیر پیشنهادی علوم انسانی توانمند و شایسته است و از نظر علمی و اخلاقی بسیار برجسته. به نظر من ایشان موفق به اخذ رای اعتماد مجلس خواهد شد.

توفیقی در مورد مهم ترین کار خود در دوران تصدی سرپرستی وزارت علوم گفت: بازگشت شور و نشاط و امید به دانشگاه ها برای من در درجه اول اهمیت قرار داشت که خوشبختانه این شور، نشاط و امید به دانشگاه ها بازگشته است و امیدوارم این روند ادامه پیدا کند.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره بازگشت به تحصیل دانشجویان محروم گفت: در مدت سرپرستی بنده به پرونده های مربوط به سال 90 تا 92 دانشجویان محروم از تحصیل پرداخته شد و خوشبختانه حدود 400 نفر از این دانشجویان توانستند تحصیلات خود در دانشگاه را از سر بگیرند.

سرپرست سابق وزارت علوم اضافه کرد: همکاران بنده که پرونده های مربوط به قبل از سال 90 هم در حال رسیدگی هستند و از طرفی پرونده های مربوط به اعضای هیئت علمی که البته پیچیدگی های بیشتری دارد در حال رسیدگی است.

7 شهر ایران جزو شهرهای آلوده جهان هستند

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست، گفت: 7 شهر ایران جزو شهرهای آلوده جهان به شمار می روند که برنامه کاهش آلودگی برای این شهرها مدنظر داریم.

معصومه ابتکار که در حاشیه جلسه دولت در جمع خبرنگاران سخن می گفت، اظهار کرد: در سالهای گذشته برنامه کاهش آلودگی برای 7 شهر آلوده کشور تدارک دیده شده بود اما این برنامه ها متوقف شده که هم اکنون در عالی ترین سطح کاهش آلودگی هوای تهران مورد توجه قرار دارد.

وی افزود: برنامه کاهش آلودگی هوای شهر تهران به زودی با حضور برخی وزیران، شهردار تهران و مسئولان مربوطه دنبال خواهد شد.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست بر نقش و مشارکت مردم و استفاده شهروندان از وسایل حمل و نقل عمومی به منظور کاهش آلودگی هوا تاکید کرد.

ابتکار حفظ تنوع زیستی در سطح کشور را مورد تاکید قرار داد و گفت: هم اکنون در حال پیگیری وضعیت یوزپلنگ آسیایی هستیم و سیاست های مربوطه را در بخش حیات وحش و تنوع زیستی دنبال می کنیم.

استاندار جدید در جلسه امروز هیات دولت انتخاب نشد

در حاشیه امروز صبح جلسه هیات دولت عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در پاسخ به این سوال که آیا در جلسه امروز هیات دولت استانداران جدیدی انتخاب شدند، گفت: در جلسه امروز استاندار جدیدی انتخاب نشد.

طبق روال هر هفته جلسه هیات دولت چهار استاندار جدید در هیات دولت انتخاب می شدند که تاکنون 16 استاندار، تغییر کرده اند و انتخاب 15 استاندار هنوز باقی مانده است و وزیر کشور پیش از این اعلام کرده بود که تا نیمه آبان تعیین استانداران پایان می یابد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
رضا
United Kingdom
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
۰
۰
كدام كار دولت قبلی رو حساب بوده؟تماما ضعف و فقر مدیریت
پرندی
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
۰
۰
هر كشوری حتی در افریقا یك طرح را تا آخر پیش میبرند اما در ایران یك طرح با دهها مانع روبرو میشود . ناهماهنگی ها در بین مسئولین و انداختن تقصیرها گردن دیگری و ... و بعد هم حذف آن طرح ...
واقعا تاسف بار است
اینطوری می توان جهاد اقتصادی را به نتیجه رساند
بهمن
Norway
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
۰
۰
اتفاقاً طرح مسكن مهر از جمله كارهای بسیار مثبت و مردمی دولت احمدی نژاد بود و مردم توقف طرح مسكن مهر از جانب دولت جدید رو به حساب «قسمتی» از انتقام جویی برخی از آقایان از دكتر احمدی نژاد میگذارند. آقای آخوندی هم تنها موظّف شده دلایل بی پایه و اساس سرهم كنه و به خورد خبرنگاران بده

نیازمندی ها