کاهش یوزها از زمان احداث جاده بافق

جمعیت یوزپلنگ کشور بین ۴۰ تا ۷۰ قلاده است

مدیر پروژه حفاظت از یوزپلنگ آسیایی:

4 ساله می‌توانیم تعداد یوزهای ایرانی را افزایش دهیم

مدیر پروژه حفاظت از یوزپلنگ آسیایی گفت: با افزایش حفاظت‌ها و بسیج مردم و دستگاه‌ها می‌توان طی چهار سال تعداد یوزپلنگ‌های آسیایی را در کشور افزایش داد.
کد خبر: ۶۰۳۲۹۲
4 ساله می‌توانیم تعداد یوزهای ایرانی را افزایش دهیم

هومن جوکار  در خصوص استفاده از حیات‌وحش به ویژه یوزپلنگ در توسعه گردشگری، اظهار کرد: برای استفاده از این ظرفیت ابتدا باید تعداد یوزپلنگ‌ها را افزایش داد. اما تا دستیابی به این هدف فاصله بسیاری داریم.

وی با بیان اینکه گربه‌سانان یکی از جذاب‌ترین موارد برای جذب گردشگر هستند، افزود: در ایران حتی از دیگر نقاط جهان پتانسیل بیشتری برای استفاده از این ظرفیت وجود دارد چرا که بسیاری از گونه‌های حیوانی جهان تنها در ایران مشاهده می‌شوند.

مدیر پروژه حفاظت از یوزپلنگ آسیایی تصریح کرد: به عنوان مثال اگرچه ببر در هندوستان توریست‌های بسیاری را به این کشور جذب می‌کند اما از آنجا که در سیبری، چین، نپال و چند کشور دیگر نیز ببر دارند، بازار وسیع‌تری برای گردشگران وجود دارد در حالی که یوزپلنگ آسیایی حیوانی است که تنها در کشور ایران وجود داشته و می‌تواند برای بسیاری از دوستداران حیوانات انگیزه سفر ایجاد کند.

جوکار تاکید کرد: حتی همین الان نیز می‌توانیم با استفاده از گردنبندهای ماهواره‌ای هم بر روی این حیوانات مطالعات تحقیقاتی انجام داده و آنها را پایش کنیم و هم با وصل کردن علم و تکنولوژی به گردشگری، توریست بیشتری را به کشور جذب کنیم. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها