شما هر روز چقدر بابت خرید روزنامه پول می پردازید؟ چند تا روزنامه را می توانید بخرید؟ چند تا از آن روزنامه ها را فرصت می کنید، بخوانید؟ بیشتر مشتری فقط یک روزنامه هستید؟ اگر از شما بپرسند آیا دلتان می خواهد بدانید روزنامه های دیگر چه نوشته اند سرتکان می دهید و می گویید « کاشکی ممکن بود ...» ما از آرزوهای شما خبر داریم و به همین علت می خواهیم به جای تان، هر روز همه روزنامه ها را بررسی کنیم و جالب ترین خبرهای شان را برای تان دستچین کنیم و به نقل از آن روزنامه ها در ستون « یواشکی روزنامه ها» بنویسیم.
کد خبر: ۶۰۲۷۵۲
روحانی یا باید سر حرف خود بماند و یا آمریکا را راضی کند

مقامات آمریکا با چه زبانی بگویند که قابل اعتماد نیستند؟!

روزنامه کیهان نوشت:مرور اظهارات 3 مقام آمریکایی پس از گفت‌وگوی تلفنی دکتر روحانی با باراک اوباما نشان می‌دهد خوش‌بینی نسبت به آمریکا و تغییر رویکرد آن هیچ بهره‌ای از واقعیت نبرده است.اوباما دوشنبه‌شب در دیدار با نتانیاهو به خلق‌وخوی استکباری خود برگشت و گفت؛ در رابطه با ایران همه گزینه‌ها روی میز است و ما هیچ‌ گزینه‌ای از جمله گزینه نظامی را حذف نخواهیم کرد.او همچنین گفته این تحریم‌های اقتصادی بود که باعث تغییر لحن ایران شده اما روحانی باید سخنان آشتی‌جویانه خود را با اقدامات عملی همراه کند.بی‌بی‌سی در واکنش به اظهارات جدید اوباما نوشت: این اظهارات پس از آن صورت می‌گیرد که روسای جمهور ایران و آمریکا پس از بیش از سه دهه قطع رابطه با یکدیگر تلفنی صحبت کردند.

 با انتخاب حسن روحانی به ریاست جمهوری خوش‌بینی‌هایی نسبت به حل مشکلات ایران و آمریکا به وجود آمده است.پیش از اوباما مشاور امنیت ملی وی نیز سخنانی گفت که حاکی از بی‌صداقتی و فریبکاری آمریکا بود. فرید زکریا از شبکه سی‌ان‌ان در مصاحبه با سوزان رایس پرسشی را درباره شفاف نبودن احتمالی سخنان اوباما در مجمع عمومی سازمان ملل مبنی بر احترام آمریکا به حق ایران در دستیابی به انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز و اشاره نکردن او به حق غنی‌سازی اورانیوم مطرح کرد و پرسیده که آیا این بی‌دقتی بوده است؟ اما رایس در این خصوص گفت: عبارات مورد استفاده اوباما بسیار سنجیده بود. آمریکا سخنی درباره حق ایران برای غنی‌سازی نگفته است. ما گفته‌ایم که به عنوان یک عضو ان‌پی‌تی و در صورت عمل کردن ایران به الزامات بین‌المللی‌اش و صرفا پس از اجرای این تعهدات، حق این کشور را همچون هر کشور دیگری، در زمینه استفاده از انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز به رسمیت می‌شناسیم. این موضع جدیدی از سوی آمریکا و دیگران نیست. معنای این سخن این است که ایران حق غنی‌سازی - حق تصریح شده در ان‌پی‌تی - را ندارد!

موضع سوم که نشان می‌دهد آمریکایی‌ها کمترین صداقتی در نشان دادن در باغ سبز ندارند و در واقع وعده سر خرمن می‌دهند، سخنان جان‌کری وزیر خارجه در گفت‌وگو با شبکه سی‌بی‌اس است. او برخلاف خوش‌خیالی‌های اولیه اطمینان داد که به این زودی‌ها تحریم‌های ایران لغو یا کم نخواهد شد.وی در این مصاحبه گفت: ایران می‌تواند با موافقت فوری با بازرسی (از تاسیسات اتمی) حسن‌نیت و صداقت خود را ثابت کند و تلاش‌های خود برای غنی‌سازی اورانیوم را در سطوح پایین‌تری نگه دارد تا قابلیت استفاده در تسلیحات نظامی را نداشته باشد.

وزیر امور خارجه آمریکا یادآوری کرده است «ایران باید برای اجرای درخواست‌های جامعه بین‌الملل در ارتباط با برنامه‌های اتمی، برنامه‌های اتمی صلح‌آمیز (کشور) قدم‌های سریع، روشن و متقاعده‌کننده‌ای بردارد».

جان‌کری همچنین با اشاره به تحریم‌هایی که آمریکا و دیگر کشورهای غربی علیه ایران اعمال کرده‌اند، گفته است پس از دستیابی به توافقی در مورد صلح‌آمیز بودن برنامه اتمی ایران می‌توان تحریم‌ها را لغو کرد.وی خاطرنشان کرده است «تا زمانی که روندی کاملا قابل تایید و موثق، مسئولانه و شفاف تدوین نشود تا به موجب آن ایالات متحده از تصمیم و نیت ایران در مورد برنامه اتمی این کشور و چگونگی بهره‌گیری از آن آگاه شود، ما نمی‌توانیم تحریم‌ها را لغو کنیم».کری با وجود این حرف‌ها ادعا کرد: تلاش‌های دیپلماتیک برای حل و فصل برنامه اتمی ایران می‌تواند دستیابی به توافقی در یک چارچوب زمانی 3 تا 6 ماه که حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران مطرح کرده بود را ممکن کند.

عبارت اخیر کری در تطبیق با بقیه سخنان وی نشانه بارز بی‌صداقتی و دروغگویی و در واقع وعده سر خرمن است. او مدعی است 3 تا 6 ماهه می‌توان پرونده را حل و فصل کرد حال آن که تاسیسات اتمی ایران از سال 2003 تا 2006 به مدت دو سال و نیم در تعلیق بود اما هرگاه سوال می‌شد که تعلیق موقت 3 تا 6 ماهه چه زمانی تمام می‌شود، پاسخ‌های مبهم از سوی غرب داده می‌شد و به تدریج اعلام شد بهترین تضمین عینی، تعلیق دایمی و تعطیلی برنامه هسته‌ای است!به عبارت دیگر می‌توان پرسید ابهامی را که غرب نتوانسته-نخواسته- در 10 سال با وجود بی‌سابقه‌ترین بازرسی‌ها برطرف کند چگونه می‌تواند ظرف 3 تا 6 ماه برطرف کند؟ مگر آمریکا خواب بوده که بتوان او را بیدار کرد؟ آمریکایی‌ها خود را به خواب زده‌اند وگرنه طبق گزارش صریح 16 نهاد اطلاعاتی این رژیم از سال 2007 به بعد، برنامه هسته‌ای ایران صلح‌آمیز و غیرنظامی ارزیابی شده است.

آنچه دراین میان جالب توجه است احساس حقارت اوباما در برابر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و سخن گفتن‌ باب طبع وی است و پرسش این است که اگر قرار است اوباما نوچگی صهیونیست‌ها را بکند- چنان که در جریان ملاقات با نتانیاهو نشان داد - چه دلیلی داشت که دکتر روحانی امتیازی بزرگ و غیرقابل تصور از سوی آمریکایی‌ها را به آنها بدهد اما به فاصله چند روز اوباما سر خانه اول نوکری اسرائیل برگردد؟! اوباما در دیدار با نتانیاهو می‌گوید: هم من و هم نخست‌وزیر [نتانیاهو] از همان زمان که من به ریاست‌جمهوری رسیدم، روی این موضوع توافق داشتیم که ضروری است که ایران سلاح هسته‌ای در اختیار نداشته باشد. این موضوع برای امنیت آمریکا مهم است... کاملا مشخص است که تنها حرف زدن کافی نیست. ما باید اقداماتی را شاهد باشیم که به جامعه بین‌الملل اطمینان دهد که آن‌ها ‌[ایران] کاملا به تعهدات خود پایبند بوده و به دنبال سلاح هسته‌ای نیستند.

اوباما در حالی بر نگرانی درباره تسلیحات اتمی تظاهر می‌کند که وی آذرماه سال گذشته کنفرانس خلع‌ سلاح ‌اتمی در خاورمیانه را که قرار بود در هلسینکی فنلاند برگزار شود به خاطر حمایت از رژیم صهیونیستی وتو کرد.با این اوصاف باید از دولتمردان وزارت امور خارجه پرسید که آیا هنوز هم در ماهیت رژیم آمریکا و موضع او نسبت به ایران خوش‌بینی دارید؟ و آیا منتظرید رئیس‌جمهور بی‌اراده و اختیار آمریکا، صهیونیسم بین‌المللی را قربانی ایران کند؟!

حمله به اطلاع‌رسانی به جای اعتراض به همتای آمریکایی!

کیهان آورده:معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور به جای حمله به مشاور اوباما به خاطر دروغ‌گویی‌اش، به صدا و سیما حمله کرد!حسام‌الدین آشنا که در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری حاضر شده بود، در پاسخ به یکی از پرسش‌های مجری برنامه درباره تحلیل‌هایی ناظر بر این که «کدام یک از طرفین ایرانی و آمریکایی ابتدا اقدام به برقراری این تماس تاریخی کرده است؟» گفت: کار صدا و سیما بسیار زشت بود و باید در این زمینه عذرخواهی کند، چون سخنان خانم سوزان رایس (مشاور امنیت ملی اوباما و نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل )را زودتر از صحبت‌های آقای روحانی پخش کرد.

مشاور رئیس‌جمهور سپس با عبور از این موضوع، به انتقاد از برخی رسانه‌های داخلی نیز پرداخت که «بدون بررسی درست و تنها بر اساس برخی شنیده‌ها اقدام به طرح مباحث حاشیه‌ای می‌کنند اما به محتوای گفت‌وگوها و تلاش‌های هیات ایرانی که از موضع عزت صورت گرفته توجهی نمی‌کنند.»معلوم نیست آقای آشنا چرا با همین سیاق اظهارنظر از همتای آمریکایی خود -مشاور اوباما- نمی‌خواهد به خاطر دروغ گفتن‌اش از هیئت ایرانی عذرخواهی کند؟ یا چرا لااقل تصریح نمی‌کند که طرف آمریکایی در همان قدم اول بی‌صداقتی به خرج دادن و برای گرفتن یک امتیاز مفت، توپ را در زمین ایران انداخته و مدعی شده که ایرانی‌ها درخواست گفت‌وگوی تلفنی کردند؟

همچنین جای شگفتی است که به جای انتقاد از طرف آمریکایی، به صدا و سیما حمله می‌شود که چرا اطلاع‌رسانی کرده و مردم ایران را در جریان واقعیت‌ها گذاشته است!فعلا که گویا اشتیاق مذاکره چنان حالت هیجانی و احساسی به خود گرفته که دوستان نمی‌خواهند بپذیرند آمریکا همان شیطان بزرگ است و تغییری در ذات او رخ نمی‌دهد.با این وصف جای سؤال است که اگر مثل 10 سال پیش آمریکا و غرب وعده‌ای نسیه دادند و امتیازهای نقد و گران‌قیمت گرفتند و طبق عادت زیر حرف‌ها و قول‌های خود زدند، چه باید کرد و برای چندمین بار شاهد شکست عاطفی دوستان بود؟!

توقع آمریکا از ایران تجدیدنظر در محور منطقه‌ای است

کیهان نوشت:آمریکا در صورت نزدیک شدن به ایران در آینده از تهران خواهد خواست در محور منطقه‌ای خود تجدیدنظر کند.شبکه العربیه در گزارشی از قول دکتر محمد فایز فرحات پژوهشگر مرکز مطالعات استراتژیک الاهرام گفت: آمریکا در صورت نزدیک شدن روابط با ایران از این کشور خواهد خواست سیاست منطقه‌ای خود را تغییر دهد. آمریکا خواسته‌های مشخصی از تهران دارد؛ اول تجدیدنظر در صف‌بندی‌های منطقه‌ای و محوری که ایران در رأس آن قرار دارد یعنی محور ایران، سوریه، حزب‌الله و حماس. نظر آمریکا درباره این محور این است که یا مطابق با منافع آمریکا رفتار کند یا حداقل مغایر با منافع آمریکا در منطقه عمل نکند یا اینکه اساساً این محور برچیده شود و جبهه‌بندی‌های منطقه‌ای به صورتی دیگر شکل بگیرد.تحلیلگر مصری در عین حال تصریح کرد: با توجه به ماهیت سیاسی نظام ایران، روحانی نمی‌تواند در تماس با غرب امتیازی را بدون اجازه رهبری به غرب بدهد.

برخلاف فاصله‌گذاری‌های خیالی آمریکا به اسرائیل سنجاق شده!

کیهان آورده: حتی در محرمانه‌ترین مذاکره میان ایران و آمریکا، یک صندلی خالی از طرف آمریکا برای اسرائیل وجود دارد!شبکه دولتی انگلیس در تحلیلی خاطرنشان کرد: روحانی در نیویورک گفت منافع ملی ما حکم می‌کند که همه نگرانی‌های منطقی درباره برنامه هسته‌ای ایران را برطرف کنیم اما اگر ایران به راستی‌خواهان توافق با آمریکا است باید در نظر داشته باشد که حتی در محرمانه‌ترین جلسات مذاکره با واشنگتن یک صندلی خالی هم وجود دارد که مترصد دریافت پاسخهای مناسب و قابل تأیید برای نگرانیهای اسرائیل است.شاید به همین دلیل هم هست که دان شاپیرو سفیر آمریکا در تل‌آویو اهداف آمریکا و اسرائیل را درباره ایران مطابق هم دانسته و به رادیو اسرائیل می‌گوید: اسرائیل و آمریکا اهدافشان درباره ایران یکی است و هر دو طرف سعی می‌کنند از هسته‌ای شدن ایران و تولید سلاح هسته‌ای جلوگیری کنند.

روحانی یا باید سر حرف خود بماند و یا آمریکا را راضی کند

روزنامه کیهان نوشت:«پر کردن شکاف میان ایران و آمریکا بسیار دشوار است. روحانی باید به زودی در عمل نشان دهد که تغییر جدی است»!این تحلیل را خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس منتشر کرد و نوشت: ایران اینک بیش از پیش زیر ذره‌بین است و آمریکا به دنبال نشانه‌ای از سوی رئیس جمهوری ایران مبنی بر جدیت و داشتن قدرت کافی برای حل مشکلات ناشی از برنامه هسته‌ای این کشور است. پس از گفت‌وگوی تلفنی اوباما و روحانی، خوشحالی را می‌شد در رسانه‌ها دید اما در واشنگتن، هاله تردید در مورد نیت ایران به این راحتی از بین نمی‌رود و از سوی ایران نیز عجله‌ای برای گفتن این که روابط ممکن است به زودی از سر گرفته شود، وجود ندارد.

این گزارش می‌افزاید: حتی خوشبین‌ترین افراد در کاخ سفید نیز معتقدند روحانی باید به زودی سخنان هفته پیش خود را در مورد آمادگی برای اقدام در راستای اثبات این که کشورش به دنبال سلاح هسته‌ای نیست، به منصه ظهور برساند و جدیت خود را در نشست بعدی5+1 که قرار است در 15 و 16 اکتبر در ژنو برگزار شود، نشان دهد. با توجه به سخنان روحانی مبنی بر ارائه برنامه‌ای برای حل بن‌بست در این مذاکرات طی سه هفته آینده، یک مقام بلندپایه دولت آمریکا گفت که گروه سیاست خارجی اوباما تا آن وقت به دنبال نشانه‌ای از روحانی خواهد بود تا ببیند آیا وی واقعاً درگیر یک «محاسبه متفاوت» است یا خیر.

آسوشیتدپرس تأکید کرد: این نکته که تحریم‌ها با خودداری ایران برای متوقف کردن غنی‌سازی اورانیوم رابطه دارند و روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل گفت که بر اساس قانون منع گسترش سلاح‌های اتمی، این حق ایران است که غنی‌سازی را ادامه دهد، یادآور این نکته بود که پرکردن شکاف‌ها با غرب بسیار دشوار است.

درخواست دولت برای استرداد لایحه مهر امام رضا (ع)

روزنامه خراسان نوشت:با توجه به ماده 141 آیین نامه داخلی مجلس که اعلام می دارد درصورت تغییر دولت، چنانچه دولت جدید رسما استرداد لوایحی را اعلام کرده باشد، آن لوایح از جریان خارج خواهد شد، بر اساس موافقت هیات دولت و ابلاغ روزهای اخیر اسحاق جهانگیری به معاونت امور مجلس رییس جمهور، مقرر شده لایحه تشکیل صندوق های حمایت اجتماعی جوانان و بهبود وضعیت اقتصادی و اجتماعی استانی موسوم به مهر امام رضا (ع) از مجلس مسترد شود.

دردسرهای قانون مدیریت خدمات کشوری برای برخی کارمندان

خراسان نوشت: پس از اجرایی شدن قانون مدیریت خدمات کشوری، تعدادی از کارشناسان حقوقی شاغل در سازمانهای دولتی به علت عدم پیش بینی فوق العاده جذب ذکر شده در قوانین گذشته در این قانون جدید، اقدام به اقامه دعوی در دیوان عدالت اداری کرده و موفق به دریافت حکم محکومیت دولت به پرداخت مبالغ مذکور شدند که بر اساس گزارش نهادهای مسئول، علی رغم گذشت چند سال از این موضوع، به علت عدم همکاری برخی دستگاهها و مدیران دولتی این فوق العاده، هنوز به کارشناسان مذکور پرداخت نمی شود.

تعجب از پرکاری ظریف

روزنامه ایران نوشت: خبر اول اینکه سخنگوی وزارت خارجه امریکا از فعال بودن وزیر امور خارجه کشورمان هم در سطح دیپلماتیک و هم در صفحه فیس‌بوک اش به‌طور همزمان ابراز تعجب کرد.آلن ایر، سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه امریکا در صفحه فیس‌بوک خود نوشته: «سلام بر شما. همین الان برگشتم از شهر نیویورک و مجمع عمومی. ماشاءالله هفته پر از تحولات بود. من نمی‌دانم چطور جناب آقای ظریف وقت پست کردن به فیس بوک داشته.... من که مثل ایشان مشغول نبودم اما وقت نفس کشیدن که نداشتم. به هر حال، با این‌که با یک گل، بهار نمی‌شود، من امیدوارم که هفته پیش رو آغازگر مسیری که به راه حلی خاتمه یابد، باشد.»

رایزنیهای سیاسی در مراسم عروسی

ایران آورده:خبر دیگر اینکه مسئول روابط عمومی دفتر دکتر محمدرضا عارف در گزارشی که از حاشیه‌های عروسی فرزند دکتر عارف در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، نوشت: در میز سیاسیون مباحث روز کشور مورد بحث بود. ابطحی حضور واعظی ،وزیر ارتباطات، را مغتنم شمرده بود و رایزنی‌هایی در ارتباط با رفع فیلتر فیس‌بوک انجام داد. برخی‌ها از دکتر توفیقی می‌پرسیدند که با رهبری دیدار داشته که وی پاسخ داد تاکنون دیداری نداشته است. علیرضا خامسیان در بخش دیگری از روایتش از این مراسم نوشت:‌ بعد از رفتن ناطق نوری، مهمانان یک به یک گرد هم جمع شدند. سیاسیون سر یک میز نشستند. برخی اعضای کابینه دکتر روحانی هم آمده بودند.

تخلفات یک بنیاد در بورس

روزنامه ایران آورده :شنیدیم که غلامعلی جعفرزاده عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سؤال که آیا طرح تحقیق و تفحص از بنیاد شهید متوقف شده است یا نه، گفته: نه این طرح ادامه دارد و متوقف نشده است. این نماینده مجلس با ابراز تاسف در خصوص جرایم گزارش شده درباره این پرونده، خاطرنشان کرده: «متاسفانه به دلیل سهل‌انگاری تعمدی و غیر تعمدی برخی از مدیران بنیاد شهید و شرکت‌های تابعه، مبالغ بالایی از اموال بیت‌المال یا به حسابی غیر واریز شده یا در بورس سرمایه‌گذاری شده یا صرف خرید و فروش ارز و طلا شده که این موارد بیانگر آن است که دامنه این تخلفات وسیع بوده است. وی در خصوص میزان اختلاس نیز گفته: در حال حاضر حدوداً 170 میلیارد تومان تخلف مالی اثبات شده که به نظر من با ادامه بررسی‌ها مبلغ اختلاس چندین برابر خواهد شد.

برنامه نویسی برای اعتدالگرایان و اصلاح‌طلبان

ایران نوشت:دست آخر اینکه یکی از رسانه‌های منتقد دولت مدعی شد که برخی از نزدیکان رئیس جمهور درصدد راه‌اندازی احزابی با عناوین بشارت و اعتدال هستند. این سایت که با خبرسازی، حوزه اصلاح‌طلبان و اعتدال گرایان را پوشش می دهد نوشت: اصلاح‌طلبان 5 کمیته تشکیل داده‌اند تا برنامه‌های خود برای انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان را هماهنگ کنند. در گزارش اطلاعاتی این سایت آمده: این کمیته‌ها در استان‌ها فعال شده و در حال شناسایی افراد مستعد برای فعالیت‌های حزبی و رقابت‌های انتخاباتی هستند.

معاونان سالخورد‌‌‌‌ه‌تر از وزیر

روزنامه تهران امروز نوشت: بهروز نعمتی نمایند‌‌‌‌ه مرد‌‌‌‌م اسد‌‌‌‌آباد‌‌‌‌ د‌‌‌‌ر مجلس، گفت: آقای نعمت‌زاد‌‌‌‌ه وزیر صنعت! یکی از ایراد‌‌‌‌اتی که به شما وارد‌‌‌‌ بود‌‌‌‌، سن شما بود‌‌‌‌ و نمایند‌‌‌‌گان با اغماض از این موضوع فقط به د‌‌‌‌لیل تجربیات به شما رای د‌‌‌‌اد‌‌‌‌ند‌‌‌‌ و ظاهرا شما تذکرات نمایند‌‌‌‌گان را جد‌‌‌‌ی نگرفتید‌‌‌‌ و برخی معاونان شما از خود‌‌‌‌تان سبقت سنی گرفتند‌‌‌‌.ظاهرا شما به‌د‌‌‌‌نبال این هستید‌‌‌‌ که خود‌‌‌‌ را از معاونان خود‌‌‌‌ جوان‌تر به مرد‌‌‌‌م معرفی کنید‌‌‌‌ و بد‌‌‌‌تر اینکه برخی از معاونان شما با شد‌‌‌‌ت تمام به قلع و قمع مجموعه پرد‌‌‌‌اختند‌‌‌‌ که د‌‌‌‌ور از د‌‌‌‌ولت تد‌‌‌‌بیر و امید‌‌‌‌ است.نمایند‌‌‌‌ه مرد‌‌‌‌م اسد‌‌‌‌آباد‌‌‌‌ د‌‌‌‌ر مجلس خطاب به روحانی تصریح کرد‌‌‌‌: آقای روحانی! امروز یکی از اصلی‌ترین مشکلات مرد‌‌‌‌م اشتغال جوانان است به‌ویژه د‌‌‌‌ر مناطق توسعه یافته. لذا من پیشنهاد‌‌‌‌ د‌‌‌‌ارم که کمیته‌ای مشترک از د‌‌‌‌ولت و مجلس تشکیل شود‌‌‌‌ و نسبت به تد‌‌‌‌وین برنامه‌ عملیاتی و اجرایی اشتغال اقد‌‌‌‌ام کند‌‌‌‌.

رفتن احمد‌‌‌‌ی‌نژاد‌‌‌‌ امید‌‌‌‌های اسرائیل را بر باد‌‌‌‌ د‌‌‌‌اد‌‌‌‌

تهران امروز از قول سایت آفتاب نوشت:،تحلیلگر فرانسوی د‌‌‌‌ر روزنامه فیگارو د‌‌‌‌رباره سفر نتانیاهو و د‌‌‌‌غد‌‌‌‌غه‌های نخست‌وزیر اسرائیل می‌نویسد‌‌‌‌: اسرائیل قطعا اینگونه وانمود‌‌‌‌ نمی‌کند‌‌‌‌ که می‌خواهد‌‌‌‌ به اوباما د‌‌‌‌رباره بهبود‌‌‌‌ روابط با ایران د‌‌‌‌رس‌هایی بد‌‌‌‌هد‌‌‌‌؛ مانور پیچید‌‌‌‌ه‌ای از سوی اسرائیل که ناشی از نگرانی نسبت به تغییرات به وجود‌‌‌‌ آمد‌‌‌‌ه د‌‌‌‌ر ایران است.اسرائیل با رفتن احمد‌‌‌‌ی‌نژاد‌‌‌‌، رئیس‌جمهور پیشین ایران ابزار مهم فشارش را از د‌‌‌‌ست د‌‌‌‌اد‌‌‌‌ه است؛ رئیس‌جمهوری که با سخنرانی‌های جنجالی‌اش د‌‌‌‌رباره هولوکاست و محو اسرائیل، فرصت‌هایی را برای اسرائیل ایجاد‌‌‌‌ کرد‌‌‌‌ه بود‌‌‌‌.مارک هنری د‌‌‌‌ر اد‌‌‌‌امه این تحلیل می‌افزاید‌‌‌‌: امروز نتانیاهو به‌رغم همه تغییرات و از بیم تنها ماند‌‌‌‌ن بر موضع سرسختانه خود‌‌‌‌ پافشاری می‌کند‌‌‌‌. او سخنان حسن روحانی را ریاکارانه می‌خواند‌‌‌‌ و بیش از همه نگران بهبود‌‌‌‌ روابط تهران - واشنگتن و حصول توافقات بر سر پروند‌‌‌‌ه هسته‌ای ایران است.

ازدواج با الاغ؛ بحران عقلی در آمریکا

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: بحران اخلاقی در آمریکا تمام مرزهای عقلی را هم پشت سر گذاشته و جامعه آمریکائی را به دیوانگی مطلق رسانده است. یک زن آمریکایی از اهالی "سیاتل" شمال غربی این کشور با یک الاغ ازدواج کرد! به گزارش شبکه "الآن تی وی"، این زن اقدام عجیب خود را اینگونه توجیه کرد که او به مدت دو سال اسیر عشق این حیوان شده و چاره‌ای جز ازدواج با آن نداشته است. گفته می‌شود یک زن آمریکایی دیگر، برای توجیه مسئولین ایالتی به یک ساختمان قدیمی، اعلام کرد قصد دارد با این ساختمان ازدواج کند.

بحران اخلاقی در جوانان انگلیسی

جمهوری اسلامی نوشت: انگلیس هم در بحران اخلاقی با آمریکا مسابقه داده است. به گزارش شفقنا، سایت اینترنتی روزنامه تلگراف در خبری اعلام کرد نوجوانان پسر انگلیسی به شدت به پورنوگرافی اینترنتی اعتیاد شدیدی پیدا کرده‌اند. این روزنامه، از تحقیق جدیدی گزارش داده که در آن مشخص شده است نوجوانان پسر انگلیسی به شدت به پورنوگرافی اینترنتی معتاد شده‌اند و تقاضای کمک فوری دارند. براین اساس 50 نفر از نوجوانان پسر به عوامل دانشگاه ایست لندن گفته‌اند که وابستگی شدید آنها به تصویر و فیلم‌های مستهجن اینترنتی آنها را وادار به داشتن رابطه جنسی کرده است.

براساس این تحقیق که از 177 نوجوان پسر صورت گرفته مشخص شد که 97 درصد از آنها تصاویر سکسی را در اینترنت دنبال می‌کنند 23درصد از این نوجوانان گفته‌اند که می‌خواهند این کار را ترک کنند اما نمی‌توانند و 13درصد نیز گفته‌اند روز به روز بیشتر و بیشتر به دیدن این تصاویر گرایش پیدا می‌کنند. 7 درصد از این نوجوانان نیز گفته‌اند که به شدت به کمک نیاز دارند چون نمی‌توانند تمایلات خود را کنترل کنند. محققان این طرح گفته‌اند که این میزان بالای تمایل به دیدن تصاویر جنسی در میان نوجوانان پسر نشان از یک مشکل ملی دارد که در همه جای انگلستان دیده می‌شود. براساس خبر روزنامه تلگراف، 80 درصد از دختران انگلیسی نیز به صفحات پورنوی اینترنتی مراجعه می‌کنند.

به جلسات لادن نمی روم

روزنامه آرمان نوشت:شنیده شد که وزیر سابق آموزش و پرورش گفت: در جلسات احمدی‌نژاد در ساختمان لادن شرکت نمی‌کنم. حمیدرضا حاجی‌بابایی با ابراز بی‌اطلاعی از جزئیات جلسات ساختمان لادن عنوان کرد: من به این جلسات نمی‌روم و از آن خبری ندارم. حاجی بابایی همچنین درخصوص احتمال لغو تعطیلی پنجشنبه‌ها در دولت جدید عنوان کرد: وقتی که ما روی کار بودیم این مساله قانون بود و آن را انجام می‌دادیم حالا هرکس بخواهد می‌تواند آن را نگه دارد یا آن را ادامه ندهد.

فراری ۸ میلیاردی با مجوز من وارد شد!

آرمان آورده:شنیده شد که مجوز ورود فراری 8 میلیارد تومانی متعلق به یک کشتی‌گیر است. حمید سوریان پرافتخارترین فرنگی‌کار ایرانی که صاحب مجوز ورود این خودروست، در گفت‌وگو با تماشا گفت: قیمت اعلام شده برای این خودرو اغراق‌آمیز است و مابه‌التفاوت قیمت آن با مازراتی و پورشه‌هایی که وارد می‌کردند خیلی ناچیز است. وی درعین حال گفت: بله، من یک مجوز ماشین داشتم و چند وقت پیش با مجوز من این ماشین به داخل آمد ولی متعلق به من نیست و کسی را هم که خودرو را وارد کرده و حتی خود خودرو را ندیده‌ام. گفته می‌شود که سوریان مجوز ورود این خودرو را از محمود احمدی‌نژاد، یک سال قبل از بازی‌های المپیک هدیه گرفته است.

درخواست اصلاح طلبان قم از رئیس جمهور

روزنامه آرمان نوشت:شنیده شد که جمعی از اصلاح‌طلبان و شخصیت‌های سیاسی و مذهبی قم در نامه‌ای به رئیس جمهور چند گزینه برای استانداری قم معرفی کردند. آنها معتقدند این افراد دارای مشی میانه و همراه با سیاست‌های دولت یازدهم هستند. در این نامه گلایه شده است که چرا برخی درصددند افرادی را برای تصدی استانداری قم تحمیل کنند که نه سوابق آنها با مشی اعتدالی همخوانی دارد و نه در دوران تبلیغات انتخابات هیچ کمکی به رئیس جمهور یازدهم نکرده‌اند. در این نامه از رئیس جمهور تقاضا شده است به لیست ارائه شده از سوی اصلاح‌طلبان و شخصیت‌های سیاسی و مذهبی قم توجه شود و فردی بر اساس شاخصه‌هایی که دولت یازدهم در انتخاب استانداران تعیین کرده، انتخاب شود.

جایزه صلح نوبل را به روحانی بدهید

آرمان آورده:شنیده شد که یک کارشناس مصری خواستار اعطای جایزه صلح نوبل به «حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران شد. «محمد محسن أبوالنور»، روزنامه‌نگار و کارشناس امور ایران در دانشگاه الازهر مصر خواستار اهدای جایزه صلح نوبل به «حسن روحانی» رئیس‌جمهوری کشورمان به خاطر احیای روند سازش و صلح بین غرب و ایران شد. ابوالنور گفت: روحانی همانند «باراک اوباما»، رئیس جمهوری آمریکا که اکتبر سال 2009 و در آغاز دوران ریاست جمهوری خود حائز جایزه صلح نوبل شد، مستحق دریافت این جایزه در سال 2013 است. وی افزود: من از هیات نوبل می‌خواهم این جایزه را برای تشویق وی به پای نهادن بیشتر در راه احیای مذاکرات به وی اعطا کنند.

بانک قرض‌الحسنه زنان

آرمان نوشت:شنیده شد که رئیس کمیسیون بانوان اتاق تعاون ایران از نامه نگاری این کمیسیون با رئیس کل بانک مرکزی برای تاسیس بانک زنان خبر داد و گفت: متاسفانه تا کنون جوابی نگرفته‌ایم. تسنیم نوشت؛معصومه فرهمند با اشاره به اینکه حدود یک سال و نیم است که پیگیر راه‌اندازی بانک قرض الحسنه زنان هستیم و بارها این موضوع را از طریق اتاق تعاون ایران نیز پیگیری کردیم افزود: بهمنی، رئیس کل سابق بانک مرکزی مخالفت بسیاری با افتتاح بانک قرض‌الحسنه زنان کرد. وی ادامه داد: تفکیک جنسیتی یکی از دلایل محکم بهمنی برای راه‌اندازی بانک قرض‌الحسنه زنان بود.

سفر استانی وزیر اطلاعات

روزنامه آرمان نوشت:شنیده شد که حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی، در دیدار با امام جمعه اصفهان به ارزش کار نیروهای اطلاعاتی اشاره و اظهار کرد: زمانی که یک نیروی اطلاعاتی ثمره کار خود را در ثبات و عزت نظام و آسایش مردم می‌بیند همه سختی‌های کار را فراموش می‌کند و با جان و دل به استقبال خطر می‌رود. وی در بیان جایگاه وزارت اطلاعات گفت: فعالیت این وزارتخانه باید مبنای تصمیم گیری‌های خرد و کلان در نظام جمهوری اسلامی ایران باشد لذا باید جایگاه این وزارتخانه را در تصمیم سازی کشور بالا ببریم.

بابک زنجانی به مجلس رفت

آرمان آورده:شنیده شد که بابک زنجانی برای ادای پاره‌ای توضیحات در خصوص بدهی نفتی خود به وزارت نفت به کمیسیون انرژی مجلس رفت. کمیسیون انرژی مجلس در ادامه بررسی پرونده بابک زنجانی که سال گذشته با هدف دور زدن تحریم‌های نفتی غرب علیه ایران نسبت به فروش نفت ایران در برخی بازارهای جهانی اقدام کرده است، جلسه‌ای ویژه را با وی ترتیب داده است. بیژن زنگنه پیش از این از بدهی دو میلیارد دلاری وی به وزارت نفت خبر داد. برخی دیگر از مسئولان بدهی وی را بیش از این رقم دانسته‌اند‌؛ چنانکه جلیل جعفری عضو کمیسیون انرژی، بدهی وی را 8/2 میلیارد دلار اعلام کرده است. پیش از این دو بار کمیسیون انرژی وی را برای بررسی در خصوص این پرونده دعوت کرده بود اما این اولین جلسه رسمی وی با اعضای کمیسیون انرژی تلقی می‌شود. گفته می‌شود سید مسعود میرکاظمی، وزیر نفت دولت دهم و رئیس کمیسیون انرژی مجلس در این جلسه حضور نداشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
۰
۰
اگر دكتر روحانی بتواند با رابطه مسالت آمیز و دوطرفه با آمریكا تحریمها رابشكند و باعث كاهش تورم و كاهش نرخ بیكاری و شكوفایی صنایع شود؛ واقعا مستحق جایزه صلح نوبل است
آرش
Netherlands
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
۰
۰
آقاجان یا یا را ول كنید بدادملت برسید. مردم گرفتارند

نیازمندی ها