تحلیلگر کهنه‌کار عرب:

واشنگتن اعراب را به تهران فروخت

وزیر خارجه بحرین تأکید کرد که همتای آمریکای اش در جلسه ای در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل به کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس تأکید کرده که واشنگتن به دنبال گشایش روابط با تهران است و تمرکز اصلی آمریکا بر موضوع هسته ای ایران خواهد بود.
کد خبر: ۶۰۲۵۷۸
توضیح جان کری درباره ایران به همتایان عرب خود

 به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم،خالد بن احمد بن محمد آل خلیفه تأکید کرد که جان کری به کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در خصوص روابط با ایران گفته است که آمریکا بدون مشورت با دوستان خود در منطقه گامی در خصوص این منطقه بر نخواهد داشت.

خالد بن احمد به الحیات گفت: کری در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در دیدار با همتایان عرب خود در منطقه (خلیج فارس) اعلام کرد که تمرکز آمریکا بر مسأله هسته ای ایران خواهد بود  و آمریکایی ها به دنبال گشایش روابط با ایران هستند و می خواهند که ایران سیاستهای خود را در خصوص مسائل مختلف تغییر دهد.

وزیر خارجه بحرین در خصوص پیشرفت روابط ایران – آمریکا اظهار داشت: تنها تحول صورت گرفته در لحن ایران است، و اگر این مسأله موجب بهبود روابط دوجانبه ایران و آمریکا و ثبات شود، این مسأله ما را شاد می کند.

خالد بن احمد در خصوص روابط ایران و عربستان نیز خاطرنشان کرد: تغییر در کلام ایران صورت گرفته و عربستان سعودی با این تغییر همراهی کرده زیرا آن را مثبت می بیند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها