در نخستین کنگره بین‌المللی تولید‌مثل بررسی شد

افق‌های پیش رو در حوزه درمان ناباروری

محققان آلمانی میکروبی را کشف کردند که همیشه جوان می ماند زیرا این میکروب پس از هر بار تولید مثل نیمه جوانتری را به وجود می آورد.
کد خبر: ۵۹۸۱۱۶
میکروبی که همیشه جوان می ماند

محققان موسسه تحقیقاتی «ماکس پلانک» واقع در آلمان، میکروبی را کشف کردند که پس از هر بار تولید مثل جوان تر می شود و میکروب های بعدی در برابر پیری مقاوم هستند.

به گفته دانشمندان، این یافته جدید افق های جدیدی را در مورد مکانیسم پیری پیش روی محققان قرار می دهد.

به طور کلی، میکروب ها هنگام تولید مثل به دو نیمه کاملا متقارن تقسیم نمی شوند. بررسی دقیق میکروب ها نشان می دهد که مکانیسم هایی که در محل تقسیم روی می دهد باعث می شود یک نیمه مواد سلولی مسن تر را که اغلب ناقص هستند، دریافت کند. در حالی که نیمه دیگر آن، مواد کاملا کاربردی را دریافت می کند ولی میکروب «Schizosaccheromyces pombe» که از انواع مخمر است، اگر در شرایط مناسب تولید مثل کند ، می تواند در برابر پیری مقاوم شود و در واقع نیمه حاوی مواد سلولی جوانتر مجددا تقسیم می شود و مخمر جوانتری را به وجود آورد.

بنابراین این مخمر میکروب هایی را به وجود می آورد که از والد خود جوان تر هستند و رو به جوان تر شدن نیز پیش می روند.

مطالعات این گروه تحقیقاتی نشان داد که بر خلاف گونه های دیگر، این یافته جدید می تواند به عنوان یک مدل بالقوه برای برخی از انواع سلول های جنسی، سلول های بنیادی و سلول های سرطان زا در انسان مورد استفاده قرار گیرد.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها