وزیر بهداشت از اقدامات و توافقات انجام شده جهت افزایش حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج خبر داد و در عین حال اعلام جزئیات اعداد و ارقام مربوط را به زمان دریافت این ارقام از خزانه موکول کرد.
کد خبر: ۵۹۷۲۵۰
افزایش حمایت از بیماران صعب العلاج در دستور کار وزارت بهداشت

سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی، با اشاره به مذاکرات انجام شده با دکتر نوبخت، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری برای افزایش حمایت‌ها از بیماران صعب‌العلاج، گفت:  این ارقام اکنون روی کاغذ مشخص است اما زمانی که آن را از خزانه دریافت کنیم، رقم آن را اعلام خواهیم کرد. اما در مجموع رقم قابل توجهی جهت حمایت از بیماران صعب‌العلاج یعنی بیماران هموفیلی، بیمارانی که داروهای خاص مصرف می‌کنند مانند سرطان‌ها و ... در نظر گرفته شده است.

وی با بیان این که حمایت وزارت بهداشت از هزینه‌های درمان بیماران صعب‌العلاج همچنان 90 به 10 خواهد بود، افزود: بر این اساس ما 90 درصد هزینه‌ها را پرداخت خواهیم کرد اما آن 10 درصد باقی مانده که بیمار می‌پردازد نیز رقم قابل توجهی است؛ چرا که برخی داروها چند برابر گران شده‌اند. در این زمینه هم در حال مذاکره هستیم.

وزیر بهداشت در این باره به اعتبارات در نظر گرفته شده برای جبران مابه‌التفاوت قیمت دارو اشاره کرد و گفت: برای توزیع پولی که قرار است به این منظور از سوی دولت در اختیار وزارت بهداشت قرار گیرد از بیمه‌ها که کارشناسان خبره‌ای دارند، استفاده می‌کنیم و لازم است مطمئن شویم که پول به دست مصرف‌ کننده می‌رسد.

وی ادامه داد: پیش از این شماره تلفنی اعلام شده بود و ممکن است برخی‌ بیماران نتوانسته باشند با آن تماس گرفته و پشت خط مانده باشند. اکنون تلاش داریم که با برنامه‌ریزی‌های جدید اطمینان را ایجاد کنیم تا روش درست برای پرداخت و جبران مابه‌التفاوت قیمت دارو اعمال شود. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها