معاون نظارت و راهبری مصوبات دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در تشریح دستاوردهای تأسیس بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، گفت: تدبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در تاسیس بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، کشورمان را به قطب تولید این بازی‌ها در منطقه تبدیل کرد.
کد خبر: ۵۸۸۴۳۲
ایران قطب تولید بازی‌های رایانه‌ای منطقه

 بابک نگاهداری افزود: گسترش و بسط فرآیند تولید بازی رایانه‌ای که رویکرد اصلی در مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است، موجب شده تا امروز در سومین نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای شاهد عرضه بیش از 220 اثر جدید تولید شده در داخل کشور باشیم.

وی ادامه داد: تمرکز حمایت هدفمند و نظارت مستمر بر روند تولید بازی‌های رایانه‌ای که یکی دیگر از راهبردهای مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی بود، موجب شد تا بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای بتواند بدون ورود در عرصه اجرا وظائف خود را انجام دهد.

معاون نظارت و راهبری مصوبات دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: لزوم استفاده از ظرفیت بخش خصوصی کشور در زمینه بازی‌های رایانه‌ای و توجه خوبی که شورای عالی انقلاب فرهنگی به این ظرفیت داشت، موجب شد تا امروز صدها شرکت بهره‌مند از فناوری داخلی در این عرصه فعال باشند.

وی افزود: البته اصل این جهش، مرهون توجه رهبر معظم انقلاب اسلامی به این موضوع و فرمان ایشان به شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر لزوم ساماندهی موضوع بازی‌های رایانه‌ای به‌ عنوان یکی از محمل‌های انتقال پیام‌های فرهنگی ترویج و سبک زندگی است.

نگاهداری با بیان اینکه خوشبختانه نگاه جامع‌نگری که در مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تبلور یافته است، زمینه بسیار مناسبی‌ را برای تولید و عرضه بازی‌های رایانه‌ای متناسب با فرهنگ اسلامی و ایرانی فراهم کرده است، اظهارکرد: توجه به موضوع آموزش برای تربیت سرمایه انسانی متخصص برای فعالیت در این عرصه، که در حقیقت پشتوانه اصلی حوزه تولید است، موجب شده تا امروز شاهد یک نسل متعهد و متخصص توانمند در عرصه تولید بازی رایانه‌ای باشیم.

وی افزود: مصوبه مهم و راهگشای شورای عالی انقلاب فرهنگی همه حلقه‌های زنجیره حوزه بازی‌های رایانه‌ای اعم از تولید، توزیع، آموزش و... را مورد توجه قرار داده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها