یواشکی روزنامه‌ها

کیهان مجوز خبرگزاری گرفت

روزنامه‌های کشورمان ستون‌ خبری دارند که نام‌های گوناگونی بر روی آن گذاشته‌اند در این ستون‌ها اخباری منتشر می‌شود که شاید مختص همان روزنامه باشد. ما اسمش را گذاشته‌ایم یواشکی روزنامه‌ها.
کد خبر: ۵۸۶۳۸۴
کیهان مجوز خبرگزاری گرفت

کیهان مجوز خبرگزاری گرفت

تهران امروز نوشت:سید محمد حسینی وزیر ارشاد دولت احمدی نژاد گفته: وزارت فرهنگ دامنه کار وسیعی دارد که یکی از آن زمینه‌ها مطبوعات است که سعی شد تنها در نظارت و حمایت از رسانه‌ها خلاصه نشود.حسینی گفته:به عنوان مثال خبرگزاری دانشجو و خبرگزاری کیهان نیز از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز گرفتند. بنابراین نگاه انسدادی در دولت دهم وجود نداشته است و توسعه کمی و کیفی رسانه‌ها مدنظر بوده است.

محاسبه‌گری دکتر روحانی در گام‌برداشتن

روزنامه تهران امروزنوشت: محمد‌جواد لاریجانی رئیس ستاد حقوق بشر گفته: اشکال احمدی‌نژاد این بود که تصمیمات خویش را نمی‌ساخت و معتقد بود که همه را برای رسیدن به اهدافش باید به دنبال خود بکشاند و وقتی این اتفاق نمی‌افتاد از ادامه راه باز می‌ایستاد، هیچ سیستم مدنی در دنیا اینطور عمل نمی‌کند.لاریجانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران در توصیه‌ای به دولت جدید گفته: مسئولان دولت‌ باید در چارچوب قانون اساسی برای مملکت تصمیم بگیرند که چنانچه این اتفاق بیفتد قطعا کلید بسیاری از توفیقات خواهد بود.

 وی گفته: هنگامی که یک ایده خوب به ذهن دولت می‌ر‌سد، نباید بلافاصله آن را تصویب کند بلکه باید آن ایده را ساخته و پرداخته کرده و با بزرگان سیاسی، علمی و نظامی کشور در میان گذاشته و در نهایت تصمیم درستی بگیرد.لاریجانی گفته:دکتر روحانی به محاسبات کارشناسی اشراف داشته و به فضای بین‌المللی نیز توجه بسیاری دارد و به طور کلی فرد محاسبه‌گری در برداشتن قدم‌های خود است.

اوباما دیگر به حمله نظامی به ایران پایبند نیست

تهران امروز نوشت:یک سایت صهیونیستی اعلام نگرانی کرد که مذاکرات مستقیم با «اقدامات اعتمادساز» آغاز میشود و دولت نتانیاهو باید نگران بهبود روابط ایران و آمریکا باشد.سایت Jewish Pressنوشته که احتمالاً گفتهها و بیانیههای مقامات عالیرتبه مبنی بر نگرانی؛ به دلیل روند استقبال دولت اوباما از رئیس جمهور جدید ایران است.

یکی از مقامات رسمی دولت رژیم اشغالگر به Kol Israelگفته که تردید دارد که آمریکا حاضر باشد به هر قیمتی از دستیابی ایران به سلاح هسته ای ممانعت کند.این مقام ارشد همچنین مدعی شده که تلآویو بدون پشتیبانی عملیاتی آمریکا هم می تواند به ایران حمله کند، اما در آن صورت، کمتر موثر خواهد بود. Jewish Pressهمچنین نوشته: اسرائیل به شدت نگران آن است که ممکن است آمریکا به دنبال مذاکرات مستقیم میان واشنگتن و تهران باشد که باعث کاهش تحریم‏ها علیه ایران در پاسخ به رسیدن به تفاهمی باشد که کمتر از انتظارات اسرائیل باشد.

 کاخ سفید در بیانیهای که روز یک‌شنبه پس از مراسم تحلیف روحانی منتشر کرده بود، مجددا به مردم ایران تبریک گفته و نوشته بود: حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، واقف است که انتخاب وی نتیجه خواست مردم ایران برای تغییر بود و ما امیدواریم دولت ایران در راستای توجه به خواست رای دهندگان، تصمیم هایی را اتخاذ کند که زمینه زندگی بهتر را برای ایرانیان فراهم می‌کند.

عذرخواهی کیهان از یک عضو کابینه روحانی

تهران امروز آورده است:کیهان در سرمقاله روز دوشنبه خود نوشته: «نامزد معرفی شده برای وزارت «صنعت، معدن و تجارت» صاحب یک شرکت تجاری بزرگ در حوزه نفت با درآمد و ثروت نجومی است.»این روزنامه در توضیحی در شماره روز سه شنبه در باره مهندس نعمت زاده نوشته: «در دو سطر پایانی یادداشت دیروز کیهان- انتظار آن بود که...- اشتباها به گزینه رئیس‌جمهور برای وزارت «صنعت، معدن و تجارت» اشاره شده بود و حال آنکه سخن درباره ضرورت دور بودن اعضای کابینه از فعالیت‌های اقتصادی و توقف این فعالیت‌ها به هنگام ورود در کابینه بود که این بخش برای کوتاه شدن یادداشت حذف شده و 2 سطر مورد اشاره به طور ناقص باقی مانده بود.

 لذا ضمن توضیح این نکته، چنانچه حقی از گزینه محترم وزارت مزبور ضایع شده باشد از ایشان عمیقا پوزش می‌خواهیم و بار دیگر تاکید می‌کنیم که منظور ما، اجتناب همه اعضای کابینه از فعالیت‌های تجاری و اقتصادی بوده است. بی‌آنکه به شخص خاصی نظر داشته باشیم. ضمن آنکه بدون اظهارنظردرباره شرایط نامزد وزارت مربوطه، شخصیت ایشان را قابل احترام می‌دانیم.»

رویترز: روحانی مانع افزایش قیمت نفت شد

تهران امروز در خبر دیگری آورده است: رویترزنوشت، حسن روحانی رئیس جمهور ایران در مراسم تحلیف خود خواستار گفت‌وگو برای کاهش دشمنی و خصومت‌ها شد.در فاصله چند ساعت پس از سخنرانی روحانی، آمریکا اعلام کرد که آماده همکاری با دولت روحانی در صورت جدیت تهران است.بهای نفت برنت دریای شمال با پنج سنت افزایش 109 دلار در هر بشکه معامله شد و همچنین نفت سبک آمریکا با دو سنت کاهش به 106 دلار و 92 سنت در هر بشکه رسید.

جاناتان بارات رئیس اجرایی موسسه تحقیقاتی بارات در سیدنی استرالیا گفت: با توجه به تغییر لحن ایران و سخنان آمریکا ما شاهد کاهش نگرانی‌ها در خاورمیانه و ایران هستیم.این یک تغییر خوب است و باعث کاهش قیمت‌ها خواهد شد.بنا براین گزارش آمریکا و اتحادیه اروپا تحریم‌های سختی را علیه ایران اعمال کرده‌اند و باعث کاهش صادرات نفت ایران شده‌اند.

جان بولتون: به جای روحانی باید از جریان براندازی حمایت کنیم

کیهان نوشت:سفیر اسبق آمریکا در سازمان ملل در جلسه استماع کمیته فرعی خاورمیانه مجلس نمایندگان گفت آمریکا باید آشکار و نهان به دنبال تغییر رژیم در ایران باشد.

جان بولتون از اعضای مؤسسه آمریکن اینتر پرایز در جلسه استماع کمیته فرعی خاورمیانه و شمال آفریقای کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا حاضر شد و به ایراد سخنانی درباره موضوع «پیوند ایران- سوریه و پیامدهای آن برای خاورمیانه» پرداخت.

بولتون گفت: ایران بزرگترین تهدید برای ما و خاورمیانه است. آنها تهدیدی مستقیم برای منافع کلیدی آمریکا هستند.وی می‌افزاید: ایرانی‌ها به دنبال سلطه بر سایر کشورهای تولید کننده نفت خاورمیانه و نقش بیشتری در جهان هستند که تقریباً از تمام جنبه‌ها مغایر با منافع اساسی آمریکا است.

بولتون در ادامه با ذکر نفوذ ایران در عراق و سوریه و ارتباط با حزب‌الله لبنان می‌افزاید: آنان مخالفانی بی‌رحم هستند که به قیمت به خطر افتادن خودمان آنان را کم اهمیت جلوه می‌دهیم. بسیاری با ارزیابی ساده لوحانه از حسن روحانی رئیس جمهوری جدید ایران این کار را می‌کنند. در زمینه هسته‌ای، تهران به مدت 20 سال به دنبال هدف دستیابی به توانایی‌های هسته‌ای بوده و امروز به طرز خطرناکی به این هدف نزدیک شده است.

بولتون می‌افزاید: چنانچه آمریکا پیش از این برای کمک به مخالفان سوری قاطعانه‌تر عمل کرده بود، دست کم یک احتمال تئوریک وجود داشت که آمریکا می‌توانست تفاوتی در سوریه ایجاد کند. اما درگیر شدن با اسد به معنای درگیر شدن با ایران بود و دولت اوباما تمایلی نداشت چنین کاری انجام دهد.

وی در ادامه گفت: ما باید به طور پنهان و آشکار از مخالفان ایران و حامیان براندازی رژیم حمایت کنیم. ما همچنین باید از مخالفان در سوریه حمایت کنیم هر چند که من دو سال پیش از مسلح ساختن مخالفان یا مداخله مستقیم آمریکا در سوریه حمایت می‌کردم و اکنون آن گزینه‌ها برای همیشه از دست رفته‌اند.

شاهد از نزدیک رسید!

کیهان نوشت:آقای روحانی در کنفرانس خبری دیروز با قاطعیت اعلام کرد که تحت تاثیر هیچ حزب، گروه و یا شخصیتی تصمیم نمی‌گیرد که این اظهارنظر قاطع اگرچه امیدآفرین است ولی متاسفانه با برخی از شواهد و قرائن موجود، همخوانی ندارد و از جمله نشانه‌هایی در دست است که از تلاش یک جریان وابسته به اصحاب فتنه و مدعیان اصلاحات برای وارونه‌نمایی واقعیت‌ها در نگاه و نظر ایشان حکایت می‌کند.

 کاش جناب رئیس جمهور محترم فقط نیم‌نگاهی به سایت اعتدال- سایت رسمی ریاست جمهوری- بیندازند و به وضوح مشاهده کنند که گردانندگان این سایت، یعنی افراد بسیار نزدیک به ایشان- که ما از هویت و سوابق آنها باخبریم- چگونه سعی دارند با ارائه اخبار دروغ و تحریف واقعیت‌ها، جناب رئیس جمهور را در محاصره خبری قرار دهند.

به عنوان نمونه این سایت در خبری با عنوان «اعتراف کیهان به عدم محبوبیتش»! اقدام به دستکاری و تحریف یکی از گزارش‌های خبری کیهان کرده است. در گزارش یاد شده ادعاهای اصحاب فتنه علیه کیهان مطرح شده و در آن به پاسخ‌های مستند کیهان نیز که به حمایت از رئیس جمهور محترم بود اشاره شده بود. ولی سایت اعتدال پاسخ‌های مستند کیهان را حذف کرده و تنها به ادعاهای اصحاب فتنه علیه کیهان اشاره نموده و آن را به خیال خود تحت عنوان جعلی «اعتراف کیهان به عدم محبوبیتش» جا زده است! یعنی دقیقا همان اقدام پلشتی که اطرافیان خاتمی علیه وی انجام می‌دادند. اطرافیانی که امروزه به آمریکا، انگلیس و اسرائیل پناهنده شده‌اند.

گمانه‌زنی زیباکلام درباره نامزدهایی که رأی اعتماد نمی‌گیرند

کیهان نوشت:روزنامه زنجیره‌ای آرمان از قول صادق زیباکلام پیش‌بینی کرد نمایندگان مجلس به بیژن زنگنه، محمدعلی نجفی، محمود حجتی و علی ربیعی رأی اعتماد ندهند.

این در حالی است که برخی منابع دیگر مطبوعاتی و رسانه‌ای از بیژن زنگنه، محمدنجفی، عباس آخوندی، میلی‌منفرد، ظریف، علوی و حجتی به عنوان نامزدهای پیشنهادی برای تصدی وزارت که در مرز رأی عدم اعتماد مجلس قرار دارند، نام می‌برند. میلی‌منفرد مرداد سال 88 نامه‌ای را، همراه شماری از اعضای دولت و مجلس اصلاحات امضا کرده بود که طی آن ختم حمایت در سران فتنه، به القای تقلب در انتخابات دامن زده شده بود.

زیبا کلام در روزنامه آرمان از قرار گرفتن نام رحمانی فضلی در فهرست اعضای پیشنهادی کابینه (برای تصدی وزارت کشور) انتقاد کرده و در عین حال می‌نویسد که مجلس ممکن است مشخصا به کسانی چون نجفی، حجتی، ربیعی، زنگنه و حتی مسعود سلطانی‌فر به خاطر اصلاح‌طلب بودنشان رأی ندهد.

برخلاف این ادعا ملاک نمایندگان مجلس سلیقه سیاسی افراد نیست. در عین حال نقش برخی از این افراد در فتنه سال‌های 78 و 88 یا برخی تخلفات اقتصادی و نفتی و یا ارتباط با بیت منتظری و باند مهدی هاشمی علت ایجاد دافعه در میان نمایندگان اصولگرای مجلس شورای اسلامی است.

منصور حقیقت‌پور و یوسفیان‌ملا دو تن از نمایندگان در مصاحبه‌هایی پیش‌بینی کرده‌اند که احتمالا 3 تا 5 نفر از افراد پیشنهادی نتوانند رأی اعتماد مجلس را به دست آورند.در همین حال سایت روز‌آن‌لاین وابسته به اپوزیسیون مقیم فرانسه از قرار گرفتن اسامی پورمحمدی و رحمانی فضلی در فهرست کابینه پیشنهادی در کنار حذف اسامی کسانی چون احمد مسجد جامعی و جعفر توفیقی انتقاد کرد.

تقی رحمانی عضو متواری و پاریس‌نشین گروهک ملی-مذهبی نیز در همین سایت نوشت: انتخاب رحمانی فضلی و پورمحمدی هم‌ نیش است و هم نوش. اما چرا نوش است؟ برای اینکه وزارت دادگستری با قوه قضائیه ایران در رابطه است. این پست تشریفاتی است و وزیر قدرت‌مند و لابی کاری می‌خواهد که بتواند نقش دولت را در امور قضایی در حد قانون تثبیت کند.

پورمحمدی این نفوذ را دارد. اما نیش هم است چرا که معلوم نیست وی به حقوق شهروندی، که دولت وعده آن را داده، وفادار است و حاضر است در این مورد به قوه قضائیه فشار آورد. وزارت کشور هم با مجلس سر کار دارد، لذا اگر با مجلس تعامل داشته باشد راه برای انجام برنامه‌هایش باز است. این نوش ماجرا است. اما نیش آن این است که رحمانی فضلی تا چه میزان هم با برنامه مدنی و هم فضای باز سیاسی مورد ادعای دولت روحانی همراه است؟

از سوی دیگر معاونین رئیس‌جمهور از برخی وزرای انتخابی به جامعه مدنی و خواسته مردم نزدیک‌تر هستند. انتخاب معاونینی که باید وزیر می‌شدند نشان از اتخاذ راهبرد روحانی برای تعامل با راست سنتی دارد.

وی می‌افزاید: روحانی با مجلسی روبرو است که در دست راست سنتی است. این جریان خلاصه راست است و دیدگاه‌هایی دارد که با آزادی‌های مدنی و سیاسی همراه نیست. اما موقعیت راست سنتی روحانی را وا داشته است که در کابینه به حضور راست سنتی تمایل پیدا کند تا در مجلس پایگاهی برای اعمال سیاست‌های خود داشته باشد. تا این جا رفتار او قابل درک است.

وی در ادامه مدعی شد نوع چینش کابینه و گذاشتن اسامی پورمحمدی و رحمانی فضلی برای انداختن شکاف در میان جریان اصولگرا و دو طیف آن است.با این حال سعید لیلاز به روز آن‌لاین گفت: معرفی آقای پورمحمدی برای وزارت کشور در من هم احساس بدی برمی‌انگیزد اما به هر حال پست او چندان مهم نیست و تنها یک رأی در کابینه است.

این متهم فتنه سال 88 این را هم گفته که «نباید درگیر اسامی بمانیم. آیا باور می‌کردید روزی اسم آقای ناطق نوری، احساس خوشایندی در اصلاح‌طلبان ایجاد کند؟ این یعنی هم آقای ناطق نوری تغییر کرده هم اصلاح‌طلبان تغییر کرده‌اند. این فرصت را باید به آقای رحمانی فضلی هم داد و در صحنه عمل دید او چگونه عمل خواهد کرد و به چه سمتی خواهد رفت. شما نگاه کنید تمام کسانی که علی جنتی را از نزدیک نمی‌شناسند تصور می‌کنند حضور او در وزارت ارشاد یک عامل منفی است در حالی که این‌طور نیست ما نمی‌توانیم وزیری آوانگارد را طلب کنیم که آقای روحانی تعیین کند و دعوا راه بیفتد. تغییرات باید هرچه آهسته‌تر و در عین حال هر چه عمیق‌تر باشد.

نگرانی دانشگاهیان از گزینه وزارت علوم

کیهان نوشت:محافل دانشگاهی و سیاسی از گزینه وزارت علوم به عنوان یکی از همکاران سازمان فتنه و آشوب یاد می‌کنند.میلی‌منفرد از تحصیل‌کردگان فرانسه است که به تدریج مانند شمار زیادی از مدعیان اصلاح‌طلبی، از آرمان‌های نظام فاصله گرفت. او پس از استعفای مصطفی معین از وزارت علوم در دولت اصلاحات، به سرپرستی این وزارتخانه گمارده شد.

نامبرده در جریان حوادث فتنه‌آمیز سال 1388 جزو عناصر فتته‌گری بود که اقدام به تجمع و تحصن در دانشگاه امیرکبیر کردند. بنابر برخی گزارش‌ها وی در تحریک طیفی از دانشجویان ایفای نقش می‌کرد و همان زمان به بهانه اعتراض به تقلب در انتخابات خواستار تعطیلی و تعویق امتحانات ترم دوم شده بود.

مرداد ماه سال 88 شماری از مقامات دولت اصلاحات و سازندگی به همراه برخی نمایندگان مجلس ششم اقدام به انتشار بیانیه‌ای مشترک در حمایت از جریان فتنه و القای تقلب و مهندسی انتخابات کرده و از سران فتنه حمایت نمودند.

نام میلی‌منفرد در این بیانیه در کنار اسامی محسن آرمین، انصاری راد، علی باقری، محمدرضا بهزادیان، مرتضی حاجی، جلایی‌پور، رضا خاتمی، خانیکی، سازگارنژاد، شیرزاد، ناصر قوامی، مرتضی مبلغ، مزروعی، مسجد جامعی، معین، محمدعلی نجفی و فائزه هاشمی به چشم می‌خورد.نامبرده در دولت اصلاحات نیز جزو حامیان طیف تندرو و ساختارشکن دفتر تحکیم بود و از حامیان تحصن در مجلس ششم به شمار می‌رود.

اخطار دولت یازدهم به احمدی‌نژاد

آرمان نوشت:شنیده شد که درحالی که احمدی‌نژاد و تیمش به ساختمان لادن در خیابان آرژانتین رفتند، ظاهرا مسئولان جدید دفتر روحانی ضمن موافقت با حضور آنها در یکی از طبقات این ساختمان از آنها خواسته‌اند طبقات دیگر را تخلیه کنند. انتخاب نوشت؛ ظاهرا این ساختمان طبقات متعددی دارد و مسئولان ریاست‌جمهوری برای امور دیگر به آن نیاز دارند. قابل ذکر است، ساختمان لادن در ونک که پیش از این دراختیار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بود، چند سال پیش به کنترل نهاد ریاست‌جمهوری درآمد و پس از بازسازی در اختیار علی سعیدلو معاون امور بین‌الملل احمدی‌نژاد قرار گرفت و در این روزهای آخر، تحت ریاست بقایی قرار گرفت.

پرویز مشرف در دادگاه ترور بوتو حاضر نشد

آرمان نوشت:شنیده شد که پلیس پاکستان اعلام کرد، پرویز مشرف حاکم نظامی پیشین این کشور به‌علت نگرانی‌های امنیتی برای رسیدگی به اتهامات مربوط به دست داشتن در ترور بی‌نظیر بوتو در دادگاه حاضر نمی‌شود. فرانس‌پرس نوشت؛ درحالی که قرار بود دادگاه رسیدگی به اتهامات پرویز مشرف رئیس‌جمهور سابق پاکستان درخصوص قتل بی‌نظیر بوتو نخست‌وزیر پیشین این کشور دیروز برگزار شود ولی پلیس پاکستان از عدم حضور مشرف در این دادگاه به علت نگرانی‌های امنیتی خبر داده است.

پلیس و وکیل مدافع مشرف اعلام کردند که وی به علت تهدیدات امنیتی در دادگاه شهر راولپندی یعنی جایی که بی‌نظیر بوتو در آن ترور شد، حاضر نشده است. قاضی دادگاه نیز رسیدگی به این اتهامات را تا روز 20 اوت به تاخیر انداخته و به مشرف دستور داده تا در آن تاریخ در دادگاه حاضر شود.

تعطیلی یک کارخانه و بیکار شدن 400 نفر

آرمان نوشت:شنیده شد که یک فعال کارگری در بروجرد از تعطیلی کارخانه «سامان‌کاشی» و بیکاری حدود ۴۰۰ کارگر با دو ماه و نیم حقوق معوقه خبر داد. ایلنا نوشت؛ «محمد گودرزی» با اشاره به اینکه کارخانه سامان کاشی یکی از بزرگ‌ترین واحد‌های تولید کاشی و سرامیک در کشور است، گفت: دلیل تعطیلی این کارخانه از سوی کارفرما کاهش منابع مالی و کمبود مواد اولیه تولید ذکر شده است.

دبیر خانه کارگر بروجرد همچنین درباره معوقات بیمه‌ای کارگران بیان کرد: با توجه به اینکه هر ماه حق بیمه از حقوق کارگران کسر می‌شود اما به حساب تامین‌اجتماعی واریز نمی‌شود، مطالبات تامین‌اجتماعی از کارخانه به بیش از یک میلیارد تومان رسیده است. او همچنین درباره سایر مشکلات کارخانه بیان کرد: به گفته کارگران عدم پرداخت قبوض برق، گاز و تلفن کارخانه باعث ایجاد مشکلاتی شده به‌طوری که چندین سال است تلفن‌های کارخانه قطع است.

بازرسی از هواپیمای ایرانی در عراق

آرمان نوشت:شنیده شد که مقامات حمل‌ونقل هوایی عراق از بازرسی یک هواپیمای ایرانی که در مسیر سوریه بوده است خبر دادند. باشگاه خبرنگاران نوشت؛ کریم النوری مشاور وزیر حمل‌ونقل عراق در بیانیه‌ای با اعلام خبر بازرسی هواپیمای باربری که خاک ایران را برای پرواز به سوریه ترک کرده بود اذعان کرد: در این هواپیما تنها مواد پزشکی و کمک‌های بشردوستانه یافت شد. گفتنی است یکشنبه گذشته هم مقامات حمل ونقل هوایی عراق یک هواپیمای روسی را در مسیر سوریه متوقف وآن را بازرسی کردند.

باز هم سکوت می‌کنم

آرمان نوشت:شنیده شد که جاسبی در پاسخ به این پرسش که آیا در دولت حسن روحانی مسئولیتی خواهد داشت؟ گفت: من تصمیم دارم «سکوت» کنم. تسنیم نوشت؛ ضیافت افطاری جاسبی رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی 14 مردادماه در هتل هما با حضور مسئولان سابق و فعلی وزارت علوم و همچنین دانشگاهی و جمعی دیگر از چهره‌های سیاسی کشور برگزار شد.

جاسبی که میزبان این مراسم بود در پاسخ به پرسش تسنیم مبنی بر اینکه آیا در دولت آقای روحانی مسئولیتی خواهید داشت یا خیر؟ گفت: می‌دانید که من فعلاً در سکوت به سر می‌برم. وی درباره اینکه آیا قصد دارید دوباره به دانشگاه آزاد برگردید؟ اینطور گفت که اصلاً صحبتش را نکنید؛ من در دوره‌های سکوت به‌سر می‌برم؛ سکوت، سکوت، سکوت! رئیس سابق دانشگاه آزاد درباره اینکه چرا سکوت کرده است نیز اینطور ادامه داد: من الان در دوره سکوت هستم و چرای آن را نمی‌گویم.

پیام محرمانه رئیس القاعده چه بود؟

آرمان نوشت:شنیده شد که روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» نوشت، تصمیم آمریکا به تعطیلی سفارتخانه‌هایش در شمال آفریقا و خاورمیانه پس از آن صورت گرفت که مکالمه «ایمن الظواهری» رئیس القاعده را شنود کرد. انتخاب نوشت؛ روزنامه نیویورک‌تایمز به نقل از دو مقام آمریکایی نوشت، آمریکا پس از آن تصمیم به تعطیلی سفارتخانه‌هایش در شمال آفریقا و خاورمیانه گرفت که مکالمه محرمانه ایمن الظواهری با «ناصر الوحیشی» رئیس القاعده در یمن را رهگیری کرد. این دو مقام آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود، گفتند:« ایمن الظواهری به الوحیشی دستور داده است تا علیه اهداف آمریکا عملیات‌هایی انجام شود.»

هشدار درباره صدور مجوز صادرات دارو

خراسان نوشت:براساس بررسی های اولیه یک دستگاه نظارتی، در شرایطی که بازار دارو دچار التهابات مختلفی شده و برخی سودجویان در تلاش برای کمیاب نشان دادن بعضی اقلام دارویی هستند، برخی مسئولان اقتصادی و بهداشتی دولت، صادرات کلیه اقلام دارویی و مواد اولیه دارویی را از هفته گذشته تا اطلاع ثانوی بلامانع اعلام کرده اند که این موضوع در شرایط فعلی، ممکن است باعث بهره بردن سودجویان حاضر در این بازار و دامن زدن به جو روانی موجود شود.

الهام هم نشان دولتی گرفت

خراسان نوشت:براساس ابلاغیه روزهای اخیر محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور به دستگاه های مربوطه، اعلام شده است که بنا به پیشنهاد وزرای عضو کمیسیون بررسی اعطای نشان های دولتی و به استناد ماده ۷ قانون تعیین حدود وظایف و اختیارات و مسئولیت های ریاست جمهوری، غلامحسین الهام معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور نیز نشان درجه دو لیاقت و مدیریت دریافت خواهد کرد.

براساس بررسی های اولیه یک دستگاه نظارتی، در شرایطی که بازار دارو دچار التهابات مختلفی شده و برخی سودجویان در تلاش برای کمیاب نشان دادن بعضی اقلام دارویی هستند، برخی مسئولان اقتصادی و بهداشتی دولت، صادرات کلیه اقلام دارویی و مواد اولیه دارویی را از هفته گذشته تا اطلاع ثانوی بلامانع اعلام کرده اند که این موضوع در شرایط فعلی، ممکن است باعث بهره بردن سودجویان حاضر در این بازار و دامن زدن به جو روانی موجود شود.

اظهارات جالب مخالفان سابق بیژن زنگنه!

جمهوری اسلامی نوشت:کارشناسان ارشد و باسابقه صنعت نفت در جنوب که در گذشته از مخالفان بیژن زنگنه در دوران صدارتش بر وزارت نفت بودند، اظهارات جالبی کرده‌اند. این کارشناسان و مدیران که دوران دولت احمدی نژاد را تجربه کرده‌اند از پیشنهاد زنگنه به عنوان وزیر نفت توسط دکتر روحانی به مجلس شورای اسلامی حمایت کردند. حیدر بهمنی مدیر عامل شرکت ملی حفاری و مناطق نفت خیز جنوب در دوران احمدی نژاد می‌گوید: در زمان مدیریت وزارت بیژن زنگنه اینجانب را از کار برکنار کردند، اما معتقدم هم اکنون تنها مدیری که می‌تواند مشکلات ریز و درشت صنعت نفت را حل و فصل کند، زنگنه است.

 من قصد بازگشت به صنعت نفت را ندارم اما شخصاً معتقدم دوران طلایی صنعت نفت در دوران زنگنه رقم خورده است. سیف‌الله جشن ساز مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران در دوران احمدی نژاد نیز که در گذشته از منتقدان زنگنه و آقای ترکان بود می‌گوید: به جرأت می‌توانم بگویم در مورد توسعه و تولید نفت و گاز در هیچ دوره‌ای به اندازه دوره آقای زنگنه کار نشد.

آقای نورالدین موسی از اصلی‌ترین کارشناسان باسابقه مناطق نفت خیز جنوب به شمار می‌رود، که در گذشته از مخالفان سرسخت زنگنه به شمار می‌رفت، می‌گوید: بدون شک رسیدن تولید گاز ما به کشور قطر در میدان مشترک پارس جنوبی در زمان ایشان یک افتخار ملی بوده است که جای قدردانی دارد و دو برابر شدن تولید کنونی قطر از میدان مذکور، به نظر بنده گناهی نابخشودنی است که در مقابل خدای بزرگ و آیندگان نمی‌توانیم جوابگو باشیم و یقیناً هر کس به فراخور مسئولیتی که داشته می‌بایست جوابگو باشند.

واکنش گروه پرتو از قرائت گزارش غائله 22 بهمن قم

جمهوری اسلامی نوشت:قرائت گزارش غائله 22 بهمن قم و دخالت گروه پرتو در آن افشا شده واکنش این گروه را برانگیخته است. گروه پرتو، جمعی از شاگردان آیت‌الله مصباح یزدی هستند که یکی از فعالیت‌های آنها انتشار هفته نامه‌ای به نام پرتو می‌باشد.

ادعای ارتباط احمدی نژاد با امام زمان(عج)همچنان ادامه دارد

جمهوری اسلامی نوشت: محمود احمدی نژاد، هنوز هم از ادعای مرتبط بودن با امام زمان علیه السلام دست برنداشته است! وی در جمع هواداران که در مقابل منزلش جمع شده بودند مطالبی گفته که تکرار ادعاهای گذشته است. به گزارش پارسینه، احمدی نژاد به نقل از مرحوم حاج قدرت‌الله لطیفی نسب - فردی که مدعی شده بود امام زمان علیه السلام در شب نیمه شعبان سال 1348 به مسجد جمکران آمده و به او دستور بازسازی این مسجد را داده است - ملاقات‌هائی داشته و از این طریق با امام زمان(عج) مرتبط بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها