پیشنهاد فتح‌الله‌زاده به تاج

توپ‌های آل‌اشپورت را به AFC و فیفا بفرستید

نباید با شعور مردم بازی کرد

دایی : تاریخ مصرف توپ های لیگ گذشته است

شما توپ ها را ببینید روی آن نوشته شده برای سال 2007. این توپ ها از رده خارج شده است.
کد خبر: ۵۸۶۱۶۶
دایی :  تاریخ مصرف توپ های لیگ گذشته است

نشست خبری علی دایی حاشیه جالبی داشت. سرمربی پرسپولیس که دستی در تولید لوازم ورزشی نیز دارد درباره توپ هایی که در لیگ سیزدهم استفاده می شود، ابتدا توپ آل‌ اشپورت را و تاریخ تولید آن را به خبرنگاران نشان داد   و گفت:شما توپ ها را ببینید روی آن نوشته شده برای سال 2007. این توپ ها از رده خارج شده است.در کشوری مثل ما که تیم ملی‌اش به جام جهانی رفته استفاده از این توپها خوب نیست. از دید ما ورزشی‌ها این توپ ها را استوک می‌گویند. فکر می‌کنم این توپ ها در انبار بوده و با 2_3 دلار آن را خریده اند. توپهایی که هیچ جا با آن بازی نمی‌شود. باید توپها استاندارد شود و از همان توپهایی استفاده کنیم که در جام جهانی یا جام ملت‌های از آنها استفاده می‌شود.  

دایی در مورد اینکه تولید‌کننده‌های این توپ اعلام کردند این توپها را مخصوص ایران ساخته‌اند عنوان کرد: چطور می‌شود در سال 2007 قرارداد بسته باشند که توپی را در سال 2013 برای ایران تولید کنند شاید مدت تولید توپها انقدر طول کشیده است. نباید با شعور مردم بازی کنند چرا که مردم خیلی فهیم هستند. آنها که علم غیب نداشته‌اند که سال 2007 توپی مخصوص لیگمان درست کنند.

سرمربی پرسپولیس در آستانه آخرین دیدار هفته سوم لیگ برتر از روند رو به رشد شاگردانش ابراز رضایت کرد و گفت: در دیدار با مس از همان ابتدا به دنبال زدن گل هستیم تا در نهایت سه امتیاز این بازی را کسب کنیم.

  پس از  آنکه سه شنبه شب و بامداد چهارشنبه هفته سوم لیگ برتر با برگزاری هفت دیدار پیگیری شد از ساعت 22 و 15 دقیقه امشب آخرین دیدار این هفته در ورزشگاه آزادی تهران مابین پرسپولیس و مس آغاز می شود. دیداری که در یک سوی آن علی دایی با توجه به اندوخته چهارامتیازی در دو هفته آغازین لیگ هیچ خوش ندارد در این دیدار خانگی امتیاز از دست بدهد اما در سوی دیگر میدان مس کرمان در حالی که در هفته‌های گذشته به تساوی یک- یک مقابل استقلال خوزستان و مساوی بدون گل مقابل راه‌آهن دست یافته است به تجربه سرمربی کهنه کار خود محمود یاوری دل بسته است تا در این دیدار با خلق یک شگفتی روحیه دو چندانی برای ادامه لیگ سیزدهم کسب کند. اما یاوری که حدود دو هفته است هدایت این تیم را عهده دار شده است چندان کار ساده ای در این بازی نخواهد داشت. این را می توان از صحبت های علی دایی برداشت کرد. سرمربی سرخپوشان در آستانه این بازی تصریح کرد: مس مربی‌ای دارد که استاد همه ماست و ما همه شاگرد یاوری هستیم. این تیم گرچه به تدریج شکل واقعی خودش را پیدا می‌کند، اما ما نیز تمرینات خوبی داشتیم و در زمین خودمان با تمرکز لازم می توانیم پیروز شویم.

وی در مورد اینکه از این دیدار پرسپولیس بر حسب قرعه در 9 دیدار پیاپی(بازی با سایپا ممکن است در کرج برگزار شود) میزبان حریفان خواهد بود، گفت: با توجه به اینکه اوایل فصل است و تیم جا نیفتاده باید تمام تلاشمان را بکنیم چه در خانه و چه در خارج از خانه امتیازات کاملمان را بگیریم و به بالای جدول بیاییم. اگر قدر موقعیت‌هایمان را بدانیم باید از همین ابتدا امتیازات را کسب کنیم تا کارمان به اما و اگر نکشد.

سرمربی پرسپولیس درباره استحاک دفاعی و ضعف خط حمله تیمش اظهار کرد: تیمی که در دفاع موفق است نمی‌توان آن را به حساب دروازه‌بان و خط دفاعش گذاشت و مجموع تیم خوب بوده است. از لحاظ شکل دفاعی خیلی خوب شدیم و اجازه موقعیت سازی به حریفان ندادیم. در کار تهاجمی نیز اگر در زدن ضربات آخر دقت کنیم مطمئنا نتایج بهتری می‌گیریم.

وی در مورد میزان رضایتش از عملکرد جوانان پرسپولیس عنوان کرد: جوانان خوبی به خدمت گرفتیم ، اما جا افتادن آنها در تیم زمان‌بر است. جوان‌ها را آرام آرام به ترکیب تزریق می‌کنند. در دو مسابقه گذشته دیدید 70 درصد تیم را بازیکنان سابق تشکیل داده است چرا که با تغییرات زیاد هماهنگی از بین می‌رود. از شرایط فعلی راضی هستم و با گذشت زمان مشخص می‌شود که اشتباه نکردیم.

سرمربی پرسپولیس در مورد تصمیم کمیته انضباطی مبنی بر کسر امتیاز از تیم‌هایی که هوادارانشان دشنام می‌دهند ، گفت: نقش باشگاه‌ها در محیط و جو سالم ورزشگاه‌ها بسیار مهم است. باشگاه‌ها باید فرهنگ‌سازی کنند و فقط اسم فرهنگی را یدک نکشند. باید در انطباق مشوق دقت داشته باشند و از افراد تحصیل‌کرده و دارای عقبه استفاده کنند.  

وی در مورد انتقادهای اخیر به عملکرد داوران، گفت: ای کاش از قوانین همه برداشتی یکسان و یکنواخت داشته باشند نه اینکه در یک بازی خطایی شود و بازیکن را با اخراج  و کارت زرد جریمه کنند و در یک دیدار دیگر خطای شدید‌تر مشابه همان صحنه را هیچ جریمه‌ای نکنند. هر کسی صحبت می کند فکر می‌کنند جبهه گرفته است. دنبال تخریب نیستیم. همه دوست داریم داوری خوب باشد و به فوتبال کمک کند چرا که در این صورت آرامش ما نیز بیشتر می شود.  

 یاوری: هنوز ایده آل نشده ایم

 همچنین محمود یاوری، سرمربی مس در آستانه این بازی گفت:پرسپولیس در این فصل بازیکنان خوبی را جذب کرده و به نظر من یکی از بهترین بازی‌های لیگ می‌شود.

وی در مورد اینکه چه زمانی مس به شرایط ایده‌آل می‌رسد، تصریح کرد: تیم‌ها به این زودی به این شرایط ایده‌آل نمی‌رسد باید وقت داد مخصوصا اینکه ما دیر به تیم ملحق شدیم. نشانه‌ها حاکی از این است که روند خوبی را پیش برده‌ایم. دو مساوی در ابتدای فصل نتیجه بدی نیست. سال گذشته مس در این موقع سه بازی واگذار کرده بود و امسال شرایط بهتری داریم ما به این دو امتیاز دل خوش کرده‌ایم و ناموفق نبودیم.

 وی در مورد اینکه چه زمانی به شرایط ایده‌ال می‌رسند، گفت: به هر حال 4-5 هفته طول می‌کشد تا بتوانیم شرایط خوبی را پیدا کنیم باید تحت فشار مسابقات قرار بگیریم تمام تیم‌های لیگ به همین گونه هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها