به دنبال درخواست حبیب‌الله کاسه‌ساز که طیفی از سینماگران او را رئیس هیات‌مدیره قانونی خانه سینما می‌دانند، تعدادی از فیلمسازان درخواست تشکیل کانون کارگردانان قانونی را به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه دادند.
کد خبر: ۵۸۵۱۲۷

جمال شورجه، کارگردان سینما با اعلام این خبر به جام‌جم گفت: با موافقت سازمان سینمایی، مجمع عمومی کانون کارگردانان قانونی سینما جهت تصویب اساسنامه و انتخاب هیات مدیره ساعت 17 و 30 دقیقه فردا برگزار می‌شود. در همین ارتباط هیات موسس اساسنامه‌ای را تنظیم کرد که به وزارت ارشاد ارسال شد. بعد از ثبت قرار شد که مجمع عمومی کانون کارگردانان سینمای ایران برگزار شود.

شورجه محل برگزاری مجمع عمومی را اعلام نکرد، اما گفت: این مجمع برای تصویب اساسنامه و همین‌طور انتخاب هیات مدیره کانون صورت می‌گیرد.

وی درباره تعداد کارگردانان دعوت شده نیز گفت: حدود 150 کارگردان به مجمع عمومی کانون کارگردانان دعوت شدند که امیدواریم دوستان به این درخواست لبیک بگویند و در این مجمع عمومی شرکت کنند.

کارگردان فیلم «33 روز» افزود: مجمع عمومی با حضور نماینده و ناظر وزارت ارشاد برگزار خواهد شد. ضمن این‌که این اولین مجمع عمومی کانون کارگردانان خانه سینمای قانونی است؛ چرا که کانون کارگردانان سابق خانه سینما اساسا دیگر قانونی نیست و شأن و رسمیت خود را از خانه سینمایی می‌گیرد که خودش وجاهت قانونی ندارد. بنابراین کانون کارگردانان کنونی کاملا رسمی و قانونی است و از طریق ارشاد به رسمیت شناخته می‌شود.

وی برگزاری مجمع عمومی را فعلا تنها مربوط به صنف کارگردانان دانست و گفت: مجمع عمومی سایر صنوف نیز بتدریج و در آینده‌ای نزدیک برگزار و نتایج بلافاصله به وزارت ارشاد اعلام خواهد شد.

شورجه دعوت از کارگردانان را برای حضور در مجمع عمومی سلیقه‌ای و جناحی ندانست و افزود: بیشتر دوستانی که دعوت شده‌اند اتفاقا از کانون کارگردانان خانه سینمای سابق هستند که خودم هم در آن عضویت داشتم.

کارگردان «حماسه مجنون» در پایان درخصوص آخرین وضع ساختمان شماره یک خانه سینما هم گفت: همان طور که معاون اجتماعی ناجا اعلام کرده بود تا دستور مجدد وزیر ارشاد این محل در اختیار نیروی انتظامی خواهد بود، اما درتلاش هستیم تا هرچه سریع‌تر آنجا در اختیار خانه سینمای رسمی و قانونی قرار گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها