در پی انتشار موضوعی درباره ورود ذرت‌های آلوده به فارس رئیس کل دادگستری این استان اعلام کرد:

ورود دستگاه قضایی به ماجرای انتقال ذرت‌های آلوده به فارس

مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی فارس از تولید بیش از دو میلیون تن ذرت در سالجاری خبرداد و گفت: این محصول در فارس از نظر تولید و درآمد ناخالص، ایجاد اشتغال و حفظ زنجیره صنعتی و اقتصادی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است‌.
کد خبر: ۵۷۷۷۲۱
تولید دو میلیون تن ذرت در فارس

احمد دزفولی افزود: در سال زراعی گذشته از کل 39 هزار هکتار سطح زیر کشت‌، 324 هزار و 508 تن ذرت دانه‌ای با عملکرد 8 هزار و 300 کیلوگرم بدست آمد‌.

دزفولی همچنین کل سطح برداشت شده ذرت علوفه‌ای در سال گذشته را 34 ‌هزار هکتار با عملکرد 55 هزار و 600 کیلوگرم عنوان و اضافه کرد: از این میزان سطح کشت شده‌، یک میلیون و 890 هزار و 710 تن ذرت علوفه‌ای برداشت شد.

مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی فارس در بخش دیگر از سخنان خود به وضعیت زراعت ذرت در سال جاری اشاره کرد و گفت: تاکنون در 20 هزار هکتار کشت ذرت صورت گرفته است که پیش بینی می‌شود این سطح تا 80 هزار هکتار نیز افزایش یابد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در راستای تأمین نیاز بذری، کوتاه کردن دست واسطه‌ها، هم چنین کاهش قیمت تمام شده بذر هیبرید تولیدی در مقایسه با بذر وارداتی در سال جاری با همکاری بخش خصوصی در سطح 60 هکتار در شهرستان‌های پاسارگاد‌، کوار و شیراز اقدام به احداث مزارع بذری رقم 640 NS کرده‌ایم که پیش بینی می‌شود سطح زیرکشت مزارع بذری در استان به 200 هکتار افزایش یابد‌.

newsQrCode
برچسب ها: ذرت
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها