مدیرمسئول روزنامه جام‌جم با انتقاد از گمانه‌زنی برخی رسانه‌ها در مورد کابینه دولت یازدهم گفت: رییس‌جمهور خودش باید تیم خود را انتخاب کند زیرا هم باید با آنها کار کند و هم باید به مطالبات مردم پاسخ دهد.
کد خبر: ۵۷۷۱۵۴
گمانه‌زنی در مورد کابینه فشار را بر روحانی می‌افزاید

بیژن مقدم در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه رسانه‌ها باید مشکلات و مطالبات مردم و همچنین ویژگی‌ها و شاخص‌های افراد کابینه مثل شایسته‌سالاری و توانمندی را مطرح کنند، خاطرنشان کرد:‌ گمانه‌زنی در مورد افراد کابینه مشکلی را حل نمی‌کند و تنها رئیس‌جمهور را تحت فشار قرار می‌دهد.

وی همچنین افزود: رسانه‌ها می‌توانند افرادی را به دولت پیشنهاد دهند اما نباید فضا به سمتی برود که دولت احساس کند افراد کابینه‌اش به او تحمیل می‌شود. باید توجه کرد که آقای روحانی شاید مایل نباشند از افرادی که در برخی رسانه‌ها نام برده می‌شوند، استفاده کند.

این فعال رسانه‌ای در ادامه با بیان اینکه «نام بردن از این افراد ممکن است ایجاد توقع کند»، اظهار کرد: گاهی اوقات حتی خود این افرادی که نامشان برده می‌شود توقعی برای حضور در دولت ندارند اما بیان شدن نام آنها می‌تواند ایجاد توقع و گلایه و کدورت کند.

مدیرمسئول روزنامه جام جم همچنین گفت: رئیس‌جمهوری باید خود اعضای کابینه‌اش را انتخاب کند تا از این طریق در برابر ناکارآمدی‌های احتمالی پاسخگو باشد.

مقدم در پایان خاطرنشان کرد: تجربه‌های دوره‌های قبل ریاست جمهوری نشان داد که مجلس همراهی بالایی با رییس‌جمهور در مورد انتخاب اعضای کابینه دارد، که البته در مواردی، استثناء هم بوده که مجلس با دولت همراهی نکرده است. البته این امر هم جزو حقوق مجلس است. من فکر می‌کنم با رویکرد مجلس و شخص آقای روحانی، کابینه دولت یازدهم با کمترین مشکلی تشکیل می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها