فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران امروز در همدان برخورد با جرایم خشن را مهمترین اولویت در ناجا دانست.
کد خبر: ۵۷۶۲۲۸
برخورد با جرایم خشن، مهمترین اولویت نیروی انتظامی

به گزارش روز چهارشنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه پلیس، سردار اسماعیل احمدی مقدم در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه مهمترین اولویت نیروی انتظامی را در درجه اول برخورد با جرایم خشن و نا امنی های اجتماعی دانست و گفت: هر استان اقتضا و شرایط خاص خود را دارد بنابراین فرماندهان انتظامی در استان ها با اختیارات لازم در راستای مطالبات امنیتی مردم، تدابیر خاصی را اتخاذ و به مرحله اجرا در می آورند.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص میزان تصادفات رانندگی در استان همدان اظهارداشت: در حوزه تصادفات با تلاش و اهتمام صورت گرفته از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی استان، شاهد کاهش هشت درصدی تصادفات و سوانح رانندگی در سه ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم.

سردار احمدی مقدم افزود: وضعیت و عملکرد نیروی انتظامی استان همدان در کل شاخص های ارزیابی نظارت تخصصی نسبت به دوسال قبل پنج و نیم نمره ارتقاء یافته که این امر جای تقدیر و قدردانی را دارد.

فرمانده نیروی انتظامی کشور با تاکید بر متوازن بودن همه بخش های نیروی انتظامی، افزود: رفتار صحیح و مناسب با مردم، جلب رضایت حداکثری آنان، افزایش امنیت و کاهش جرایم از شاخصه های این توازن است.

سردار احمدی مقدم خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی همواره تلاش دارد شرایطی را برای مردم فراهم کند که در آرامش و امنیت کامل به سر برده و احساس امنیت کنند و یقیناً این مهم فقط به واسطه وجود نیروهای زبده، توانا و خود ساخته محقق می شود.

این مقام ارشد انتظامی کشور مهمترین وظیفه نیروی انتظامی را تامین نظم و امنیت دانست و گفت: کارکنان نیروی انتظامی برای مبارزه با شیاطین بیرونی و مخلان نظم و امنیت مردم بایستی برخی خصلت ها و ویژگی ها را در وجود خود تقویت کنند و ما بایستی خود عامل به امر خودمان باشیم تا بتوانیم به وظیفه خود به نحواحسن عمل نماییم.

فرمانده ناجا در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص برنامه ها و طرح های امنیت اخلاقی نیروی انتظامی اظهارداشت: بحث امنیت اجتماعی و اخلاقی یک کار مستمر بوده و دارای ظرافت های خاص خود می باشد و مربوط به یک موسم و فصل خاص نبوده و ما تلاش خود را برای برخورد با هنجار شکنی ها و ارتقای امنیت اجتماعی بکار خواهیم بست که این امر یک روند و آهنگ منظم دارد.

وی افزود: مراکز مبارزه با مفاسد اخلاقی کار خود را به نحو احسن انجام داده و تلاش بر این است که با تقویت اقدامات فرهنگی دستگاهها و اخذ تعهد، رفتارها را اصلاح و به جای برخورد سلبی امر پیشگیری و فرهنگ سازی را نهادینه کنیم.

سردار احمدی مقدم یادآور شد: ما در اسفند ماه هر سال یک همایش داریم که مطالبات اصلی مردم و حوزه های نگرانی و دغدغه های مردم را برآورد می کنیم و طبیعتا سازماندهی ما برای پاسخگویی به این مطالبات است.

وی افزود: موضوع سرقت خرد و مواد مخدر و ناهنجاری های رفتاری و اخلاقی سه حوزه اصلی دغدغه های مردم به صورت عمومی و با درصدی نوسان در نقاط مختلف کشور است.

فرمانده ناجا تاکید کرد: مساله مرز هم مساله بسیار مهم و اثر گذار است که در این سالها ما هر چه در مرزها تلاش و سرمایه گذاری بیشتری داشته ایم، آثار امنیتی بیشتری را در داخل مشاهده کردیم که یکی از تلاش های اصلی پلیس چه امسال و چه تا پایان برنامه همچنان تمرکز بر مرزهای ابتدا خشکی و بعد آبی خواهد بود.

سردار احمدی مقدم ماه رمضان را بستر معنوی مناسبی برای کاهش جرایم دانست و بیان داشت: یقینا در ماه رمضان فضای معنوی و خود کنترلی بر افراد و خانواده ها شکل گرفته و ما شاهد کاهش مستمر جرایم و بهبود رفتار شهروندان بوده و بحمدالله استان همدان نیز از کم جرم ترین استان های کشور در طول سال بویژه ماه مبارک رمضان می باشد.

فرمانده نیروی انتظامی کشور در بحث جرایم اینترنتی و فضای مجازی گفت: با تلاش های صورت گرفته و وسعت کاربران اینترنت و استفاده از ابزار های پیشرفته در ناجا شاهد کشف بیش از 70 درصد جرایم این حوزه بوده و لازم است خانواده ها پیرامون آگاهسازی و مراقبت از جوانان و فرزندان خود کنترل بیشتری را در فضای مجازی و اینترنتی اعمال نمایند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها