رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سیمای خاورمیانه بر بال مجاهدین فی‌سبیل‌الله در حال تغییر است گفت:‌ آمریکا می‌خواهد خاورمیانه جدید بدون مقاومت ایجاد شود اما این یک هوس سیاسی است.
کد خبر: ۵۷۳۵۷۶
ایجاد خاورمیانه بدون مقاومت یک هوس سیاسی است

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که با دعوت آیت‌الله نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان به این شهرستان سفر کرده بود، شامگاه یکشنبه  در مصلی این شهر و در جمع مردم ضمن تبریک میلاد باسعادت حضرت ولی عصر گفت: خوشحالیم که چنین بنایی به عنوان مصلی در این شهر در نظر گرفته شده  و برای نظام جمهوری اسلامی ایران افتخار است که  نماز جمعه را در 34 گذشته پایه گذاری کرده که یکی از بخش‌های مهم در نظام ما اقامه نماز جمعه است.  
 
وی با بیان اینکه امشب شبی است که امید مسلمانان در زمینه آینده‌شان روشن می‌شود،‌ اظهار داشت: ما مکاتب مختلفی داریم که ایده‌های برجسته‌ای داشتند اما در زمان امتداد نداشتند بنابراین یکی از ویژگی‌های مکتب ما این است که در آن ولایت تکوینی وجود دارد.  
 
رئیس مجلس اظهار داشت:‌اگر می‌خواهیم پیرو امام مهدی (عج) باشیم و منتظر واقعی باشیم باید طریقی که دوستی اهل بیت را زیاد می‌کند طی کنیم و منتظران واقعی مقام بزرگی دارند که شاید هیچ مقامی مثل مقام منتظر نباشد.  
 
لاریجانی ادامه داد: در طول تاریخ اسلام انحرافات زیادی پیش آمده ولی اینکه ما امروز از اسلام ناب بهره می‌بریم به خاطر وجود فقها و علما بوده چرا که آنها دفاع کرده‌اند.  
 
وی در ادامه به فتاوای برخی علمای درباره کشورهای عربی اشاره کرد و اظهار داشت: شاهد هستیم که چه فاجعه‌ای در این کشورها از جمله سوریه اتفاق می‌افتد.  
 
رئیس قوه مقننه افزود: این گروه‌های تروریستی بلای جان مسلمانان شده‌اند و آبروی مسلمانان را می‌ریزند اما یک پشت صحنه دارند که آن پشت صحنه سرویس‌های اطلاعاتی غرب است.  
 
وی بیان داشت: این گروه‌های تندرو با کمک آمریکا در افغانستان بوجود آمد و کنترل آن از دست‌شان خارج شد و شدند فرقه و فرقه‌ای که در سوریه به آدم کشتن افتخار می‌کند چه مجاهدتی دارد؛ اینها به خاطر دوری از همان مکتب است.  
 
رئیس مجلس با بیان اینکه انقلاب اسلامی رخ داد و پیروزی آن به این خاطر بود که مردم راه درست را پیموده و از استوانه ولایت پیروی کردند، تصریح کرد:  تمام کشورهای عربی مدت‌ها است از تهدید اسرائیل به خود می‌لرزیدند و در چند جنگی که داشتند شکست خوردند اما در جنگ 33 روزه دیدیم گروه کوچکی مثل حزب‌الله کمر اسرائیل را شکست زیرا آنها مجاهدین واقعی بودند و این ثمره مکتب مهدوی است که انسان‌هایی مثل کوه راسخ ایجاد می‌کند.  
 
نماینده مردم قم تاکید کرد: اگر نهضت کنونی دنیای اسلامی نقطه قوتی دارد به خاطر فکر مجاهدت است.  
 
رئیس قوه مقننه در ادامه به نشست اخیر مخالفان حکومت سوریه اشاره کرد و گفت:‌چند روز پیش این موجودات موزی بین‌المللی جمع شدند و گفتند باید برای حمایت از تروریست‌ها دالان اسلحه ایجاد کنیم؛ آنها می‌دانند چه اتفاقی در سوریه می‌افتد ولی یک هدف دارند که در حرف‌های برخی سیاستمداران مشهود بوده و آن تغییر شکل و ترکیب خاورمیانه است.
 
وی افزود: آنها می‌خواهند به ایران فشار بیاورند؛ حزب‌الله لبنان و حماس را در تنگنا قرار دهند و سوریه را که تنها کشور عربی است که از مقاومت دفاع می‌کند به هرج و مرج بکشانند.  
 
رئیس مجلس تاکید کرد:‌خاورمیانه مدنظر آنها خاورمیانه‌ای است که مقاومت در آن از بین برود و یک مکتب راهواری برای رژیم صهیونیستی باشد ولی این یک هدف سیاسی است و با واقعیت منطبق نیست و این همان هدف سیاسی بود که آمریکا را در افغانستان با شکست مواجه کرد.  
 
لاریجانی با بیان اینکه سیمای خاورمیانه بر بال مجاهدین فی‌ سبیل‌الله در حال تغییر است گفت:‌ آنهایی که در کاخ‌های شیشه‌ای در خاورمیانه هستند و آنهایی که به خاطر پولی که از طریق فروش نفت به دست می‌آورند هوس‌بازی می‌کنند، باید نگران باشند.  
 
نماینده مردم قم تاکید کرد:‌ مسئله داشتن مکتب و اطاعت کردن از فقها و مراجع عاملی برای پیروزی است.
 
رئیس قوه مقننه در ادامه درس دیگر مدرسه مهدویت را شکوفا شدن استعدادها و بالفعل کردن ظرفیت‌ها دانست و گفت:‌در زمان ظهور تمام ظرفیت‌ها بالفعل می‌شود و هیچ ظرفیت بالقوه‌ای نداریم ولی این بدان معنا نیست که عقلانیت نداشته باشیم و منتظر ظهور بنشینیم بلکه برای رسیدن به جامعه مهدویت تکامل را در خودمان ایجاد کنیم و خود را برای ظهور آماده نماییم.  
 
وی با بیان اینکه مسلمانان نباید دست دوم باشند تصریح کرد: نسبت به مسائل علمی و عقلانی پیشرفت داشته و اینگونه نباشد که جوامع غربی در مسائل علمی پیشرفت کرده و بگویند کشورهای اسلامی کشورهای دست چندم هستند.  
 
رئیس مجلس افزود: شکل تئوری جهانی‌سازی فریبنده بوده و در باطن توطئه‌ای بیش نیست.
 
لاریجانی در ادامه تصریح کرد: جایگاهی که همواره از پیشرفت جامعه حمایت کرده، جایگاه ولایت فقیه بوده و همواره بر این مسئله تاکید کرده‌اند و باید به این موضوع آگاه باشیم اگر پیرو مکتب مهدویت هستیم یکی از شرایط ظهور فرزانگی عقول بشر است.  
 
رئیس قوه مقننه همچنین دوستی و مودت واقعی و آبادانی جامعه را از دیگر خصوصیات جامعه مهدوی دانست و گفت:‌اینکه مقام معظم رهبری دو سال پی در پی می‌فرمایند باید موضوع تولید در اصل قرار گیرد ریشه در سنت اسلامی ما دارد و ما باید برای آمادگی و ایجاد زمینه ظهور تلاش‌گر شویم.(باشگاه خبرنگاران)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها