رئیس فدراسیون فوتبال قطر در پیامی به بازیکنان این کشور:

مقابل ازبکستان باید از اعتبارمان دفاع کنیم

حامیان مالی تنیس یکی بعد از دیگری می‌روند

محک ملی پوشان در مسابقه های جایزه بزرگ

به تعویق افتادن بازی‌های آسیا ـ ‌اقیانوسیه و حضور تیم ایران در بازی‌های فیوچرز قطر برای تیم ملی تنیس خالی از حاشیه نبود.
کد خبر: ۵۷۱۸۵۴
محک ملی پوشان در مسابقه های جایزه بزرگ

این روزها تنیسورهای ایران از زمان و مکان برپایی رقابت‌های دیویس کاپ مطلع هستند و روی این اصل تمرینات خود را هدفمندتر دنبال می‌کنند. تا قبل از این‌که امارات میزبان رقابت‌های دیویس کاپ شود قرار بود این بازی‌ها در میانمار برگزار شود، اما رقابت‌ها در این کشور به دو دلیل لغو شد؛ اول این‌که چند ماهی است در میانمار آتش‌سوزی و مسلمان‌کشی است و بیشتر تیم‌هایی که در رقابت‌های منطقه سه آسیا و اقیانوسیه حضور دارند مسلمان هستند، به این ترتیب کمیته امنیتی فدراسیون جهانی تنیس تشکیل جلسه داد و تصمیم گرفت میزبانی را تغییر دهد. این تغییر از یک جهت دیگر نیز به نفع ملی‌پوشان است چون شرایط آب و هوایی در میانمار بسیار سخت بود و با 35 درجه گرما و 80 درصد رطوبت به نوعی جهنم واقعی به حساب می‌آید.

بر این اساس سایت رسمی کمیته جام دیویس فدراسیون بین‌المللی تنیس، برگزاری این دوره از مسابقه‌ها را در روزهای هجدهم تا بیست و دوم شهریور امسال در زمین‌های تنیس هارد کورت مجموعه Aviation Tennis Club شهر دبی اعلام کرد. در این دوره از رقابت‌ها، ایران، کامبوج، هنگ‌کنگ، مالزی، عمان، جزایر پاسفیک، ویتنام و امارات متحده عربی حضور دارند. میزبانی اماراتی‌ها با استقبال ملی‌پوشان ایران روبه‌رو شد، چون امارات حریف اصلی ایران برای صعود به گروه دو منطقه آسیا و اقیانوسیه محسوب نمی‌شود، بنابراین آنها از این که امارات میزبان شده بسیار راضی هستند و این تصمیم را خیلی بهتر از این می‌دانند که ویتنام یا هنگ‌کنگ به عنوان حریفان اصلی و مستقیم ایران، میزبان می‌شدند.

حذف یک ملی‌پوش

به تعویق افتادن بازی‌های آسیا ـ ‌اقیانوسیه و حضور تیم ایران در بازی‌های فیوچرز قطر برای تیم ملی تنیس خالی از حاشیه نبود. بعد از بازی‌های قطر سعید احمدوند از فعالیت ضعیف روزبه کامران انتقاد کرد. کامران نیز بلافاصله به انتقاد سرمربی واکنش نشان داد و مسائلی را از درون اردوی تیم ملی تنیس مطرح کرد. او اعلام کرد انوشا شاهقلی و اشکان شکوفی همه‌کاره تیم ملی هستند و حتی به سرمربی تیم خط می‌دهند. این ادعا واکنش سخت دو تنیسور باسابقه تیم ملی را همراه داشت و سرانجام این دعواها این شد که روزبه کامران از تیم ملی خط خورد. پس از این اتفاقات بود که سرمربی تیم ملی اعلام کرد کامران برای او به خاطرات پیوسته است.

لیگ برتر بعد از ماه رمضان

حامیان مالی تنیس یکی بعد از دیگری می‌روند. این نگرانی را زمانی که لیگ برتر تنیس در فصل گذشته تنها با پنج تیم برگزار شد بازیکنان و مربیان تیم‌ها داشتند، اما ظاهرا قرار است این نگرانی با حضور هشت تیم در بازی‌های امسال از میان برداشته شود. با اعلام سازمان لیگ برتر تنیس، فصل جدید این رقابت‌ها که قرار بود از خرداد امسال آغاز شود به مرداد و پس از پایان ماه رمضان موکول شد. این رقابت‌ها قرار است با حضور هشت تیم و طی چهار مرحله در ماه‌های مرداد، مهر، آبان و آذر امسال و به صورت دوره‌ای برگزار شود. در صورتی که تعداد تیم‌ها بیشتر از هشت تیم باشد، با تصمیم‌گیری انجام شده رقابت‌ها در دو گروه برگزار می‌شود. هر چند تنیسورهای ایرانی به نسبت همتاهای پولدار خود در برخی کشورهای همجوار از ضعف برگزاری دیدارهای بین‌المللی گلایه دارند، اما لیگ خوب می‌تواند تا حدودی برخی از این ضعف‌ها را پوشش دهد.

بازیکن خاطی در جایزه بزرگ

ملی‌پوشان تنیس در رقابت‌های جایزه بزرگ باردیگر به میدان رفتند. در این بازی‌ها شاهین خالدان عنوان قهرمانی را به دست آورد. در مرحله نهایی رقابت‌های تنیس جایزه بزرگ آپت که توسط باشگاه فرهنگی ورزشی «آپت» در مجموعه ورزشی انقلاب برگزار شد، انوشا شاهقلی و شاهین خالدان دو ملی‌پوش تنیس ایران به مصاف هم رفتند که در پایان خالدان موفق شد با نتیجه 2 بر صفر و با نتایج ( 2‌ـ‌6 و 4‌ـ‌6) شاهقلی را مغلوب خود کند. این در حالی است که شاهقلی با ۲۵۵۰ امتیاز در آخرین رده‌بندی تنیس بازان ایران در مکان نخست قرار دارد. شاهین خالدان با ۱۵۵۰ امتیاز در جایگاه دوم جدول رده‌بندی برترین تنیس‌بازان ایران ایستاده است. با پایان یافتن نخستین دوره مسابقه‌های جایزه بزرگ آپت، به تنیس باز قهرمان مبلغ دو میلیون تومان و به نایب‌‌قهرمان مبلغ یک میلیون تومان تعلق گرفت. از نکات قابل توجه این بازی‌ها حضور امیر مهذب‌‌نیا در جمع هشت بازیکن برتر بود. این بازیکن به دلیل استفاده از نامه جعلی در لیگ برتر تنیس، از حضور در میادین محروم است.

محمد رضاپور ‌/‌ گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها