هفته آینده انجام می شود

بررسی 7 تقاضای تحقیق و تفحص در مجلس

نمایندگان مجلس شورای اسلامی تقاضای 90 نفر از نمایندگان مبنی بر تحقیق و تفحص از عملکرد بنیاد شهید و امور ایثارگران به دلیل سوء مدیریت و تخلفات مالی این سازمان را به تصویب رساندند.
کد خبر: ۵۶۹۸۴۲
تحقیق و تفحص از بنیاد شهید به تصویب مجلس رسید

در ادامه جلسه روز دوشنبه برسی تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد بنیاد شهید و امور ایثارگران در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.

امیر خجسته نماینده مردم همدان به  عنوان نماینده تقاضا کنندگان این تحقیق و تفحص دلایل خود در این خصوص را در صحن علنی مجلس بیان کرد.

وی گفت: سوء مدیریت محسوس و رها کردن وظایف ذاتی و  پرداختن به مسایل حاشیه ای سیاسی، اقتصادی و فروش اموال از مهمترین ارایه این تحقیق و تفحص است.

وی همچنین اختلاس 15 میلیارد تومانی و حیف و میل 170 میلیارد تومان در بنیاد شهید را از دلایل دیگر این تحقیق و تفحص خواند.

رئیس کمیسیون شوراها و سیاست داخلی مجلس سوء مدیریت در بخش جانبازان، انتصاب های سیاسی  را از دلایل دیگر این تقاضا خواند و گفت: این سوء مدیریت باعث شده جانبازان برای درمان خود نیازمند کمک خیرین شوند.

وی همچنین از عدم پرداخت معوقات جانبازان و خانواده شهدا توسط بنیاد شهید انتقاد کرده و گفت: این معوقات سالیان سال انباشته شده و به دلیل حضور افراد غیرمتخصص در  امور مالی نباید این مشکلات به وجود آمده است.

امیرحسین قاضی زاده سخنگوی کمیسیون اجتماعی نیز گزارش این کمیسیون مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از بنیاد شهید  و امور ایثارگران در کمیسیون اجتماعی را قرائت کرده و در پایان نمایندگان با 129 رای موافق، 28 رای مخالف و 16 رای ممتنع از مجموع 201 نماینده حاضر در مجلس تحقیق و تفحص را به تصویب رساندند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها