در همایش هفته بدون دخانیات عنوان شد

آشنایی 3 درصد نوجوانان ایرانی با مواد دخانی

قائم مقام معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هم اکنون سه درصد جمعیت ۱۳تا ۱۵سال کشور با مواد دخانی آشنا هستند.
کد خبر: ۵۶۷۰۴۶
آشنایی 3 درصد نوجوانان ایرانی با مواد دخانی

به گزارش روز چهارشنبه جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت، دکتر مهدی شاد نوش در مراسم روز جهانی بدون دخانیات گفت: استعمال دخانیات سالانه شش میلیون نفر را به کام مرگ می کشاند و ۶۰۰ هزار نفر در سال نیز در جهان در مواجهه با دود غیرمستقیم سیگار از بین می روند.

وی افزود: کشورهای توسعه یافته با اعمال سیاست های کلان، افزایش مالیات و قیمت مواد دخانی به میزان قابل توجهی گسترش این مواد را کنترل کرده اند و در همین راستا سالانه شاهد افزایش 3.4 درصدی جمعیت مصرف کننده دخانیات در کشورهای در حال توسعه بوده ایم بنابراین این کشورها نیازمند سیاست های جدید جلوگیری از تبلیغ چنین موادی هستند.

دکتر شادنوش، میزان مصرف سیگار در بین جمعیت 15 تا 64 ساله کشور را روزانه تعداد 13.5 نخ سیگار عنوان کرد.

وی در خصوص مصرف قلیان اظهارداشت: آمارها بیانگر آن است که هم اکنون سه درصد جمعیت بالای ۱۵سال کشور با قلیان و سه درصد جمعیت ۱۳تا ۱۵سال کشور با مواد دخانی آشنا هستند.

قائم مقام معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: کشورهای توسعه یافته با افزایش مالیات و قیمت محصولات دخانی توانسته اند گسترش استعمال دخانیات را کنترل کنند. در عین حال صنایع دخانی این کشورها با استفاده از زیرساخت های ضعیف اقتصادی کشورهای درحال توسعه برای خود، جمعیت مصرف کننده جذب کرده اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها