با رای نمایندگان از این پس برداشت اعتبارات از صندوق توسعه ملی به صورت ریالی صورت می گیرد.
کد خبر: ۵۶۲۳۵۴
برداشت اعتبارات به صورت ریالی از صندوق توسعه ملی برای نخستین بار

نمایندگان در نشست علنی امروز (دوشنبه ۲۳ اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی جزء یک  بند ۵  و جزء ۲ بند ۵ لایحه بودجه سال ۱۳۹۲ کل کشور با برداشت ۱۰ درصد از منابع ناشی از اجرای بودجه سال ۹۲ به صورت ریالی با ۱۵۲ رای موافق، ۱۱ مخالف و ۷ رای ممتنع موافقت کردند.

در نشست امروز نمایندگان بسیاری پیشنهاد اختصاص ۱۰ درصد از منابع را از صندوق توسعه ملی به صورت ریالی ارائه کردند اما چون این پیشنهادات برخلاف برنامه پنجم و قانون اساسی بود محمد رضا باهنر نایب رئیس مجلس این موضوع را به رای گذاشت و نمایندگان با پرداخت اعتبارات به صورت ریالی برای اولین بار موافقت کردند.

براساس جزء یک  بند ۵  و جزء ۲ بند ۵ لایحه بودجه ۹۲ ده درصد(۱۰%)‌ از منابع ناشی از اجرای بودجه سال ۱۳۹۲جهت پرداخت تسهیلات به بخشهای غیردولتی به طرحهای دارای توجیه فنی‌،‌ اقتصادی، مالی و اهلیت متقاضی به‌صورت پرداخت و بازپرداخت ریالی در بخش آب و کشاورزی تخصیص می‌یابد.

همچنین ده درصد(۱۰%) از منابع ناشی از اجرای بودجه سال ۱۳۹۲صندوق به‌صورت ریالی برای بخش غیردولتی صنعت و معدن به‌استثناء بخش ساخت مسکن اختصاص می‌یابد.

تبصره- تا دو درصد(۲%) از منابع این اجزاء با معرفی کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی و همچنین ده درصد(۱۰%) از اجزاء فوق به ایثارگران اختصاص می‌یابد.(خانه ملت)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها