عناوین صفحه اول روزنامه‌های صبح چهارشنبه

آیا هاشمی رفسنجانی انصراف می‌دهد؟

عناوین صفحه اول روزنامه‌های صبح شنبه

«خودشیفته‌ها» در رویای ریاست جمهوری

روزنامه‌های صبح امروز ایران مهمترین عناوین خبری صفحه اول خود را به مسائلی همچون همه نگاه‌ها به ستاد انتخابات،سفر به زردکوه برای کشف رازهای زاینده رود،ابوترابی فرد گزینه نهایی انئتلاف پنجگانه شد،بازی سیاسی با رنگ‌ها،یک پرسش اساسی از دولت‌های گذشته،خاتمی پخته‌تر شده هاشمی انتقاد پذیرتر،انتقال پول به حصارهای تورمی و... که برخی از آنها در زیر می‌آید.
کد خبر: ۵۶۱۶۱۲
«خودشیفته‌ها» در رویای ریاست جمهوری

قانون:خودشیفته‌ها در رویای ریاست جمهوری

از همان روزهای نخست انقلاب اسلامی و نخستین انتخاباتی که در اواخر دهه 50 انجام شد، حضور افراد بی نام و نشان برای نامزدی در انتخابات صورت گرفت و در تمام سی و اندی انتخاباتی که تاکنون نیز برگزار شده، تکرار شده است. افرادی که خود را به شمایل مختلف در می‌آورند، کفن می‌پوشند، نام‌های عجیب و غریب انتخاب کرده و به هر طریقی در ستادهای ثبت نام انتخابات، دنبال چهره شدن شد. چرایی حضور این افراد و اینکه این حضور مثبت است یا منفی، در گفت وگوی «قانون» با آسیب شناسان بررسی شده که دکتر«رضا مظاهری» روانشناس اجتماعی و استاد دانشگاه از این افراد به عنوان «خودشیفته» یاد می‌کند که حضورشان در عرصه انتخابات، به سخره گرفتن جامعه است.

خودشیفته‌ها ، خلأهای روحی بسیاری دارند

مظاهری با اشاره به حضور افراد عامی وعادی جامعه و نیز حضور افرادی که حتی از ظواهر آنها می‌توان تشخیص داد که صلاحیت لازم برای نامزد شدن در انتخابات و حتی ثبت نام را نداشته و نه تنها در این عرصه، بلکه در سایر امور اداری نیز قدرت پذیرفتن مسئولیت‌های دیگر را ندارند تاکید می‌کند: اکثر افراد فاقد صلاحیت و با شخصیت‌های عجیب که نمونه آن در زمان ثبت نام نامزدها در انتخابات ریاست جمهوری حاضر می‌شوند، قصد پوشش دادن به کمبود‌های درونی خود را دارند که هرگز کسی به آنها توجه و حساسیت نشان نداده است. این افراد، به نوعی قصد مطرح کردن خودشان را دارند تا به این واسطه مرکز توجه و واکنش‌های دیگران و افراد جامعه قرار بگیرند.آنها با توجه به خلاء‌های عاطفی و اجتماعی شدید خود می‌خواهند تا «من» وجودی‌شان را اثبات کرده و خودشان را جلوی دوربین مطرح و مشهور کنند. این استاد دانشگاه یادآور می‌شود: به این نمونه از افرادی که قصد اثبات خود به دیگران را دارند، «نارسیسم» یا خود شیفته گفته می‌شود که دچار نوعی اختلال هویتی و شخصیتی بوده و این اختلال در نتیجه نبود توجه کافی، سرکوب یا سرزنش همیشگی آنها و نیاز هایشان در خانواده و جامعه ایجاد می‌شود. نوع دیگرخودشیفتگی در این افراد به گونه ای بروز می‌کند که خود را افراد نابغه، دست بالا و اندیشمند فرض کرده و به دلیل همین حس نابغه بودن به خودشان فرصت حضور در انتخابات و حتی رقابت‌های بالاتر را می‌دهند. درحالی که با مطالعه زندگی این افراد خودشیفته، متوجه خلاء‌های روحی آنها خواهیم شد.این روانشناس اجتماعی با اشاره به راه کارهای پیش رو برای کاهش این قبیل اتفاقات خاطر نشان می‌کند: کاهش حضور افراد فاقد صلاحیت در زمان ثبت نام کاندیداهای انتخابات، دو نوع راهکار اجتماعی و تربیتی در جامعه می‌طلبد تا بتوان از تبعات آن هم جلوگیری کرد به طوریکه لازم است با استفاده از برخی ابزارهای اجتماعی و قوانین محکم شرایط خاصی را برای ثبت نام اولیه نامزدها منظور کرد تا حضور در زمان ثبت نام به سادگی و راحتی امکان‌پذیر نباشد و افراد هدفمند برای ثبت نام اولیه مراجعه کنند.

تمسخر انتخابات

در عین حال دکتر «مصطفی اقلیما»، رئیس کانون مددکاری اجتماعی ایران نیز معضل حضور برخی افراد فاقد صلاحیت در زمان ثبت نام نامزدهای انتخاباتی را از زاویه دیگری بررسی کرده و می‌گوید:برخی افراد به دلیل داشتن کمبود هایی در زندگی شخصی و اجتماعی، قصد مطرح شدن در میان افراد خانواده، فامیل محله و گروه‌های اجتماعی را دارند به همین دلیل به قصد مطرح شدن و کسب شهرت، به خودشان این اجازه را می‌دهند که با اطمینان کامل و بدون داشتن صلاحیت و تصور پذیرفتن مسئولیت اداره یک کشور، پا به میدان گذاشته و برای حضور در رقابت انتخابات ثبت نام کنند. این افراد برای راضی نگاه داشتن خودشان یا کسب محبوبیت‌های موقت در مقابل دوربین‌های متعدد، اخبار وبرنامه‌های تلویزیونی برای انتخابات ثبت نام می‌کنند در حالی که باید از ثبت نام افراد خودنما در این قبیل عرصه‌ها جلوگیری کرد. رئیس کانون مددکاری اجتماعی ایران با ارائه نمونه ای از ثبت‌نام شدگان اخیر در وزارت کشور خاطرنشان می‌کند: به عنوان نمونه از خانمی که برای ثبت نام کاندیداتوری انتخابات مراجعه کرده بود، سوال شد که چه چیزی باعث حضور شما در این عرصه شد که در پاسخ اینگونه اعلام کرد که از من سوال سیاسی نکنید؛ حالا جای سوال دارد که چه‌طور این خانم می‌خواهد درآینده پاسخ مسائل‌سیاسی کشور را بدهد که برای چنین وظیفه مهمی در کشور اقدام کرده است.به اعتقاد وی، حضور این قبیل افراد در رقابت‌های انتخاباتی، ایجاد طنز و تمسخر در اتفاق ملی و کشوری است و باید سوال کرد که چه طور افراد به خودشان اجازه می‌دهند که برای خودنمایی این کاررا انجام دهند.دکتراقلیما یادآور می‌شود: اگر برای ثبت نام نامزدهای انتخابات اصول و قوانین مشخص وضع شود، افراد طناز و خودنما از حضور در این عرصه خودداری کرده و مسائل کلان کشور به تمسخر و بازی نیز گرفته نمی شود. در حال حاضر حتی برای استخدام یک کارگر ساختمانی نیز سوابق خاص و تجربه کاری منظورمی شود در حالی که کدام وظیفه و مسئولیت سنگین و مهمتر از ریاست جمهوری در کشور وجود دارد که البته برای حضور در این مسئولیت اولیه شرایط خاصی منظور نشده و به راحتی از افراد فاقد‌صلاحیت ثبت نام به عمل می‌آید.

استفاده از رانت‌های سیاسی برای جبران خلأهای مالی

مجید ابهری، آسیب شناس اجتماعی نیز در گفت و گو با «قانون»، با بررسی ابعاد دیگری از حضور برخی افراد عامی جامعه در زمان ثبت نام نامزدهای انتخابات تصریح می‌کند: انتخابات یکی از روش‌های گزینش مدیران اجرایی جامعه بوده و با این روش مردم می‌توانند بهترین گزینه را برای اداره جامعه انتخاب کنند اما متاسفانه به دلیل اینکه برای این فرآیند مهم سیاسی و اجتماعی، آموزش‌های لازم داده نشده است، هنگام ثبت‌نام مشاهده می‌شود که هرکس با هر ظرفیت علمی، اجتماعی، فکری و سیاسی برای ثبت نام وارد وزارت کشور شده و خود را در حدو اندازه مسئولیت سنگین ریاست جمهوری ارزیابی می‌کند. وی با اشاره به نمونه هایی از افراد فاقد‌صلاحیت برای ثبت نام در انتخابات همچون فردی که نام این مسئولیت را به خوبی نتوانست جلوی دوربین ادا کند ویا فردی که کفن پوش به ستاد ثبت نام وزارت کشور آمده و فردی که با ظاهر و هیبت مخملی‌های دهه چهل برای ثبت نام اقدام کرده بود یادآور می‌شود: این گونه افراد از نگاه رفتار شناسی اجتماعی متشکل از سه گروه هستند و سه هدف مشخص را دنبال می‌کنند. گروه اول برای مطرح کردن خود در میان دوستان، خانواده، فامیل و ... و محک زدن شانس خود کاندیدا می‌شوند در حالی که نه از صلاحیت سیاسی و علمی لازم برای این وظیفه برخوردار هستند و نه ظاهر آنها برای این مسئولیت مناسب است، به همین دلیل خوراک تبلیغاتی خوبی برای شبکه‌های بیگانه تهیه می‌کنند؛ گروه دوم نیز به هر دلیل مسئولیت یا جایگاهی در سیستم اجرایی و اداری کشور داشته یا هنرپیشه هستند و این گروه نیز برای محک زدن شانس و میزان محبوبیت خود ثبت نام می‌کنند در حالی که خودشان هم به خوبی می‌دانند که آرای مثبت آنها بیش تر از هزار تن نخواهد شد.ابهری با اشاره به دسته دیگری از افراد فاقد صلاحیت و با اشاره به هدف آنها از ثبت‌نام برای انتخابات تاکید می‌کند:این گروه برای تمسخر و به بازی گرفتن سیستم انتخابات، با اطمینان قلبی وارد ستاد ثبت نامی وزارت کشورمی شوند درحالیکه نه‌تنها صلاحیت آنها تایید نخواهد شد و در صورت تایید صلاحیت، بیش تر از 100 رای را به نام خود نخواهند کرد.وی با اعلام اینکه در هر دوره از انتخابات مجلس، شورای شهر و ریاست جمهوری حوادث تلخ این چنینی تکرار شده است به هدف دسته ای دیگر از افراد فاقد صلاحیت و شایستگی لازم برای انتخابات ریاست جمهوری و پذیرفتن این مسئولیت اشاره کرده و یادآور می‌شود: برخی از این مسئولیت‌ها به عنوان سراب رشد مالی و اقتصادی قلمداد می‌شود، به طوری که تصور می‌کنند برای عضویت در آن می‌توانند از رانت‌های اجرایی و سیاسی آن نهاد استفاده کنند اما این گروه باید بدانند که ممکن است در کوتاه مدت ودر برخی از موارد انگشت شمار بهره هایی را به دست آورند اما نهادهای نظارتی و مراکز ارزیابی ناطر بر رفتار و عملکردهایشان بوده و بعد از آن مردم نیز به خوب از فعل و انفعالات رفتاری مسئولان آگاه می‌شوند. اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی افراد جامعه قبل از ثبت نام این‌گونه افراد یکی از گام‌های اساسی بوده و باید در این زمینه بسترسازی فکری شود در عین حال، نهاد‌های قانونی نیز برای پیشگیری از این‌گونه حوادث تلخ باید از ثبت نام افراد معلوم‌الحال در فرآیند انتخابات ریاست جمهوری خودداری کنند ویا آزمون‌های مقدماتی سنگینی در این زمینه برگزار کنند تا هرکس به خود اجازه ندهد که نهادهای عالی سیاسی و اجرایی کشور را با تمسخر به بازی بگیرند.
 
ثبت نام از کاندیداهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به روز پایانی رسید و احساس تکلیف بر بسیاری از شخصیت های سیاسی کشور مستولی شده و ثبت نام کردند. اما در این بین چندین چهره متفاوت هم رسما کاندیداتوری خود را اعلام و در ستاد انتخابات کشور نام خود را ثبت کردند. از کسانی که با «الهام غیبی»آمده بودند تا بهروز وثوقی! وثوقی که می گوید به عشق بازیگر نام آشنای سینمای ایران نام خود را تغییر داده است. عاشق بهروز وثوقی ، علی کریمی و... است. وی می گوید اگر رئیس جمهور شود حرف دل مردم را خواهد زد. مهمان این هفته سین جیم برای خودم هم جذابیت داشت.

ما: خودتان را معرفی می‌کنید؟

او: من بهروز وثوقی راد هستم. عاشق بهروز وثوقی بازیگر ایرانی که از بزرگان سینمای ایران است. من وثوقی را الگوی خودم قرار دادم. درست است که چهره‌ام شبیه او نیست اما سعی کرده‌ام راه و مرام وی را ادامه دهم و احساس می‌کنم در جلد او هستم.

ما: سعی می‌کنید صحبت کردن و راه رفتن خود را هم شبیه وی کنید؟

او: تا حدودی. به هر حال سعی می‌کنم مانند او زندگی کنم.

ما: نام واقعی شما بهروز وثوقی بوده یا تغییر داده‌اید؟

او: نام واقعی من خدارحم است. اما نامم را به بهروز وثوقی راد تغییر دادم.

ما: پس این راد از کجا آمده است؟

او: زمانی که من می‌خواهم نام شما را برای خودم انتخاب کنم باید از شما اجازه بگیرم. اگر شما اجازه ندهید مجبورم تفاوتی ایجاد کنم.

ما: تا حالا بهروز وثوقی را دیده‌اید؟

او: نه. اما با ایشان تماس تلفنی داشتم.

ما: خب ایشان چه چیزی به شما گفتند؟

او: برایش جالب بود که کسی در ایران هست که عاشق ایشان و راه و مرامش هست. فیلم هایش را این قدر عاشقانه دوست دارد. او متولد 26 اسفند 1316 است و اهل خوی. خب برایش جالب است که یک نفر متولد 1360 در خرم آباد تا این حد وی را دوست دارد. من متولد ماه مهر هستم. سلطان علی پروین هم متولد مهر است. عادل خان فردوسی پور هم متولد ماه مهر است. من صادقانه و عاشقانه مردم ایران را دوست دارم.

ما: آقای وثوقی، چرا تصمیم گرفتید کاندیدای ریاست جمهوری شوید؟

او: حقیقتا دوستان و هوادارانم خیلی تقاضا کردند از من که کاندیدا شوم. هواداران فوتبال و سینما همه خواستند. البته در وجود خودم هم بود. مرحوم ناصر حجازی یک دوره کاندیدای ریاست جمهوری شد. با خودم گفتم از جامعه ورزش من دومین نفر باشم. با توجه به تقاضاهای دوستان در خودم احساس تکلیف کردم. البته برخی از ورزشکاران در گذشته به شورای شهر رفتند اما به خودم گفتم مشتی تو جایگاهت خیلی بالاتر از شوراست و مردم دوستت دارند. دیدم همه به من احترام می‌گذارند و جذاب هستم. من 20 سال توی سکوهای ورزشگاه زجر کشیدم و حرف شنیدم. دیدم الان وقتشه که خودم را به جامعه ایران معرفی کنم. آمدم و کاندیدای ریاست جمهوری شدم.

ما: فکر می‌کنید شرایط کلی احراز صلاحیت را دارید که ثبت نام کرده اید؟

او: استرس داشتم اما با تمام قدرت آمدم. چند تا از همکارهای مشتی شما هم آمدند مصاحبه کردند و من را به مردم معرفی کردند و مردم هم خیلی استقبال کردند.

ما: تحصیلات تان را تا چه مقطعی دنبال کردید؟

او: عرض کنم تا اول دبیرستان. اما من تجربه کسب کردم. اگر امکانات داشتم خیلی در ایران سر و صدا به پا می‌کردم.

ما: شما لیدر راه آهن بودید؟

او: هم استیل آذین و هم راه آهن.

ما: بابک زنجانی را می‌شناسید؟

او: نه. کی هست.

ما: بگذریم. من فرض را بر این می‌گذارم که صلاحیت شما توسط شورای نگهبان تایید شود. چه کسی را رقیب انتخاباتی خود می‌دانید؟

او: آقای مصطفی کواکبیان. البته اگر مزاحم او نشوند و بگذارند راحت تبلیغ کند. بالاخره او طرفدار اصلاحات است و بعضی هم خوششان نمی‌آید.

ما: پس حاضری به نفع کواکبیان کنار بکشی؟

او: من نفع کسی که عاشقانه و صادقانه و مانند قیصر پر قدرت کار کند کنار می‌کشم.

ما: اگر آقای هاشمی‌کاندیدا شود چکار می‌کنید؟

او: من به فکر می‌کنم آقای هاشمی‌نمی‌آید.

ما: شما مثلا آقای قالیباف شهردار فعلی تهران را رقیب خودتان نمی‌دانید؟

او: به نظر من ایشان اول باید شهر تهران را مانند دسته گل بیاراید. شهر را تمیز کند. همین الان چهار راه ولیعصر پر از آشغال است. شهردار باید برای دل مردم پر قدرت کار کند.

ما: مشایی را می‌شناسید؟

او: بله رفیق احمدی نژاده.

ما: نظرتان درباره او چیست؟

او: نظر خاصی ندارم. به هر حال احمدی نژاد از او حمایت می‌کند.

ما: نگران نیستی که رقیب قدری باشد؟

او: من رک به شما می‌گویم. اگر سواد زیادی داشتم از همه آنها بیشتر رای می‌آوردم. چون من مردم را می‌شناسم و حرف آنها را می‌زنم. من اگر سواد داشتم بزرگتر از این ها را هم مغلوب می‌کردم.

ما: با توجه به اینکه کاندیدای ریاست جمهوری هستید می‌خواهم نظر شما را درباره روسای جمهور قبلی بدانم؟

او: بعضی از کارهای احمدی نژاد را دوست ندارم. اینکه برای تشییع جنازه یک نفر می‌رود آن سر دنیا بعد به مردم زلزله زده ورزقان و بوشهر سر نمی‌زند خیلی زشت است. اصلا خیلی از کارهای احمدی نژاد به دلم نیست. خاتمی‌برای کسانی که در کار هنر بودند خیلی خوب بود. دوره آقای رفسنجانی بد نبود. از لحاظ اقتصادی خوب بود.

ما: اگر رای بیاورید اولین اقدامتان چیست؟

او: سعی می‌کنم کسانی را که در خیابان بیکار می‌بینم را کمک کنم. این بچه هایی که در خیابان کار می‌کنند را کمک می‌کنم. دخانیات را نابود می‌کنم. مواد مخدر را از بین می‌برم. امکانات را در همه جا پخش می‌کنم. در تمام شهرها کارخانه می‌سازم. کسی هم خلاف کرد مانند عربستان دستش را قطع می‌کنم. مشروبات الکلی را حذف می‌کنم. اگر کسی خلاف کرد برکنارش می‌کنم.

ما: از انتخابات چه تصویر واضحی دارید؟

او: واقعا باید همه چیز عین حقیقت باشد. همان چیزی که مردم انتخاب می‌کنند کامل‌ترین است. بعضی ها کاندیدا می‌شوند و فقط دروغ می‌گویند که سر مردم کلاه بگذارند و مردم را فریب دهند. با مردم بازی نکنیم. آن کسی هم که انتخاب می‌شود باید حرف دل مردم را بزند. حرف دل آن پیر زنی که در یک ده زندگی می‌کند. حرف آن کسی که شهید داده است. آیا جوانی که بیکار است احتیاج به کار ندارد. باید به داد مردم ایران برسیم. چرا پول‌های ما به بیرون از کشور می‌رود. به قول آقا تختی به جمالت نناز به یه شب بند است، به پولت نناز به یه تب بند است.

ما: فلسفه این تسبیح به این بزرگی چیست؟ آیا قرار است مانند کاپشن احمدی نژاد معروف شود؟

او: من تسبیح از این بزرگ تر هم داشته ام. قدیم این مسلک رسم بوده است. برای روزی و برکت انگشتر عقیق دست می‌کردند. همین کلاه در ایران رسم بوده است. اما مدهای اروپایی الان به درد نمی‌خورد. اما من با این مسلک قدرت دارم. اعتماد به نفس دارم. کننده کار هستم. من کمبود امکانات دارم. جوان‌های امروز اینترنت دارند.

ما: شما از اینترنت استفاده می‌کنید؟

او: من یاهو دارم. فیس بوک دارم.

ما: واقعا فیس بوک داری؟

او: البته دوستان زحمت کشیدند و برای من درست کردند.

ما: به چه اسمی؟

او: به نام خودم.

ما: خب با بهروز اصلی اشتباه نمی‌گیرند؟

او: نه اصلا. البته من در این سیستم ها نیستم.

ما: خب اگر رئیس جمهور شدی باید توجه کنید و از این طریق هم با مردم ارتباط داشته باشید؟

او: من مخلص مردم هستم. من در این چند سال اصلا با اینترنت ارتباط نداشتم.

ما: چون مردم با اینترنت سر و کار دارند بعد از ریاست جمهوری نمی‌خواهید فیلترینگ را رفع کنید؟

او: راستش من از بعضی مسائل ترس دارم. مثلا دیشب صدای آمریکا تصویر مرا پخش کرده است. راجع به من صحبت کرده اند. گفتند قیصر فوتبال ایران کاندیدای ریاست جمهوری شده است.

ما: بالاخره کاندیدا شدید. نمی‌خواهید ریسک کنید؟

او: ما جوان‌هایی داریم که خارج از کشور به آنها می‌نازند. مانند مرحوم تختی. من عاشقشم. به جوان‌ها کمک می‌کرده است. به نوچه هایش دستور می‌داده است که به مردم کمک کنند. هیچ کس هم نمی‌فهمید. مثل همین علی کریمی‌خودمان. به همه کمک می‌کند و هیچکس نمی‌فهمد. اما الان خیلی ها هر کاری می‌کنند در بوق و کرنا می‌کنند. ما باید اگر کاری می‌کنیم برای رضای خدا انجام دهیم.

ما: الان ناراحتید رسانه های خارجی به شما پرداخته اند؟

او: بله، چون آنها همیشه مخالفند.

ما: حرف آخر؟

او: کاش هر کس رئیس جمهور می‌شود مثل مرحوم تختی باشد. مثل علی کریمی‌باشد. حرف مردم را بزند. مثل امام محبوب باشد تا راه امام علی(ع) را برود.

جام جم

همه نگاه‌ها به ستاد انتخابات
ترخیص کالا از گمرک با اعمال شاقه
گوهر خیر اندیش با سریال مادر از امشب در شبکه 2
استقلال قهرمانی را جشن گرفت

خراسان

فلاحیان ، عارف ، حداد عادل ، زاکانی و محسن رضایی ثبت نام کردند
کمیته تحقیقاتی کنگره آمریکا: تحریم ها تاثیر داشته اما در بلندمدت به نفع ایران است
سفر به زردکوه برای کشف رازهای زاینده رود
استقبال دمشق از توافق واشنگتن با مسکو برای تشکیل کمیته گذار در سوریه

جمهوری اسلامی

سید‌حسن ‌نصرالله اعلام کرد:همکاری مقاومت با سوریه برای آزادسازی جولان
آیا از "پنت هوس"‌های بالای شهر، خانه‌های 30 متری پایین شهر پیدا است؟
عضو کمیسیون بهداشت:دولت عزمی برای حل مشکل دارو نداشته، ندارد و نخواهد داشت
جدیدترین پهپاد تهاجمی ایران با نام "حماسه" رونمایی شد

رسالت

آمریکا نمی خواهد اشتباه عراق را در مورد سوریه تکرار کند
ابوترابی فرد گزینه نهایی انئتلاف پنجگانه شد
سید حسن نصرالله:سوریه سلاح های مهمی به مقاومت خواهد داد
سید احمد خاتمی:کاندیدایی که به دنبال جلب نظر بیگانگان باشد بدبخت است

سیاست روز

بازی سیاسی با رنگ‌ها
راهپیمایی مردم ایران در اعتراض به هتک حرمت اماکن مقدسه
سید احمد خاتمی:رئیس‌جمهور نباید بگوید اختیارات ندارم
مولفه‌های جدید در همگرایی استراتژیک ایران و سوریه

تهران امروز

یک پرسش اساسی از دولت‌های گذشته
برگزاری همایش «شکوه حماسه سیاسی» همزمان در 30 استان کشور
امروز؛ پایان نخستین مرحله انتخابات
بی‌اعتمادی اجتماعی، نتیجه دولت ناکارآمد

وطن امروز

چهره‌های روز چهارم
هشدار نصرالله به اسرائیل
اعتراض ایرانیان به هتک حرمت اماکن مقدس دینی
هزینه تخلفات ارزی بانک‌ها را مردم می‌دهند!

حمایت

خروش‌ایران اسلامی دربرابر هتک حرمت مقدسات دینی
وقتی کانون خانواده تبدیل به میدان جنگ می‌شود؛پای میز محاکمه به خاطر ضرب و جرح
سازو‌کار قانونی ورود به پارلمان‌‌های محلی
توافق دمشق و حزب الله برای آزادسازی جولان

آفرینش

شرایط شرکت در آزمون کاردانی نظام جدید فنی‌وحرفه‌ای
تحول در آموزش و پرورش دیگر حوزه‌ها را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد
جزییات شیوه‌نامه مصاحبه آزمون دکتری 92
خطیب جمعه تهران:ردصلاحیت در ریاست‌جمهوری به معنای ردصلاحیت مطلق نیست

قانون

شنبه سرنوشت
«خودشیفته‌ها» در رویای ریاست جمهوری
دزدان حرفه‌ای چگونه به خزانه 7 بانک دستبرد زدند؟
سنگ‌نگاره تاجگذاری اردشیر، نم کشید!

مردم سالاری

رئیس‌جمهوری که خط قرمز دارد به قانون پایبند نیست
وعده‌های واهی راه حل کاهش تورم بالا نیست
صدور چک‌های بلامحل غیرممکن شد
اصلاح‌طلبان اجماع نکنند احمدی‌نژاد دیگری انتخاب می‌شود

شرق

خاتمی پخته‌تر شده هاشمی انتقاد پذیرتر
سفیر ترکیه:اختلاف داریم، مذاکره را ادامه می‌دهیم
برنامه عارف برای آرای خاموش
گلایه حداد از تعدد نامزدهای اصولگرا

بهار

ائتلاف اصولگرایان سنتی درهم شکست
وکیل خانواده مرحوم محسن روح‌الامینی:قضاوت مردم برای مرتضوی گران‌تر تمام می‌شود
انفرادی، غیرقانونی شد
جشن آبی درآزادی

ابتکار

جمعه شلوغ فاطمی
روز تاریخی هاشمی رفسنجانی
هجوم دوباره سرمایه‌ها به بازار مسکن
تندروهای آمریکا و قطار بی ترمز تحریم‌ها    

دنیای اقتصاد

انتقال پول به حصارهای تورمی
طرح ضد ایرانی سنای آمریکا
تغییر روش قیمت‌گذاری خودرو    
آخرین کاندیداها امروز می‌آیند
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۱
۰
۰
كشور ایران متعلق به همه ایرانی ها میباشد تصور اینكه عده‌ای بخصوص فقط باید به عنوان كاندیدا مطرح شوند اشتباه می باشد

نیازمندی ها