جزئیات ساماندهی حواله‌های سوخت

طرح جدید مقابله با قاچاق گازوئیل

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گفت: برای موفقیت طرح های مبارزه با قاچاق سوخت باید قیمت سوخت تک نرخی شود.
کد خبر: ۵۶۰۶۲۲
عرضه سوخت صادراتی به مرزنشینان در سیستان و بلوچستان

مصطفی کشکولی در گفت‌وگو با واحد مرکزی خبر افزود: هرچند مسوول تعیین قیمت سوخت، دولت، مجلس و ستاد هدفمندی یارانه‌ها هستند اما نظر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی این است که قیمت سوخت باید واقعی باشد.

وی گفت: فاز دوم هدفمندی یارانه های اجرا شود یا نشود پیشنهاد ما این است که قیمت فرآورده های نفتی تک نرخی باشد و تفاوت آن به صورت نقدی به مردم داده شود چرا که با وضع دو نرخی فعلی، کنترل قاچاق فرآورده دشوار است و زمینه برای سوء استفاده بیشتر فراهم می شود.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با بیان اینکه در دو نقطه از استان سیستان و بلوچستان به صورت آزمایشی کار فروش سوخت به قیمت تعادلی به مرزنشینان را انجام خواهیم داد، گفت: در این طرح سوخت به قیمتی کمتر از قیمت آن سوی مرز به مرزنشینان فروخته خواهد شد تا بتوانند با صادرات خرد و سهمیه بندی شده، معیشتی قانونمند داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه برنامه ریزی کرده ایم جایگاه های مرزی از 15 به 30 جایگاه افزایش یابد، گفت: کار اصلی جایگاه های مرزی تامین سوخت خودروهای عبوری و ترانزیتی با قیمت مصوب بالاتر از خلیج فارس است.

وی گفت: در صورتی که هر خودرو بیش از میزان مورد نیاز در باک خود سوختگیری کرده باشد مازاد نیاز واقعی سفر، با قیمت تعادلی محاسبه و از آن کسر می شود.

کشکولی افزود: اما در اجرای طرح فروش سوخت به مرزنشینان یا از این جایگاهها برای تامین سهمیه سوخت صادراتی خانوارهای مرزنشین استفاده یا جایگاههای جدیدی مختص آنان ایجاد می شود.

وی گفت: یکی از دو جایگاه مخصوص یادشده، در شمال و یکی در جنوب استان سیستان و بلوچستان ایجاد می شود و در آینده نزدیک در دیگر نقاط مرزی هم ایجاد خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی تاکید کرد: باید با موضوع صادرات مشتقات نفتی برخورد جدی شود،چرا که در قالب فروش مشتقاتی همچون حلال و مواد شوینده، فرآورده های یارانه ای همچون گازوئیل از کشور خارج می شود.

وی گفت: زمینه دیگری که باید کنترل شود، ترانزیت سوخت است و در مواردی مشاهده شده است که تانکرهای حامل آب به کشور وارد و در آن سوی مرزها با سوخت خارج می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها