دهمین دوسالانه بین‌المللی کاریکاتور با افزودن بخش تازه‌ای با عنوان طراحی کاراکتر با موضوع «گربه‌های ایرانی» بیست و سوم اردیبهشت‌ در موسسه فرهنگی و هنری صبا آغاز به کار می‌کند.
کد خبر: ۵۵۹۴۲۱

به گزارش فارس، دهمین دوسالانه بین‌المللی کاریکاتور تهران در بخش‌های کارتون موضوعی با عنوان خرافه‌پرستی،‌ در بخش کمیک استریپ با موضوع موقعیت دشوار، در بخش‌ طراحی کاراکتر با موضوع گربه ایرانی و در بخش کارتون و کاریکاتور با موضوع آزاد بیست و سوم اردیبهشت در موسسه فرهنگی و هنری صبا برگزار می‌شود.

در این دوره از دوسالانه که با فاصله چهارساله از دوره قبل برگزار می‌شود، آثاری از کارتونیست‌های 89 کشور جهان به نمایش گذاشته می‌شود.

شجاعی‌طباطبایی دبیر این دوسالانه پیش از این اعلام کرده بود که در این دوره از دوسالانه کشورهای اندونزی، برزیل، ترکیه و چین بیشترین شرکت‌کنندگان بعد از ایران را دارند. وی مجموع آثار این دوسالانه در همه بخش‌ها را بیش از ۵۰۰ اثر عنوان کرد که در طبقات مختلف موسسه فرهنگی و هنری صبا به عنوان بزرگ‌ترین فضای نمایشگاهی کشور روی دیوار می‌رود.

دوسالانه بین‌المللی کاریکاتور تهران تنها دوسالانه‌ای است که در سطح بین‌المللی برگزار می‌شود و توانسته توجه کاریکاتوریست‌های مطرح دنیا را به خود جلب کند، به طوری که در اولین دوره این دوسالانه هنرمندانی از ۴۳ کشور در آن حضور یافتند و اکنون در دهمین دوره آن شاهد حضور آثاری از هنرمندان ۸۹ کشور جهان هستیم.

این دوسالانه برخلاف سایر دوسالانه‌های هنری ایران، تا نهمین دوره خود به طور منظم و هر دو سال یک بار برگزار می‌شد و همین نکته مهمی در جلب توجه کاریکاتوریست‌های خارجی بود به طوری که در نهمین دوره، هنرمندانی از ۹۱ کشور در آن شرکت کردند ‌‌اما این دوسالانه در دهمین دوره خود به سرنوشت دیگر دوسالانه‌های ایران دچار شد و اکنون با فاصله‌ای چهار ساله از دوره قبل برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها