مجیدی: 2 هفته دیگر برای مراحل پایانی فیلمبرداری به ژوهانسبورگ می‌رویم

شهرک سینمایی فیلم «محمد (ص)» پرده‌برداری می‌شود

مجید مجیدی، رئیس نخستین جشنواره بین‌المللی پیامبر اکرم(ص) از پایان فیلمبرداری فیلم «محمد(ص)» تا پایان امسال خبر داد.
کد خبر: ۵۵۸۷۴۰

به گزارش مهر، مجید مجیدی که در نشست رسانه‌ای این رویداد هنری با سوالات مکرری درباره تازه‌ترین فیلمش محمد (ص) روبه‌رو بود، با اشاره به روند فیلمبرداری این اثر گفت: ما باید برای گرفتن صحنه‌هایی از فیلم به آفریقا برویم و تا دو هفته دیگر در ژوهانسبورگ خواهیم بود تا در استودیو و فضای باز این صحنه‌ها را فیلمبرداری کنیم.

او از پرده‌برداری شهرک سینمایی که برای ساخت این فیلم ساخته شده خبر داد و گفت: تمهیدات زیادی برای تصویر‌کردن بخش‌های دیگر زندگی حضرت محمد(ص) در نظر گرفته شده و قطعا در اولین فرصت از شهرک سینمایی که برای این فیلم ساخته‌ایم پرده‌برداری می‌کنیم. در نظر داریم به شکل گسترده‌ای موضوع را اطلاع‌رسانی کنیم تا این حرکت بزرگ بخوبی انعکاس یابد. ما برای این فیلم تنها نگاهمان سینمایی نیست، بلکه توجه ویژه‌ای به ساحت پیامبر(ص) کرده‌ایم.

مجیدی درباره دکورهای ساخته شده برای فیلم عنوان کرد: ما برای این فیلم به واقع مکه را با ویژگی‌هایی که در 1400 سال پیش داشته است، بازسازی کرده‌ایم. بعدها این دکور به عنوان یک سرمایه تلقی می‌شود تا آثار زیادی درباره زندگی حضرت محمد(ص) و دیگر شخصیت‌ها ساخته شود. این موضوع می‌تواند تبدیل به جریانی در جهان اسلام شود. قطعا از تمام کشورها برای بازدید از این شهرک دعوت می‌کنیم. در حال حاضر کشورهای ترکیه و مالزی ابراز علاقه کرده‌اند تا درباره شخصیت‌های تاریخ اسلام فیلم بسازند.

مجیدی درباره امکان ساخت بخش‌های دیگر زندگی حضرت محمد(ص) گفت: اگر عمری باشد قطعا سراغ قسمت‌های بعدی هم می‌روم. بشدت از این موضوع استقبال می‌کنم، ولی آن را به زمان می‌سپارم. این فیلم نیز کاملا مستقل است و امیدوارم اکران شود و نتایج و واکنش‌های آن را بگیرم تا توفیقی باشد سراغ بخش‌های دیگر زندگی حضرت محمد(ص) بروم.

در ادامه مجیدی درباره ساخت فیلم محمد رسول‌الله(ص) توسط مصطفی عقاد عنوان کرد: آن فیلم مربوط به یک دوره می‌شود و فیلم محمد(ص) به دوره دیگری ارتباط دارد. در آن فیلم به جنگ‌های پیامبر(ص) اشاره می‌شود، اما به گونه‌ای که انگار دین اسلام دین خشونت است و تمام مدت در آن تصاویر مربوط به جنگ‌ها نشان داده می‌شود. گویا حضرت محمد(ص) در طول زمان عمرشان فقط جنگیده‌اند.

این کارگردان سینما ضمن اظهار امیدواری نسبت به جریان‌سازشدن جشنواره بین‌المللی پیامبر اکرم(ص) گفت: اسلام دین اخلاق و محبت است. این دین به کرامت انسانی احترام می‌گذارد و ما به این مسائل باور داریم. حقیقت این است که اسلام از این نگاه انسانی نشات گرفته است. اسلامی که سلفی‌ها مطرح می‌کنند با خشونت و ترور همراه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها