کشتی آزاد قهرمانی آسیا - هند

پرویز هادی ، صیاد اولین طلا

حضور تیم‌های کشتی فرنگی و آزاد نوجوانان و جوانان ایران در رقابتهای آسیایی و جهانی در پرده‌ای از ابهام قرار دارد.
کد خبر: ۵۵۶۲۵۸
ابهام در اعزام تیم‌های کشتی ایران به رقابتهای آسیایی و جهانی!


اعزام تیم‌ها به رقابتهای آسیایی و جهانی مسئله‌ای است که طبق تقویم فدراسیون‌ها باید مورد حمایت مسئولان ورزش کشور قرار گیرد اما تیم‌های اعزامی به رقابتهای قهرمانی آسیا در هند، در راه اعزام به این رقابتها با مشکلات بسیاری روبرو شدند.
در همین راستا فدراسیون کشتی، سرانجام با کش و قوس‌های فراوان توانست مبلغی را از وزارت ورزش و جوانان برای سفر به هند دریافت کند و در کنار آن با دریافت بودجه‌ای از کمیته ملی المپیک، موفق به کاروان کشتی ایران به دهلی‌نو شد.
البته مشکلات مالی در اعزام تیم ایران که تعداد اعضای کاروان حدود 40 نفره بودند، به حدی بود که آزادکاران ملی‌پوش تاکنون مبلغ پول تو جیبی و کمک هزینه سفر خود را نیز دریافت نکرده و کمبود منابع مالی همچنان باعث شده، این سفر در یک شرایط خاص و در نهایت صرفه‌جویی مالی صورت گیرد.
این در حالیست که کشتی ایران در ماه‌های خردادماه تا شهریورماه سالجاری نیز حضور در رقابتهای جوانان آسیا، نوجوانان آسیا و جهان، جوانان جهان و در نهایت قهرمانی جهان را در برنامه دارد.
آنچه مسلم است حضور در رقابتهای جهانی نوجوانان و جوانان و حتی آسیایی این رده‌های سنی، اهمیت بالایی برای پشتوانه‌سازی و توجه به تیم‌های پایه دارد و از سوی دیگر شرکت نکردن در این رقابتها می‌تواند جایگاه متزلزل کنونی کشتی ایران در فیلا را بیش از گذشته دچار مشکل کند.
با توجه به این نکات، منطق و دور اندیشی حکم می‌کند تا مسئولان وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک تدبیری بیاندیشند تا کشتی ایران این رقابتها را از دست ندهد و ورزش اول کشورمان در این مقطع حساس بیش از این دچار مشکل نشود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها