رئیس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: براساس آخرین مطالعات انجام شده در سال 1390، تعداد دندان‌های پوسیده کودکان شش سال از پنج دندان در سال 1382 به هفت دندان افزایش یافته است.
کد خبر: ۵۵۳۶۱۲

به گزارش ایرنا، محمدحسین خوشنویسان افزود: طرح پیشگیری از بیماری‌های دهان و دندان برای کودکان شش تا 12‌سال، از سال‌های گذشته با روش جدیدی آغاز شده است.

وی ادامه داد: طبق این طرح قرار است برای کودکان شش تا 12سال، سالانه دو بار از وارنیش فلوراید (ماده‌ای برای بالا بردن مقاومت دندان‌ها در مقابل پوسیدگی) توسط بهداشت کار و دندانپزشک برای کودکان استفاده شود.

رئیس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: همچنین بهداشت‌کاران و دندانپزشکان آموزش دیده‌اند که برای دندان‌های آسیای کودکان از «فیشور سیلنت» (نوعی ماده شیار پرکن دندانی) استفاده کنند؛ این ماده می‌تواند 70 درصد مشکلات دندانی را کنترل کند.

خوشنویسان بیان کرد: برای کودکان سه سال به بالا در مهدکودک‌ها نیز از وارنیش فلوراید استفاده می‌کنیم و امیدواریم با اجرای این طرح (که دو سال است انجام می‌شود) تعداد دندان‌های پوسیده کودکان به حداقل برسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها