در مسیر جام ملتهای فیلیپین-بخش آخر؛

پنج گارد دوم برتر آسیا با حامد آفاق از ایران

برترین های بسکتبال آسیا

کامرانی در فهرست پنج گارد رأس

در گزارش پنج گارد رأس برتر آسیا در مسیر بازیهای جام ملتهای فیلیپین، مهدی کامرانی هم از ایران در لیست برترینهای این پست قرار گرفت.
کد خبر: ۵۵۳۴۳۳
کامرانی در فهرست پنج گارد رأس


در چهارمین گزارش سایت آسیا بسکت از برترین بازیکنان آسیا، پنج بازیکن برتر پست یک آسیا معرفی شدند. بازیکنان بازیسازی که اصولا روند و سرعت بازی را تعیین می کنند. پستی که شانسهای تیم را تعیین می کند.
پنج بازیکن برتر آسیا در این پست عمدتا بالای 30 سال دارند و مهدی کامرانی هم از ایران در این لیست قرار گرفت.
علی محمود، لبنان- 30 سال
آمار مسابقات عرب 2011: 5 امتیاز، 3.6 ریباند، 3.2 پاس گل، 1.8 توپربایی و 61.5% گل منطقه ای
نقاط قوت: محمود در لیست رویایی بسیاری از مربیان حضور دارد و در سالهای گذشته هم یکی از نقاط قوت تیم ملی لبنان بوده اما مصدومیتهای متوالی کار این بازیکن را برای رقابت در سطح اول سخت کرده است البته این بار محمود کاملا برای حضور در جام ملتهای آسیا مصمم به نظر می رسد. شوتهای بیرونی این بازیکن قابل اعتماد است و دفاع تیم مقابل را باز کرده و از طرفی می تواند به راحتی برای هر گلزنی در تیم لبنان بازیسازی کند.

نقاط ضعف: شاید به این دلیل که تیم محمود چندان به گلزنی این بازیکن احتیاج ندارد آمار گلزنی وی مثل سایر بازیکنان این لیست بالا نیست. ضمن اینکه محمود پنالتی زن قابل اعتمادی نیست و شاید دوری چهار ساله از بازیهای فیبا آسیا روی عملکردش تاثیر بگذارد.
مهدی کامرانی، ایران- 31 سال
آمار جام ملتهای 2011 آسیا: 10.3 امتیاز، 3.6 ریباند، چهار پاس گل، 1.4 توپربایی و 55.9% گل منطقه ای
نقاط قوت: کامرانی در چند سال گذشته گارد رأس اصلی ایران بوده و در زمینه های گلزنی و بازیسازی بعد از عنوان تاریخی سال 2007 عالی بوده است. در حقیقت شاید کامرانی کاملترین گارد رأس حال حاضر آسیا باشد. قدرت بدنی بسیار خوب کامرانی به وی کمک می کند که در زمان نفوذ، تماس های بازیکنان حریف را تحمل کرده و دید فوق العاده این بازیکن باعث می شود، تهدید بزرگی با بازیسازی برای بهترینهای ایران باشد.
نقاط ضعف: واقعیت این است که کامرانی به سختی در بازی پست یک ضعف دارد اما شاید سایز این بازیکن کمی مشکل ساز باشد. البته کمی هم در شوتها و پرتابهای پنالتی وی ثبات لازم دیده نمی شود. ضمن اینکه زمانی که سایر بازیکنان بازی را خراب کرده یا نمی توانند توپ را برای بازیسازی به وی برسانند، بازی کامرانی هم افت می کند.
تری جانسون، قطر_29 سال
آمار کاپ آسیا 2012: 17.3 امتیاز، 5.3 ریباند و 4.3 پاس گل

نقاط قوت: جانسون احتمالا یکی از نزدیکترین بازیکنان آسیا به نوع بازی دواین وید باشد. حداقل در این سطح بازی، شاید انفجاری ترین بازیکن و بهترین گلزن این پست در آسیا  به شمار آید. جانسون سایز بزرگی به عنوان یک گاردرأس دارد و قدرت بدنی خوبی هم به آن اضافه می شود.در زمان های مورد نیاز می تواند بازی را راه انداخته و آمار ریباند بالایی هم باتوجه به پستش دارد.
نقاط ضعف: جانسون یکی از بازیکنانی است که علاقه زیادی به بر هم زدن دفاع حریف و بازی زیر حلقه دارد چون از بی ثباتی شوتهای بیرونی خود خبر دارد.(25 درصد در بازیهای کاپ آسیا) ضمن اینکه خطاهای بالایی (2.7 خطا در هر بازی) و توپهای از دست رفته زیادی (3.7 در هر بازی) دارد.
یانگ دونگ-گئون، کره جنوبی-32 سال
آمار قهرمانی آسیا 2011: 10.4 امتیاز، 3.9 پاس گل، 2.3 ریباند، 1.3 توپربایی و 71.9 گل منطقه ای
نقاط قوت: بازی یانگ با توجه به مهارتهایش بر محور پاس قرار دارد اما در زمان مورد نیاز می تواند بازی را هم در دست بگیرد. همان کاری که در بازی با لبنان در سال 2011 کرد و با 20 امتیاز، هفت پاس گل و 5 توپربایی زمینه ساز برد تیمش شد. یانگ یک بازیساز عالی و مدافعی خوب است. وی به خوبی توپ را حفظ کرده و در حمله نیز کارایی بالایی به عنوان یک گاردرأس خطرناک دارد.
نقاط ضعف: با وجود اینکه این بازیکن در تمام نقاط  زمین خطرناک است اما درصد 3 امتیازی وی چندان بالا نیست. (38 درصد در سال 2011)  ضمن اینکه گاهی خطاهای احمقانه ای انجام می دهد و با توجه به سنش (32) شاید این آخرین جام ملتهای این بازیکن باشد و گاردرأس های بااستعدادی مثل پارک چان هی، کیم سون هیونگ و کیم تای سول در کره منتظر فرصت جایگزینی هستند.
ریوتا ساکورای، ژاپن- 30 سال
آمار کاپ آسیا 2012: 18.1 امتیاز، 3 ریباند، 2.7 پاس گل، 1.4 توپربایی و 48.6 گل منطقه ای
نقاط قوت:این بازیکن می تواند مشکل بزرگی برای بازیکنان دفاع روبرویی با توجه به سایز بزرگش به عنوان گاردرأس ایجاد کند. این موضوع را با قدرت بدنی وی جمع بزنید تا یک بازیساز خطرناک از وی به وجود بیاید.در کاپ آسیا 2012 ساکورای پیشرفت خوبی در بازیسازی خود نشان داد و علیرغم اینکه بازیکنان روبرویی وی سریعتر و کوچکتر بودند دفاع خوبی را به نمایش گذاشت. تمام اینها در شرایطی بود که برای اولین بار رسما به عنوان گاردرأس اول در آسیا بازی می کرد چون در سالهای 2007 و 2009 ذخیره بازیکنانی مثل تاکویا کاوامورا، تومو آمینو و تاک هیکو اوریمو بود.
نقاط ضعف: ساکورای با وجود تمام ویژگیهای خوب بازیکنی در سطح جهانی نیست. شوتهای بیرونی خوبی ندارد و خطاهای بالایی 3.2 خطا در هر بازی دارد و هنوز در حال کار برای تبدیل شدن به یک بازیساز خوب است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران ؛  آخرین قسمت از گزارشهای در مسیر فیلیپین به پست گارد دوم اختصاص دارد.
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها