امام جمعه موقت تهران از شهید صیاد شیرازی به عنوان نمونه‌ای از بندگان صالح خدا یاد کرد که در دوران خود، یکی از حجت‌های نیروهای مسلح بود.
کد خبر: ۵۵۳۳۸۲
صیاد شیرازی یکی از حجت های نیروهای مسلح بود

حجت الاسلام کاظم صدیقی امروز پنجشنبه در مراسم سالگرد امیر سپهبد شهید «علی صیاد شیرازی» ضمن بیان خصوصیات اخلاقی این شهید، گفت: شهید صیاد شیرازی را باید نمونه‌ای از بندگان صالح خدا دانست که در دوران خود، یکی از حجت‌های نیروهای مسلح ما بود.

وی افزود: صیاد شیرازی فردی با ایمان، مخلص و زاهد بود و در زمان شهادت ایشان رابطه زیبایی به‌وجود آمد که می‌توان آن را به رابطه امام حسین(ع) و علی اکبر(ع) تشبیه کرد و آن بوسه مقام معظم رهبری بر پیکر شهید صیاد شیرازی، نشان از جایگاه این شهید والامقام در نزد رهبری معظم انقلاب داشت.

صدیقی تصریح کرد: ارتش اسلام، مایه عزت دین است، در حالی‌که سایر ارتش‌های دنیا، اسیر قدرت و ابزار کشتن انسان‌های بیگناه هستند که نمونه کارهای آنها را امروز همه در سوریه می‌بینند.

امام جمعه موقت تهران به رخداد‌های سوریه و حضور گروه‌های مزدور از کشورهای مختلف در این کشور اشاره و خاطرنشان کرد: سلفیان مزدور از همان ابتدا خود را جندالله و حزب‌الله می‌خواندند در حالی که رفتار آنها به اذن شیطان است اما شما سربازان ارتش اسلام، اذن‌الله هستید و می‌خواهید حُصن و پناهگاه مردم باشید و ملت با وجود شما از آسیب‌ها مصون است.

وی با اشاره به فرمایشات حضرت علی(ع) در خصوص سلاح،گفت: سلاح، ابزاری است برای گرفتن حق مظلوم، نه کشتن انسان‌های بیگناه که در این‌باره امیرالمومنین(ع) نمونه‌ای از قدرت‌الله بود که شمشیر مشرکین را از کار می‌انداخت.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی افزود: انسان‌های معرفت‌دار می‌توانند به درستی از سلاح استفاده کرده و با دشمن غدار، منافق و نفس اماره خود مقابله کنند که این سومی نیازمند سلاح معرفت است.

وی با تأکید بر این‌که سربازان، پناهگاه ملت و تکیه‌گاه نظام جمهوری اسلامی ایران هستند، ادامه داد: با وجود ارتش مقتدر ایران اسلامی، مردم هیچ هراسی در دل ندارند. ضمن این‌که انقلاب به شما مدیون است چرا که انقلاب اسلامی با دلاورمردی و ایمان شما ریشه‌دار شد.

در این مراسم که در مسجد امام خمینی(ره) ستاد آجا برگزار شد؛ مقام‌های ارشد ارتش جمهوری اسلامی ایران از جمله امیر سرلشکر صالحی، فرمانده کل ارتش، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، امیر سرتیپ موسوی، جانشین فرمانده کل ارتش و امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی، فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) شرکت داشتند.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها