مقامات کشور مالی یک شتر تازه را به فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه هدیه می دهند. این شتر جایگزین شتر اهدایی قبلی می شود که سرنوشتش به دیگ غذا ختم شده بود.
کد خبر: ۵۵۲۹۳۲
اولاند یک شتر تازه هدیه می گیرد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از رویترز، یک مقام  محلی کشور مالی گفت: ما به محض اینکه از سرنوشت شتر قبلی اطلاع یافتیم به سرعت یک شتر بزرگ تر و زیبا تر را  جایگزین آن کردیم. این شتر تازه به پاریس انتقال خواهد یافت. ما از اتفاقی که برای شتر قبلی که به رئیس جمهور فرانسه اهدا شده بود، رخ داد، شرمنده هستیم. این هدیه ای بود که لایق چنین سرنوشت شومی نبود.

فرانسوا اولاند در ماه فوریه گذشته هنگام سفر به باماکو پایتخت مالی از سوی مقامات این کشور یک شتر را به عنوان هدیه دریافت کرده بود. آنها برای قدردانی از اعزام نیروهای نظامی فرانسوی به کشورشان این هدیه را به اولاند داده بودند.

این شتر که قرار بود به یک باغ وحش فرانسه منتقل شود باید قبلا واکسینه می شد و مدتی را در قرنطینه می گذراند. مقامات فرانسوی که حوصله این تشریفات را نداشتند شتر را به یک خانواده این کشور سپردند تا از آن نگهداری کنند.

اما اعضای این خانواده ترجیح دادند شتر را ذبح کرده و از گوشت آن غذایی محلی به نام  تاجین تهیه کنند. مترجم: بهرام افتخاری.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها