دبیر انجمن خودروسازان ایران در اولین اظهارنظر درباره قیمت خودروها در سال جدید اظهار کرد که مصوبه شورای رقابت درباره کاهش قیمت خودروها اجرایی نخواهد شد.
کد خبر: ۵۵۱۸۰۰
کاهش قیمت خودروها اجرایی نخواهد شد

احمد نعمت‌بخش در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این که براساس مصوبه اسفندماه سال گذشته شورای رقابت، قیمت خودروهای داخلی در حد قابل ملاحظه‌ای باید کاهش یابد، آیا این اتفاق خواهد افتاد؟ اظهار کرد: شرکت‌های خودروساز نمی‌توانند محصولات خود را با زیان بفروشند بنابراین قیمت‌ها کاهش نخواهد یافت.

وی با بیان این که سال گذشته به دلیل جلوگیری از واقعی سازی قیمت‌ها زیان 3500 میلیارد تومانی به شرکت‌های خودروساز تحمیل شد، خاطرنشان کرد: این در حالی است که براساس تبصره دو ماده 101 قانون برنامه پنجم توسعه، در صورت جلوگیری از واقعی سازی قیمت یک کالا دولت باید ضرر و زیان وارده به تولیدکننده را جبران کند اما هنوز این اتفاق نیفتاده است.

نعمت‌بخش ادامه داد: مصوبه قیمت‌گذاری شورای رقابت دارای ایراداتی است به‌گونه‌ای که این شورا مبنای قیمت‌گذاری را نرخ‌های شهریور ماه سال 91 به اضافه تورم بخشی شش ماهه دوم سال قرار داده است در حالیکه قیمت شهریورماه سال 91 خودروها همان قیمت‌های مصوب اسفند ماه سال 90 بود.

وی افزود: بنابراین شورای رقابت باید این مصوبه را اصلاح کرده و مبنای قیمت‌گذاری را نرخ‌های اسفند ماه سال 90 به اضافه تورم 12 ماهه سال 91 قرار دهد. در آن صورت مصوبه این شورا را اجرا خواهیم کرد.

دبیر انجمن خودروسازان ایران تصریح کرد: شرکت‌های خودروساز خصوصی بوده و سهامداران خرد و کلان زیادی دارند به همین دلیل نمی‌توانند به بهانه‌های مختلف محصولات خود را با ضرر و زیان عرضه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲۰
ط
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
۰
۰
پس بگید دولت هیچ كاره است وهركس هر كاری دلش بخواهد انجام میدهد .واقعا كه
حسینی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
۰
۰
واقعا این ظلم به مردم است كه ماشینی چون پراید كه هیچ امنیت جانی ندارد و باعث بی سرپرست شدن بسیاری از خانواده ها شده است بیش از 16 میلیون به فروش برسد. تنها راه پایین امدن قیمتها نخریدن از سوی مردم است چنان كه كشورهایی چون عراق هم دیگر حاضر به خرید ماشین های بی كیفیت خودروسازان ما نیستند.
هادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
۰
۰
من اگه جای رئیس جمهور بودم تعرفه واردات خودرو را برای یه مدت بر میداشتم و اجازه وارد شدن خودروهای دست دوم رو به ایران میدادم اونوقت معلوم میشد قیمت تمام شده پراید چقدر هست
نقی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
۰
۰
بازم مثل همیشه پراید گرون میشه !!!!!!!!!
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
۰
۰
اشكال نداره دولت محترم كاهش قیمت را اجرایی می كنه ان موقع می فهمید كه قانون یعنی چه
م
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
۰
۰
واقعا متاسفم برای كسانی كه چنین ماشین های آشغالی رو با این قیمت زیاد میخرند
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
۰
۰
اگه مردم ما این اشغالهای ایران خودرو رو نخرن اونوقت میفهمه كه باید چند بفروشه .من ماشین نمیخرم اگه بقیه هم 2 سال نخرن قیمتها درست میشه
فرشته نجات
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
۰
۰
به نظر من اگر قیمت پراید پایین نیاد خیلی خوب میشه ... میدونین چرا ؟ چون دیگه مردم این خودرو فاقد ایمنی را نمی خرند و مرگ را با این خودرو تجربه نمیكنند . مردم نخرین..
وحید
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
۰
۰
اینها اسباب بازی هستند نه خودرو...اینها خودرو ندیدند كه به پراید می گن خودرو...اینها خودرو ملی هستن كه همه قطعاتش وارد میشه؟؟؟
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
۰
۰
وقتی خودروسازان ودبیرشان چنین قدرتی دارند كه درمقابل ملت ودولت بایستند فاتحه ایران رابایدخواند
علی رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
۰
۰
ایران خودرو خودرو هاش خوبه . اون سایپاست كه خودروهاش اشغاله و مثل عزراییل جون مردم بی گناه را میگیرد!
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
۰
۰
همش تقصیر این مسئولین هست كه این خودروسازان تا این حد پررو شدند اگه تعرفه واردات برداشته بشه ببینید چه نرم میشن
ح
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
۰
۰
اگه رئیس جمهور حرفی زده باید مرد باشه و روی حرفش بایسته. ایشان به صراحت گفته كه تعرفه گمرگی را خواهد برداشت اگر ارزان نشه .
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
۰
۰
امیدوارم دولت محترم هرچه زودتر ازخود درایت نشان دهد و این قانون شكنان رو سر جاشون بنشونه ....
بابك
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
۰
۰
در اوسط سال 84 كه زمزمه ورود لوگان تولید داخل به گوش می رسید، روزنامه دنیای اقتصاد در چندین خبر توضیحات جالبی در باره این ماشین عرضه كرد با مسما ترین عنوان خبری نام این خودرو بود كه در واقع در فرانسوی به معنای لگن هست و همه از امكانات لگن كم و بیش مطلع هستیم! نكته مهم تر این كه این خودرو برای كشور رومانی تولید و ساخته شد و در سال 84 كه دقیقا قبل از شروع ركود اقتصادی اروپا بود با قیمت 4800 دلار به بازار های كشورهای شرق اروپا عرضه می شد. حالا اگر تكنولوژی به روز موتور خودرو، استحكام بدنه و شاسی و ابشن هایی كه این ماشین داره رو با ماشین هایی كه همزمان با اون در داخل تولید می شن رو مقایسه كنیم و همزمان نیم نگاهی هم به قیمت ها داشته باشیم می فهمیم خودرو ساز اصلا به فكر مشتری نیست ولی چون آب گل آلوده داره ماهی می گیره. اگر اعلام می كنه كه داره ضرر می كنه تنها دلیلش تكنولوژی ضعیف و پایین تولید هست كه باز هم ضررش رو مشتری می بینه. ادعا هایی هم كه در این زمینه دارن خود همه پیداست از سر زانو ایشان چرا كه تحولات طراحی بدنه صرفا شامل چراغ ها و تحولات طراحی موتور صرفا شامل یك كار در سطح دانشگاهی با دانشگاه آخن المان هستش
ایران
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
۰
۰
سلام . واقعا چقدر غم انگیز برای كشوری كه این همه ثروت و منابع دارد مردمش نتونند ماشین بخرند اون هم چه ماشینهایی (مزخرف مزخرف ) چاره چیه نمیخریم ولی امیدوارم هر چند میلیونی كه اضافه رو هر ماشینی كشیدین تو همین دنیا پس بدین از اون روز بترسین كه بچه هاتون این تقاص و پس بدن
همشهری
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
۰
۰
خدایا ما كی از دست این مافیای خائن ملت خلاص خواهیم شد!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تایگر
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
۰
۰
واقعا نباید این خودرو ها را خرید
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
۰
۰
تو كشور ما فقط گران شدن اجناس شدنیه ارزونی نشدنیه شاید خدا به دادمون برسه
محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
۰
۰
این بود دولتی كه میخواست به این ملت خدمت كنه ببین چه كرد با این ملت

نیازمندی ها