معاون هماهنگ کننده مرزبانی ناجا خبر داد:

کشف بیش از 5 تن مواد مخدر در مرز

فرمانده هنگ مرزی میرجاوه از کشف شش تن انواع مواد مخدر طی 11 ماه گذشته در درگیری با کاروان‌‌‌ها و گروهک‌ها در این مرز خبر داد.
کد خبر: ۵۴۸۹۵۵
کشف 6 تن مواد مخدر در مرز میرجاوه

به گزارش روز دوشنبه جام‌جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس سیستان و بلوچستان، براتعلی میرشکاری اظهار داشت: مرز میرجاوه در گذشته معبر ورود قاچاق کالا، مواد مخدر و اشرار از کشور پاکستان به خاک جمهوری اسلامی ایران به صورت خودرویی بود اما هم اکنون با اجرای طرح انسداد این مرز نیز از لوث وجود قاچاقچیان و اشرار پاک شده است به طوری که آنان تنها از طریق کوله باری اقدام به قاچاق موادمخدر می‌کنند.

وی افزود: با توجه به کوهستانی بودن این منطقه امکان دیوارکشی وجود نداشت به همین دلیل بیشتر این مرز توسط سیم خاردار مسدود شده است.

فرمانده هنگ مرزی میرجاوه یادآور شد: نیروهای مرزبانی با وجود شرایط سخت جوی و منطقه‌ای در تمامی ارتفاعات مستقر هستند و از مرزهای کشورمان حفاظت می‌کنند تا آسایش و آرامش را در سال جدید برای مردم کشورمان به ارمغان بیاورند.

میرشکاری علاوه بر ایجاد موانع، استقرار پاسگاه‌ها به منظور امنیت این مرز را یادآور شد و گفت: در این نقطه صفر مرزی پاسگاه «رباط» از هنگ مرزی میرجاوه مستقر است.

وی خاطرنشان کرد: بالغ بر شش تن انواع مواد مخدر طی شش ماه گذشته در درگیری با کاروان‌ها و گروهک‌ها کشف شده است.

فرمانده هنگ مرزی میرجاوه در پاسخ به سئوالی مبنی بر تعداد شهدای مرزبانان در این منطقه مرزی گفت: به شکرانه الهی امسال هیچ یک از نیروهای ما در درگیری با اشرار شهید نشدند.

میرشکاری تصریح کرد: در آخرین عملیات بالغ بر 360 کیلوگرم مواد مخدر در این مرز کشف و ضبط شد.

وی افزود: هر قاچاقچی از طریق کوله‌ای بالغ بر 20 کیلو مواد مخدر می‌تواند حمل کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
امین
Netherlands
۰۴:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
۰
۰
مسئولان وعده داده بودند كلیه مرزهای شرقی كشور كه با دو كشورافغانستان و پاكستان هم مرزاست را تا سال ۱۳۹۲ انسداد كنند اما هفته پیش فرمانده نیروی انتظامی گفت ۲۰۰ كیلومتر دیگر باقی است و تبدیل به بارانداز مواد مخدر شده به دولت گفتیم بودجه نداریم ، بودجه بدید تا انسداد تكمیل شود

نیازمندی ها