رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

وابستگی بودجه 92 به نفت افزایش یافته است

رادیو گفتگو در مصاحبه با معاون رئیس جمهور در اجرای قانون اساسی به بررسی جزئیات لایحه بودجه 92 پرداخت.
کد خبر: ۵۴۶۲۴۱
بر اساس اقتصاد مقاومتی بودجه 92 انبساطی است

به گزارش جام جم آنلاین حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا میرتاج الدینی اظهار داشت: لایحه بودجه 92 در سال دوم برنامه پنجم توسعه تنظیم شده است و طبعاً جهت گیری ها و احکام برنامه پنجم در این لایحه دیده شده است.

وی شعار توسعه و پیشرفت توأم با عدالت را مهم ترین شاخصه این لایحه دانست و افزود:مقام معظم رهبری این دهه را به عنوان پیشرفت و عدالت معرفی کرده‌اند و لایحه بودجه 92 نیز این موضوع را مورد توجه قرار داده است.

حجت الاسلام میرتاج الدینی بودجه شرکت های دولتی را نشانه رشد اقتصادی کشور خواند و تصریح کرد: 40 درصد از این شرکت ها واگذار شده است و هرچه اقتصاد آن ها تقویب شود، تولید ناخالص کشور افزایش خواهد یافت.

وی خاطرنشان ساخت: اگر بودجه این شرکت ها انقباضی بسته شود، بودجه معنایی نمی یابد؛ چراکه شرکت های واگذار شده درآمدی از فروش نفت دریافت نمی کنند و در کلیت موجب رونق اقتصادی کشور هستند.

همچنین غلامرضا کاتب ضمن ارتباط تلفنی با رادیو گفتگو به بیان دیدگاه های خود در خصوص لایحه بودجه 92 پرداخت.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه اظهار داشت: یکی از نکات مثبتی که در این دوره در لایحه بودجه شکل گرفت کاهش درآمدهای بودجه از منابع نفتی است که در برنامه سوم و چهارم و پنجم توسعه نیز مورد توجه بوده است.

کاتب افزود: بر اساس قانون برنامه مکلف هستیم کل مصارف هزینه‌ای را از درآمدهای غیرنفتی تأمین کنیم و یقیناً مجلس با این نگاه موافق است.

وی با بیان این که در بودجه سال آینده میزان 13درصد از وابستگی به نفت کاهش یافته است گفت: این به این معنا نیست که درآمد نفتی کاهش پیدا می کند؛ بلکه این درآمد در صندوق توسعه ملی یا بخش سرمایه گذاری هزینه خواهد شد.

کاتب یادآور شد: محور بودجه با توجه به اقتصاد مقاومتی باید انبساطی بسته شود یعنی در کاهش هزینه دولت گام هایی اساسی برداشته شود.

وی افزود: در بحث اقتصاد مقاومتی باید به نگاهی برسیم که عمر میانگین بهره برداری از بودجه پروژه های عمرانی افزایش یابد و بخش اعظمی از آن ها به بخش خصوصی واگذار شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها